Toon posts:

[XP] Gebruikersaccounts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis een klein netwerkje liggen tussen 3 computers.
De 2 desktop PC's draaien op XP Professional en de laptop op XP Home.

Alles werkt perfect, maar.. ik zou graag wat meer uit mijn netwerk willen halen.
Het zit zo:

Ik zou graag via 1 computer het beheer willen hebben over de gebruikersaccounts. De computer waar dat op gebeurd staat dus ook elke dag aan (24 uur per dag, dat is geen probleem.. een van de PCs staat toch op een andere kamer).

Als iemand dus een PC of de laptop aanzet met er een login scherm van Windows voorkomen waar men kan inloggen onder hun eigen account. MAAR, die accounts wil ik niet op elke PC aanmaken maar beheren via een centrale computer.

Dus dat ik, als ik een account wil toevoegen, ik niet alle 3 pc's bijlangs moet lopen.

Is dit mogelijk onder Windows? Of is daar andere (het liefst gratis) software voor te krijgen?

Alvast bedankt,
Matthias

Verwijderd

Daar hebben ze dus servers voor uitgevonden, maar die zijn natuurlijk niet gratis (Win2K3 Server STD bv.)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ja dat kan, dan zou je een domein op moeten zetten. Dus op 1 van je computers windows 2000 server, 2003 of een linux domain iets (geen ervaring mee) gaan draaien.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
sig69 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:15:
Ja dat kan, dan zou je een domein op moeten zetten. Dus op 1 van je computers windows 2000 server, 2003 of een linux domain iets (geen ervaring mee) gaan draaien.
Aha, ik heb hier nog een orrigineel van Windows 2003 liggen.
Straks eens even installeren en kijken wat de mogelijkheden zijn.

Bedankt voor de tip. :)

Verwijderd

Jaja je hebt zo maar even een orgineel liggen maar je weet niet wat de functies zijn ? School licentie ofzo ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:18:
Jaja je hebt zo maar even een orgineel liggen maar je weet niet wat de functies zijn ? School licentie ofzo ?
Nee, ik heb toendertijd een trial versie aangevraagt bij Microsoft.
Daarmee kun je (als ik het goed heb) een half jaar ofzo Server 2003 draaien.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Dan verwijs ik je alvast hier naar, voordat je straks hier komt vragen waarom je geen spelletjes meer kan spelen, geen geluid meer hebt etc etc.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Volgens mij maar 60dagen ofzo, iig geen 5 maanden. (kan me vergissen)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:21:
Volgens mij maar 60dagen ofzo, iig geen 5 maanden. (kan me vergissen)
Het is 180 dagen, een half jaar dus..

@sig69: Dankje. ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat je op die cd moet zoeken is Active Directory, alleen zou ik me daar als ik jou was wel even in verdiepen voordat je er mee begint.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:33
en de laptop werkt dus NIET met domeinen.. moet je winxp pro op zetten dan wel weer..
Pagina: 1