[2000] Telebankieren automatisch installeren

Pagina: 1
Acties:

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Ik wil Telebankieren, de laatste versie, middels een MSI installeren op het netwerk. Hiervoor heb ik al geprobeerd om dit te doen middels Verital LE om zo te capturen wat er veranderd wordt. Dit werkt echter niet. Er moeten o.a. services e.d. gestart worden wat niet goed gecaptured wordt. Daarom wil ik nu een andere aanpak gaan proberen: de setup.exe gewoon automatisch uitvoeren. De instellingen zijn namelijk constant hetzelfde. Ik kom er echter niet achter hoe ik setup.exe in silent mode kan laten installeren. Meestal kan dit met een /s parameter maar dit werkt niet.

Heeft iemand hier misschien het wel voor elkaar gekregen om TeleBankieren automatisch te installeren? Of moet ik misschien een andere methode proberen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ja, heb ik wel eens gedaan, maar van welke bank wil jij het doen dan :?
Misschien -s -silent -q -quiet -qn -qt of een van die opties met een /.

Wat weerhoudt je er van de supportdesk bij de bank eens te bellen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• djluc
De Rabobank betreft het. Ik wist niet dat ook andere banken het zo noemden. Verder weten ze het op de support niet. Daar hebben ze wel een call aangemaakt maar ze kunnen nog niets zeggen. Het lijkt mij echter dat iedereen die met RIS e.d. aan de slag is gegaan bij bedrijven dit probleem tegenkomt, vandaar mijn vraag. Alternatieve methoden zijn uiteraard ook mogelijk.

• djluc
Goed, maar eens een update: Ik heb het pakket verder onderzocht en heb het volgende voor elkaar:
Ik heb ontdekt dat de installer een InstallShield installer is. Door \rabotwin\netsetup\setup.exe - r uit te voeren wordt er in je windows map een .ISS (lekker spacy ;) ) bestand aangemaakt. Hierin staat iets als onderstaand. Je kan dit gewoon kopieren naar de map netsetup mocht je het willen proberen!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
[InstallShield Silent]
Version=v5.00.000
File=Response File
[File Transfer]
OverwriteReadOnly=NoToAll
[DlgOrder]
Dlg0=SdWelcome-0
Count=7
Dlg1=SdLicense-0
Dlg2=SdAskDestPath-0
Dlg3=AskYesNo-0
Dlg4=SdSelectFolder-0
Dlg5=SdStartCopy-0
Dlg6=SdFinishReboot-0
[SdWelcome-0]
Result=1
[SdLicense-0]
Result=1
[SdAskDestPath-0]
szDir=C:\Program Files\Rabotwin
Result=1
[AskYesNo-0]
Result=1
[SdSelectFolder-0]
szFolder=Rabo Telebankieren Extra
Result=1
[SdStartCopy-0]
Result=1
[Application]
Name=Rabo Telebankieren Extra
Version=4.20
Company=Rabo
Lang=0013
[SdFinishReboot-0]
Result=1
BootOption=1
Dit beantwoord de vragen van de schermen. Helaas heeft de Rabo besloten om een andere exe aan te roepen om de TCP configuratie te doen. Dat bestand krijg ik niet geautomatiseerd. Mocht iemand hier iets op weten hoor ik het graag.