Heej allemaal, ik zat laatst op een photoplay kast te spelen in een bar, maar nou was m'n vraag: Hoe werkt zo'n touchscreen eigenlijk
Verwijderd
op het scherm zit een laag met daarin een raster (heel fijn en transparant) deze registreerd de aanraking.
Er bestaat een systeem waarbij het scherm bedekt is met een speciale coating waarvan de electrische lading verandert wanneer je het aanraakt. De locatie van de 'aanraking' kan de computer op een of andere wijze berekenen.
Hp heeft een methode waarbij gebruik wordt gemaakt van LED's en fotosensors aan alle zijden van het scherm. Als je met je vinger het scherm nadert wordt er een lichtstraal gebroken in zowel de x als y richting. De fotodetectors die geen licht meer ontvangen raporteren dat en de lokatie kan berekend worden.
Hp heeft een methode waarbij gebruik wordt gemaakt van LED's en fotosensors aan alle zijden van het scherm. Als je met je vinger het scherm nadert wordt er een lichtstraal gebroken in zowel de x als y richting. De fotodetectors die geen licht meer ontvangen raporteren dat en de lokatie kan berekend worden.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
nu wil ik niet zeuren hoor, maar zo'n beeldscherm is niet compleet vlak, dus zo'n lichtstraal lijkt me sterk.
maar ik weet ook niet hoe het werkt
je raakt met je vinger het beeldscherm aan en dan ploengkieploeng 
oke onzinnige post maar kon het niet laten deze keer.
oke onzinnige post maar kon het niet laten deze keer.
Verwijderd
Ik heb zaken gedaan met de concurent "Mindmedia" en die gebruikten schermen met radiogolven, die werden door verschillende antennes aan de rand van de scherm uitgezonden en door een plaatsing van vinger (of ander opject) werden de golven afgebogen en aan de andere rand opgevangen. Hierdoor kon ie een positie bepalen.
De site van die schermen was geloof ik www.elotouch.com
De site van die schermen was geloof ik www.elotouch.com
Sorry, maar ik zit het niet ter plekke te verzinnen hoor!!Op donderdag 18 januari 2001 15:25 schreef paarse_paashaas het volgende:
nu wil ik niet zeuren hoor, maar zo'n beeldscherm is niet compleet vlak, dus zo'n lichtstraal lijkt me sterk.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Pagina: 1