Beste Tweakers,
Ik zit met een probleempje..
vanmiddag heb ik 3 platen gekocht, en die wilde ik natuurlijk even afspelen. Toen ik de eerste plaat opzette hoor ik de link front speaker een beetje kraken, dat kraken hielt gewoon aan. Toen deed ik de andere plaat erop.. in het begin niets aan de hand maar na een paar seconden begon de linker box weer te ruizen. Ik denk dus, klote mn linker speaker is dus nu stuk. Even getest of het echt wel zo was, maar na het afspelen van mp3/cd geen kraak/ruis gehoord vanuit de linker speaker.
Mijn setup:
PC met een terratec universe 7.1 geluidskaart
Een DUAL platenspeler met een phono outgang.
Logitech 5.1 boxen
Phono kabels gaan in de frontmodule van mijn kaart (duh) Speler is geaard.
Dit is de eerste keer dat ik dit mee maak, verder heeft deze setup altijd goed gewerkt, zonder gekraak van uit de linker speaker.
Wat het niet kan zijn dus:
- Een kappote linker speaker. De speaker werkt in gewoon verder helemaal goed.
- Kapotte kabels. Ik heb de kabels gechecked, even gekeken of er misschien niet ergens een kabelbreuk zat ofzo.. niet het geval
Platenspeler altijd met respect behandelt, hij staat hier rustig op de grond.
Heb ook even met mijn instellingen gekloot van mn geluidskaart, maar dat maakte geen verschil.
Iemand idee hoe ik het ruizen op kan lossen?
Ik zit met een probleempje..
vanmiddag heb ik 3 platen gekocht, en die wilde ik natuurlijk even afspelen. Toen ik de eerste plaat opzette hoor ik de link front speaker een beetje kraken, dat kraken hielt gewoon aan. Toen deed ik de andere plaat erop.. in het begin niets aan de hand maar na een paar seconden begon de linker box weer te ruizen. Ik denk dus, klote mn linker speaker is dus nu stuk. Even getest of het echt wel zo was, maar na het afspelen van mp3/cd geen kraak/ruis gehoord vanuit de linker speaker.
Mijn setup:
PC met een terratec universe 7.1 geluidskaart
Een DUAL platenspeler met een phono outgang.
Logitech 5.1 boxen
Phono kabels gaan in de frontmodule van mijn kaart (duh) Speler is geaard.
Dit is de eerste keer dat ik dit mee maak, verder heeft deze setup altijd goed gewerkt, zonder gekraak van uit de linker speaker.
Wat het niet kan zijn dus:
- Een kappote linker speaker. De speaker werkt in gewoon verder helemaal goed.
- Kapotte kabels. Ik heb de kabels gechecked, even gekeken of er misschien niet ergens een kabelbreuk zat ofzo.. niet het geval
Platenspeler altijd met respect behandelt, hij staat hier rustig op de grond.
Heb ook even met mijn instellingen gekloot van mn geluidskaart, maar dat maakte geen verschil.
Iemand idee hoe ik het ruizen op kan lossen?