Voeding klapt eruit

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vuurvliegje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-01 08:19
Hallo,

Zit met het volgende probleem. Kreeg hier een pc waarvan de voeding er uit geklapt was (rook,stank). Dus heb ik de voeding vervangen door een nieuwe. Stof uit de pc gehaald (zat niet zoveel in) Atx aansluiting op het moederbord nagekeken, Kijken of het moederbord geen contact maakt met de kast.

Nou was allemaal goed. Zet de pc aan en alles werkt perfect ik denk nou dat is mazzel. Uurtje er op gewerkt. Pc uit. uurtje stil gestaan. Pc weer aan en pof zelfde rook stank.

Stopcontacten zijn geaard. Met de vorige pc geen probleem.

specs
p4
256 sd-ram
40 gig hdd
dvd en cdrom

Moederbord ziet er perfect uit niks gesprongen of wat dan ook. In de voeding is een zekering gesprongen.

Kan dit aan het moederbord liggen ? of misschien de cpu?
Wie helpt me?

Vuur(Vliegende)Vogel

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

Al gedacht aan piekspanningen?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

type bordje?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Voeding was gewoonweg niet goed meer.
Dat kan gebeuren bij oude voedingen.
Dus dat wordt een nieuwe erin plaatsen.
Wel een a-merk vanwege de stabiliteit daarvan.
Welke je moet hebben kan je hier vinden: Welke voeding heb ik nodig? Deel 13

• vuurvliegje
er zijn dus 2 voedingen geklapt he even voor de duidelijkheid.

Piekspanningen ja dat zou een keer kunnen maar 2 keer ? Ik laat de pc wel een dag ergens anders draaien. Dan ligt het in iedergeval niet aan de stroom in huis. Ben er nu dus een beetje bang voor weer een voeding te verprutsen.

moederbord is elitegroup p4s5a

Vuur(Vliegende)Vogel

Verwijderd

Vervang het zekeringetje.
Haal alle hardware uit je kast. Sluit vervolgens alleen het meest noodzakelijke aan en ga zo aan het testen (zonder case). Sluit vervolgens stuk voor stuk de andere hardware aan en ga voorzichtig te werk. Controleer telkens alles 10X.
Tussen elk onderdeel dat je bijvoegd uitvoerig testen. Als weer het zekeringetje springt nadat je een bep onderdeel toevoegd, dan kan het misschien aan dit onderdeel liggen.

Is de voeding overigens krachtig genoeg? Post best een al je hardware specs en ook van beide voedingen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 17:16 ]

• vuurvliegje
dan zou mijn voeding dus moeten ploffen op een bepaald moment omdat ik het verkeerde stukje hardware aansluit of niet ? Maar ja dan weet ik wel wat er verkeerd is. :P

Vuur(Vliegende)Vogel

• vuurvliegje
ik zal de oplossing even posten zo heeft iemand anders er nog wat aan.

Deze computer had dus usb aan de voorkant van de kast. Maar de gene van wie deze pc was heeft dus de usb stekker verkeerd om op het moederbord aangesloten. Waardoor elke keer de voeding stuk ging. Nu usb losgehaald en de pc draait al een aantal dagen perfect.

Vuur(Vliegende)Vogel

Pagina: 1