Na migratie van lijn lagere donwloadsnelheid.

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 09:37
Bij ons thuis heeft een bedrijfje een hotspot geinstalleerd, waar klanten op kunnen internet met hun laptop etc.
Omdat wij de de apparatuur hier in huis hebben staan en bij storingen bezoek kunnen krijgen van een monteur wat een stukje inbreuk is op de privacy mochten wij gratis meeliften met het internetten. Ik zit er dan ook via utp met mijn eigen netwerkje gratis op.

Eerst zat er een lijn van Solcon op met een 4096/512 kbit abonnement, wat aan het begin van dit jaar is verhoogd naar 8000/1024 kbit. Dat beviel mij uitstekent, omdat ik voor mijn eigen werk veel met tamelijk grote bestanden werk. Nu is er sindskort een aanpassing geweest op de lijn van Solcon, want we hebben nu Solcon bitstream met een snelheid van 4096/1024kbit. We zijn dus van het KPN netwerk verhuids naar Solcon Bitstream.
Nu is natuurlijk de downloadsnelheid ook stukken minder geworden. Voorheen haalde ik met een download van een FTP-server van mijn werk tussen de 775 en 800 KB/s. Gemeten midden in de nacht met maar 1 client verbonden op de lijn en hotspot. Ik woon ongeveer 600 mter van de centrale af.

Wanneer ik dit na de migratie doe is de snelheid tussen de 400 en 420 KB/s, wat wel verschil erg verschil maakt, want mijn telefoonlijn kan dus meer hebben. Ik zou toch rond de 512 KB/s downstream moeten zitten. Wat maakt het dat de snelheid zo langzaam is? Ik heb een ISDN lijn, dus ik weet dat mijn upload wat minder is dat wanneer je een analoge lijn hebt. Maar uploaden doe ik bijna niet.

Na wat zoeken denk ik dat Solcon Bitstream op het BBned netwerk zit, klopt dit? Omdat het Solcon Bitstream heet vraag ik mij af of er voor deze lijn ook snelheidsverhogingen gepland zijn.

Heeft iemand hier meer verstand van?

Nog kleine toevoeging, nadat ik in de hoofdrouter gekeken heb kom ik het volgende tegen:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bridge4you/router.jpg

Dat lijken mij wel erg veel fast path CRC errors...

[ Voor 7% gewijzigd door Binnetie op 25-10-2005 18:12 ]

• Binnetie
Niemand die mij hier iets meer hierover kan vertellen?

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 17:22
Binnetie schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:44:
Niemand die mij hier iets meer hierover kan vertellen?
Sorry, ik heb geen idee maar ehm wat zecht Solcon er zelf van? (kon ik niet vinden in je openings-post)

Verwijderd

4096 / 8 = 512 kb/s .. maar 8 als deelfactor is niet realistisch voor je ADSL lijn omdat er altijd wat loss op zit. Delen door 9,55~10 is beter. Met de snelheid die je nu haalt is niks mis.

• Binnetie
Westereen schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:21:
[...]

Sorry, ik heb geen idee maar ehm wat zecht Solcon er zelf van? (kon ik niet vinden in je openings-post)
Ik heb nog geen contact gehad met Solcon, dit omdat ik niet bekend ben bij hun. De lijn is van een andere bedrijf en die moet erachter aan bellen, maar voor die soort configuratie issue's lopen ze niet zo warm. Het gaat er meer om dat het werkt...