PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Lijkt trouwens alsof het winter is en het gesneeuwd is op zommige. Het meertje op 8 ziet er net uit alsof het helemaal dichtgevroren is
Verwijderd
Sterker nog, ik vind ze allemaal zo mooi dat ik er geen échte favoriet uit kan halen
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 20:18 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:15:
Xander, hier had je wat mij betreft...
Ik dacht dat je mij bedoelde aangezien mijn echte naam ook Xander is.. en je er geen H achterkwakte.. nouja verwarrend dus
Thanks.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:15:
Xander, hier had je wat mij betreft direct een stempel showcase op mogen drukken. Stuk voor stuk mooie platen die mij zelfs langer dan 20 seconden per stuk bezig kunnen houden, het straalt rust uit en de tinten zijn prachtig. Hulde
Sterker nog, ik vind ze allemaal zo mooi dat ik er geen échte favoriet uit kan halenMaar ik denk dat ik dan toch voor #3 ga, erg mooie compositie.
Hm ik weet niet. Heb er even een paar in sepia gedaan...Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:19:
Ik zou zelf trouwens met sepia gespeelt hebben.. zwart wit is ook maar.. zwart wit.
#2-s

#3-s

#4-s

#5-s

Bij #2 vind ik het dus zeker weten niets op een of andere manier... de andere drie krijgen een beetje een... urban look?
En waarom was die vignetting bij #3 me nog niet opgevallen
Ik heb net even uitgebreid op mijn Epson lopen ranten omdat zwart er bruin uitkwam btw.
[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 25-10-2005 20:41 ]
Verwijderd
#2-s & #5-s geven nu een mooi warm sfeertje, wat in mijn ogen erg prettig is om naar te kijken (maar dat zal persoonlijk zijn.)XanderH schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:39:
[...]
Hm ik weet niet. Heb er even een paar in sepia gedaan...
...
Mij ook niet, ik dacht dat het van de wolken kwam eigenlijkEn waarom was die vignetting bij #3 me nog niet opgevallen
Oh en laat me raden, je Epson maakt zwart door alle kleuren te printen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 20:43 ]
Erg mooie foto's met 2 en 9 als mijn favorieten
*kuch* verdiend zelfs
[ Voor 72% gewijzigd door Grrrrrene op 25-10-2005 20:47 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Leuk, weer 'es een keer een IR serie! Mooie set!
1 is top. Mooi lijnenspel en lekkere compositie.
2 en 3 zijn lekker (2 misschien iets meer naar beneden?). 4 komt wat flets over. Het kunstobject komt wat raar over (wat is het
5 is helaas wat te overbelicht linksonder en wat te flets bij de brug. Locatie en compositie doen het echter wel voor mij. Misschien nog 'es overdoen?
6 komt lekker scary over!
7 is ook wat te overbelicht.
8 is weer smullen
9 doet het 'het' niet voor mij.
Waarom trouwens gekozen voor ISO640?
Verwijderd
En verdiendGrrrrrene schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:44:
* Grrrrrene geeft XanderH een upgrade naar showcase
speling is noit mijn ding geweesd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 20:49 ]
Ik ben er nog niet echt uit wat ik het leukste vind. Die B&W foto's komen het meest in de buurt van wat ik altijd zie bij andere IR foto's, ik ben het zo gewend. Maar met Sepia zijn idd hele leuke effecten te bereiken.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:42:
[...]
#2-s & #5-s geven nu een mooi warm sfeertje, wat in mijn ogen erg prettig is om naar te kijken (maar dat zal persoonlijk zijn.)
...
Dan moet je het origineel rechtstreeks uit de cam (enkel verkleindMij ook niet, ik dacht dat het van de wolken kwam eigenlijk
Daar lijkt het idd wel op. Maar hij heeft ook gewoon een zwarte cartridge, dus waarom?Oh en laat me raden, je Epson maakt zwart door alle kleuren te printen
Ty²Grrrrrene schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:44:
* Grrrrrene geeft XanderH een upgrade naar showcase
Erg mooie foto's met 2 en 9 als mijn favorieten
Grappig om te zien hoe veel meningen kunnen verschillen. Ik bij bij 1 getwijfeld of ik hem er bij zou plaatsen.Jasper schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:45:
Yea, showcase showcase
Leuk, weer 'es een keer een IR serie! Mooie set!
1 is top. Mooi lijnenspel en lekkere compositie.
Ik wilde juist die takken bovenin beeld ook erbij. Daarnaast heb ik volgens mij mazzel dat de onderkant van de boomstam erop staat, dit is een van de foto's waarbij ik de compositie bepaald heb met filter erop.2 en 3 zijn lekker (2 misschien iets meer naar beneden?).
Ik zou het serieus niet weten.4 komt wat flets over. Het kunstobject komt wat raar over (wat is het).
Klopt. Volgens mij heb ik nog ergens een andere waarbij het gras wat donkerder is, maar ook het bruggetje werd daarbij wel erg donker. Ik zal de 2 raw's nog eens zoeken en nog eens met de raw convertor gaan spelen... Overdoen eventjes liever niet...5 is helaas wat te overbelicht linksonder en wat te flets bij de brug. Locatie en compositie doen het echter wel voor mij. Misschien nog 'es overdoen?
6 komt lekker scary over!
Scary... sprookjesbos... mooie veelzijdige foto's maak ik toch.[17:11:28] CECILE: 6 heeft een soort van sprookjesbos-effect
Ook eens de raw convertor er opnieuw bijpakken.7 is ook wat te overbelicht.
8 is weer smullen
Ik vond zelf het idee dat ik had bij het maken van die foto heel mooi. Helaas komt de DOF niet zo uit als ik gepland had.9 doet het 'het' niet voor mij.
Euh... bij de eerste foto uit de reeks teruggegaan van ISO800 naar ISO640 omdat ik de sluitertijd ff goed vond staan en gewoon lekker lui laten staan.Waarom trouwens gekozen voor ISO640?
#5-Oud:XanderH schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:00:
Klopt. Volgens mij heb ik nog ergens een andere waarbij het gras wat donkerder is, maar ook het bruggetje werd daarbij wel erg donker. Ik zal de 2 raw's nog eens zoeken en nog eens met de raw convertor gaan spelen... Overdoen eventjes liever niet...

#5-Nieuw:

Beter?
#7-Oud:Ook eens de raw convertor er opnieuw bijpakken.

#7-Nieuw:

Beter?
#5 wel lijk me. #7 technisch gezien ook, alleen bij de "oude" #7 had ik alleen het idee dat het er echt uitsprong, iets wat ik nu een beetje mis...
Whoops, nieteens een reactie in de tussentijd?
[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 25-10-2005 21:24 ]
Verwijderd
Aan de andere kant: Je hoeft natuurlijk niet in de voetsporen te stappen van anderenXanderH schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:00:
[...]
Ik ben er nog niet echt uit wat ik het leukste vind. Die B&W foto's komen het meest in de buurt van wat ik altijd zie bij andere IR foto's, ik ben het zo gewend. Maar met Sepia zijn idd hele leuke effecten te bereiken.
Ik geef toe, het is makkelijker commentaar te geven aan de zijlijn, maar juist uit het stramien springen is wat mij aantrekt, mits niet té overdreven. Overigens is Sepia natuurlijk een voorbeeld, je kunt natuurlijk van allerlei duotonen proberen.
Idd vreemdDaar lijkt het idd wel op. Maar hij heeft ook gewoon een zwarte cartridge, dus waarom?'t is een Epson Stylus Photo 900 btw.
Maar goed, voor de rest echt top pics...
VOlgens mij heet het Merge to HDR(net even opgezocht). Dit is normaal gesproken bedoeld om meerdere foto stops in 1 foto te verwerken voor een High Dynamic Range foto
[ Voor 20% gewijzigd door Vjenne op 25-10-2005 21:47 ]
Verwijderd
rustige compo's idd
probeer ook eens de autolevels functie in ps. werkt vaak super bij IR platen.
en waarom de iso op 640?
laatste tip: zonnig weer, met schapewolkjes (of is het schapenwolkjes
Ik snap dat uit het stramien springen leuk kan zijn, maar ik verander niet meteen mijn beeld van "dé IR foto" erdoor natuurlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:43:
[...]
Aan de andere kant: Je hoeft natuurlijk niet in de voetsporen te stappen van anderen
Ik geef toe, het is makkelijker commentaar te geven aan de zijlijn, maar juist uit het stramien springen is wat mij aantrekt, mits niet té overdreven. Overigens is Sepia natuurlijk een voorbeeld, je kunt natuurlijk van allerlei duotonen proberen.
Idd vreemdM'n Canon S900 heeft daar geen last van eigenlijk, en ook nog nooit gemerkt. Was misschien je zwart op een {té} laag niveau?
Nee dat kan het niet geweest zijn. Met "Alleen zwarte inkt" printe ie ze perfect af
Dat had inderdaad gekund ja. Alleen op het moment niet aan gedacht.Vjenne schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:43:
Kun je niet zorgen dat je twee foto's over elkaar heen projecteert. Dus 1 foto van het bruggetje in felle versie en 1 foto van bruggetje in donkere versie. Dit heeft ook wel een naam overigens en kan standaard in adobe photoshop. Ik denk dat namelijk dat het dan stuk mooier word. Je blijft de brug goed zien en het gras is geen grote witte vlek.
Maar goed, voor de rest echt top pics...
edit:
VOlgens mij heet het Merge to HDR(net even opgezocht). Dit is normaal gesproken bedoeld om meerdere foto stops in 1 foto te verwerken voor een High Dynamic Range foto
Thanks.
die had ik stiekem al gebruiktprobeer ook eens de autolevels functie in ps. werkt vaak super bij IR platen.
Why not?en waarom de iso op 640?
Vrees dat dat binnenkort iig niet gaat lukken.laatste tip: zonnig weer, met schapewolkjes (of is het schapenwolkjes) doet het altijd super.
|>
Mijn favoriet is absoluut nummer 8, het contrast tussen het koude water en de 'warme' oever is prachtig! Net alsof het water bevroren is, en er een laag sneeuw op de oever ligt
Hm, ik had al het idee dat ik voor mijn doen wat ver ging met contrast etc.Simon schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:35:
Strakke compo's, maar hij kan nog wat sterker, ietwat meer contrast, beetje sharpening, dat is 't wel. Maar compo's zijn erg goed
Misschien anders ook even naar mijn monitor kijken (die opzich al een vrij sterke contrastratio heeft).
Die heb ik stiekem een paar maandjes in de toekomst gemaakt.Zoefff schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:37:
Leuk man! Het zwart/wit komt echt goed tot z'n recht bij deze platen
Mijn favoriet is absoluut nummer 8, het contrast tussen het koude water en de 'warme' oever is prachtig! Net alsof het water bevroren is, en er een laag sneeuw op de oever ligt