Ok, ik heb inmiddels nu een pc als server ingezet en alles gaat vooralsnog redelijk. Wat ik dus van mijn vorige tevergeefs gesloten topics overhoud is dat er dus altijd tijdens de inlogsessie de profielmappen naar de workstation worden gekopiërd? Goed ik heb nu dus op de server in AD een nieuwe OU aangemaakt met de naam: 'test'. Daarin heb ik op dit moment de client (workstation) computer staan en een testgebruiker (genaamd test
). Ahfijn, de workstation lan prima inloggen etc, en de instellingen worden keurig tijdens afmeld sessie naar de server geexporteerd. Echter, bij de eigenschappen van de OU test, voeg ik een beleid toe, alleen deze instellingen lijken steeds niet, of niet direct te werken op de workstation. Bijvoorbeeld, ik stel bureaublad items weergeven uit bij de betreffende policy. Ik meld de account op op de workstation, maar de bureaublad items worden gewoon weergegeven. Een keer ging het wel goed, echter instellingen als cache account op workstation uitschakelen is nog niet gelukt.
Dat wil zeggen: ik stel het in, meld aan met workstation, meld af op WS, meld locaal aan op WS, en de map staat er nog vrolijk in.
Wat ik nu dus heb ik is AD:
Builtin
Computers
Domain Controllers
ForeignSec...
Users
Test
waarbij ik dus in test de gebruikers van ons thuis will zetten
verder moet er dan nog een OU Gast komen
Ik neem aan dat ik dan op de goede weg ben, door hier afzonderlijke OU's van te maken? (eerst had ik ze bij domain controllers gezet)
Dat wil zeggen: ik stel het in, meld aan met workstation, meld af op WS, meld locaal aan op WS, en de map staat er nog vrolijk in.
Wat ik nu dus heb ik is AD:
Builtin
Computers
Domain Controllers
ForeignSec...
Users
Test
waarbij ik dus in test de gebruikers van ons thuis will zetten
verder moet er dan nog een OU Gast komen
Ik neem aan dat ik dan op de goede weg ben, door hier afzonderlijke OU's van te maken? (eerst had ik ze bij domain controllers gezet)