Hallo,
Ik ben vandaag een server aan het inrichten, hierop draait windows 2000 en apache met php en mysql. Ik had zelf altijd een Windows XP bak draaien als server en dit draait allemaal vlekkenloos.
Ik heb dus op deze 2000 machine precies alles hetzelfde geinstalleerd zoals ik op de XP bak deed.
Uiteindelijk loop ik vast op mysql.
Ik heb alles netjes volgens de handleiding gedaan, en overal de nieuwste versie van.
Maar zodra ik mysqld wilt openen, komt er wel een mooi zwart venster en verdwijnt hij weer, maar hij verschijnt niet als proces bij mijn taakbeheer. De service wilt dus gewoon niet starten.
Als ik WinMySQLAdmin open, geeft hij ook een rood licht.
Onder MyODBC geeft hij aan Driver 3.51 not found.
Op mijn XP server geeft hij dit ook aan, maar hier werkt hij prima.
Het lijkt me dus niet dat dit de boosdoener zal zijn.
Onder my.ini setup staat:
Is er nog iets wat ik misschien moet aanpassen omdat het een 2000 machine is?
Of zien jullie iets dat ik verkeerd doet?
b.v.d
Ik ben vandaag een server aan het inrichten, hierop draait windows 2000 en apache met php en mysql. Ik had zelf altijd een Windows XP bak draaien als server en dit draait allemaal vlekkenloos.
Ik heb dus op deze 2000 machine precies alles hetzelfde geinstalleerd zoals ik op de XP bak deed.
Uiteindelijk loop ik vast op mysql.
Ik heb alles netjes volgens de handleiding gedaan, en overal de nieuwste versie van.
Maar zodra ik mysqld wilt openen, komt er wel een mooi zwart venster en verdwijnt hij weer, maar hij verschijnt niet als proces bij mijn taakbeheer. De service wilt dus gewoon niet starten.
Als ik WinMySQLAdmin open, geeft hij ook een rood licht.
Onder MyODBC geeft hij aan Driver 3.51 not found.
Op mijn XP server geeft hij dit ook aan, maar hier werkt hij prima.
Het lijkt me dus niet dat dit de boosdoener zal zijn.
Onder my.ini setup staat:
Ook allemaal prima lijkt mij.[WinMySQLAdmin]
Server=D:/Htdocs/Apache/Apache2/mysql/bin/mysqld-nt.exe
Is er nog iets wat ik misschien moet aanpassen omdat het een 2000 machine is?
Of zien jullie iets dat ik verkeerd doet?
b.v.d