Toon posts:

[XP] s-video <-> video hoe het signaal aanzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb al even wat zitten zoeken op GoT, maar ik kon dit probleem even niet vinden.

Het zit als volgt:

-Mijn videokaart(ati radeon 9700) heeft alleen een S-video uitgang.
-Mijn oude tv (Sony Triniton) heeft alleen een ouderwetse video ingang(gele stekker) en een Scart Ingang.
-Mijn digitenne decoder zit op de scart ingang van de tv dus ik moet die andere ingang gebruiken(de video ingang)

Ik heb net even een stekker gekocht met scart aan de ene kant en s-video/video/L/R audio ingang met een input/output switch. ik heb een s-video kabel en een kabel waar dus die rode/gele/witte stekkers aanzitten.

hoe moet ik het nu in godsnaam aansluiten? :P ik snap er niks meer van. en hoe zet ik mijn videokaart op output?

ik hoop ook dat de topictitel goed is. wist het ff niet goed te omschrijven.

Verwijderd

Bij je videokaart hoort een Svideo naar composite plug te zitten.

Als je dat eenmaal hebt en en hebt aangesloten op je tv en je reboot je computer dan ziet je videokaart dat er een tv aanhangt (dan moet je het opstartscherm kunnen zien op je tv) en kun je via je Ati control panel het één en ander instellen.

Verwijderd

Topicstarter
waarom heb ik die plug nodig? er zit een s-video uitgang op mijn tv dus ik kan dan toch gewoon die kabel erop aansluiten?

(die plug ligt ergens maar geen idee waar ik die meuk heb liggen)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 16:24 ]

Verwijderd

Je zegt in je startpost dat je tv GEEN svideo input heeft maar alleen scart en een gele (composite) aansluiting..

Gewoon dat plugje zoeken, die in je videokaart, en dan met een gewone tulpstekker aansluiten op je tv dus.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 16:30 ]

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Op je ATI kaart zit een aangepaste YC uitgang, sterker nog, dit is een gecombineerde YC en composite uitgang. (ga maar pinnentjes tellen er zitten er 7 ipv 4)

Bij je kaart zat een speciaal stekkertje met aan de ene kant een soort Y/C plug (pinnetjes!) en aan de andere kant een vrouwelijke compisite plug (gele tulp)

Van een YC signaal (oftewel super-vhs) kun je zonder apparatuur geen composite signaal maken.

Wat je zou kunnen proberen is met zo'n scart naar YC en composite video blok, van YC naar scart te gaan en deze in je scart ingang op je digitenne doos te stoppen.

Anders moet je toch je meuk in duiken (meuktracken??)

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Verwijderd

surfpunk schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:30:
...
Van een YC signaal (oftewel super-vhs) kun je zonder apparatuur geen composite signaal maken.

...
Dat kan wel, vrij simpel, met slechts 1 condensator, maar of het resultaat net zo bevredigend is als de officiële composite aansluiting van de videokaart valt te betwijfelen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lees De grote tv-out FAQ even en ik denk dat je wel het e.e.a. duidelijk zal worden :) Je TV heeft een INGANG overigens, geen uitgang ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

The_Eagle schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:36:
Lees De grote tv-out FAQ even en ik denk dat je wel het e.e.a. duidelijk zal worden :) Je TV heeft een INGANG overigens, geen uitgang ;)
offtopic:
vandaar dat ik kan opnemen van de tv op mijn computer zeker :P

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

hoe moet ik het nu in godsnaam aansluiten? :P ik snap er niks meer van. en hoe zet ik mijn videokaart op output?
Dat staat in je handleiding en in de FAQ hier.

Hoe je de TV out aanzet staat gewoon in de software van je videokaart...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.