Alles in PC gaat langzaam stuk.

Pagina: 1
Acties:

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb al een beste tijd een Athlon 64. Geen problemen mee alles werkt goed. Maar sinds ongeveer 2 maand lijkt alles wel langzaam stuk te gaan. Mijn CD-Rom speler doet het niet meer. Mijn hardeschijf had het een tijdje geleden begeven. Mijn DVD speler doet het niet meer. En mijn brander wil CD's en DVD's niet meer afbranden. Onder Linux word hij geeneens meer herkent. Overigens heb ik soms ook wel eens dat mijn PC niet op wil starten en dat ik de melding krijg dat ik geen hardeschijf heb. Heel soms restart mijn PC zomaar. Maar dat gebeurd nagenoeg nooit. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Het zijn juist die dingen die stuk voor stuk kapot gaan en waar ik problemen mee heb. Mijn moederbord, Geluidskaart, Videokaart, geheugen en netwerkkaarten geven geen problemen.

Specs:
Asus K8V SE Deluxe
Athlon 64 3000+ Socket 754
Leadtek Geforce FX 5900 XT
1024MB Geheugen 400mhz
Creative Live Platinum 5.1
Maxtor 200 GB 7200 rpm
DVD brander is van 1 of ander vaag merk. Er staat DVD Dual op. Ooit een keer gekocht bij Dynabyte.
CD-Rom Aopen 56x
DVD-Rom Liteon 16x
Voeding is merkloos 400watt

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 16:54

EXX

EXtended eXchange

Ik tip op de merkloze voeding als oorzaak. Die leveren vaak niet wat ze beloven. Een goede merkvoeding (bv. Fortron Source of Enermax) die op papier 25% zwakker is levert vaak beter en stabieler sap voor je systeem:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 16% gewijzigd door EXX op 25-10-2005 16:09 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Mpdrichel schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:01:
Asus K8V SE Deluxe Via, brrr
Athlon 64 3000+ Socket 754
Leadtek Geforce FX 5900 XT
1024MB Geheugen 400mhz
Creative Live Platinum 5.1 Creative maakt inferieure kaarten (tov Terratec) die problemen veroorzaken in combinatie met bepaalde Via-chipsets
Maxtor 200 GB 7200 rpm DiamondMax 10, bugged serie harde schijven
DVD brander is van 1 of ander vaag merk. Er staat DVD Dual op. Ooit een keer gekocht bij Dynabyte.
CD-Rom Aopen 56x AOpen cdrom-spelers zijn ook bugged en gaan paar keer sneller kapot dan de concurrentie. Ik had het moeten leren door een paar keer achter elkaar AOpens te kopen, totdat een verkoper zegt dat die dingen eigenlijk niet in orde waren.
DVD-Rom Liteon 16x
Voeding is merkloos 400watt zoek eens achter de "real-Watten" van je voeding en je zal tot conclusie komen dat het veel lager is dan verwacht
rampenmachine ontworpen?

Begin met eerst een degelijke voeding te halen, minstens 380W A-merk voeding. Dit gaat de rare reboots en andere crashes wegens voedingstekort wegwerken.

[ Voor 15% gewijzigd door rapture op 25-10-2005 16:53 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die voeding lijkt me inderdaad een goed punt om mee te beginnen. Ik vind trouwens dat rapture hierboven wel overdrijft. VIA chipsets werken net zo goed als NForce chipsets en andere keuzes heb je niet met een Athlon tegenwoordig. Die problemen van Creative en Via waren ook maar met bepaalde (oudere) kaarten. En van grootschalige problemen met de DiamondMax 10 serie heb ik al helemaal nooit gehoord.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 16:54

EXX

EXtended eXchange

mwa, die SB Live zal niet zo een probleem zijn. Dat gekloot met de VIA chipsets icm SB live is iets van uit de Pentium 2 en 3 tijd.

edit:
spuit 11

[ Voor 10% gewijzigd door EXX op 25-10-2005 16:12 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Idd een merk voeding aanschaffen lijkt me geen overbodige luxe. Verder zou ik ff je geheugen controleren dit zou nog kunnen verklaren waarom je pc zomaar afsluit. Je temperaturen zijn misschien ook nog een boosdoener.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:56
Daarbij moet worden opgemerkt dat slechte voedingen die onstabiel spanning leveren wel DEGELIJK hardware kunnen beschadigen :o . Dus vervang die voeding liever gister dan vandaag. O-)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Check eens of er de afgelopen tijd een blikseminslag in de buurt is geweest. Dit zorgde er bij mij voor dat mijn modem, HD en Videokaart en langzaamaan mee op hielden. Hoeft niet eens bij je thuis te zijn ingeslagen. 50 of 100 meter is al voldoende voor schade. Had er zelf nog nooit van gehoord, maar m'n verzekeringsmannetje vertelde me dat het vaker voor komt. Succes! (PS check eens bij je verzekeringsman!)

Verwijderd

Het ligt denk ik ook aan je voeding. Heb zelf een A-Open voeding 300 watt, nooit problemen mee gehad. Na omzetten in matx kast zat er zon cheapass 350 wat voeding in die het na een kwartier al begaf en het systeem werd onzettend warm (kast los)...
Pagina: 1