[HDTV] Wat moet ik weten en wat heb ik er nodig voor!?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• boogywoogy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11-2020
Binnenkort (Kerst) Is mijn vader van plan een heel home cinema systeem te installeren.

voor wat hij zoekt:
  • LCD
  • Size minstens 30 inch
  • Aantal pixels? HDTV:
    Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/07/Videores.png/480px-Videores.png
  • Contrast ratio
  • Teletext geheugen minimum 1000 pagina's
  • Met DVD recorder, minimum 200 gigabyte
  • Met heel goede home cinema sound (Bose ?). G
  • HDTV ready? Dus dat we geen problemen hebben en dat we het systeem direkt kunnen gebruiken
  • Met kaartlezer voor foto's
  • Draaiende opstelling thuis
Dit is zijn eigen lijst, is gwn een c & p.

Ikzelf denk dat zijn budget of de 5000 of 6000 euro staat. Tot nu heb ik deze recoder al gevonden
Philips DVDR7300H
En deze twee tv's:Heeft iemand ervaringen met deze twee tv's and if so, hoe goed zijn deze.

Wat ook heel belangrijk is dat we een goed sound system hebben want we hebben al een Sony STR-DB1080, en we zouden daar goed gebruik van willen maken.

Dan nog een vraag, wat is een goede provider voor HDTV? want mijn vader wilt ook alles in een doen, dus dat we, telefoon, email (ik ga mijn ouders binnenkort naar gmail laten overgaan), internet, en HDTV, alles door een provider, ik weet hier dus echt bijna niks over dus vraag ik het maar aan jullie.

To round it down.
  • Wat is de beste TV, die er nu momenteel is
  • HDTV receiver, en DVD-Recorder
  • Welke provider?
  • Welk sound system en speakers (surround sound) 5.1, Bose, hebben wij hele goeie ervaring mee
  • Hoever kunnen de eisen worden voldaan die ik vraag
thanks in advance to all! _/-\o_ _/-\o_

it's as simple as something the nobody knows....

Verwijderd

Had je het volgende topic al doorgenomen?

[rml][ HDTV]High-Definition Television. Wat het precies is topic[/rml]

En persoonlijk zou ik wachten met aanschaf van een HDTV-tv totdat er een duidelijke (uitzend)standaard is in Nederland.

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:10
lees dit eerst eens door: [rml][ HDTV]High-Definition Television. Wat het precies is topic[/rml]
daar staat een heleboel informatie in.
te laat

beste HDTV: Een met resolutie van 1920x1080 dan hoeft 1080i (merendeel films en series, sport meestal 720p) niet gescaled te worden.

beste dvd (hd?) recorder: geen idee, maar als je in de toekomst HD wilt opnemen zou ik er een met een grote harde schijf nemen.

HDTV zenders: 2 via de satelliet waarvan 1 een test kanaal is en de ander een promotie kanaal, nog geen Nederlandse zenders.

beste speakers: Bose zal beter zijn dan een goedkoop 5.1 setje, maar wat ik gelezen heb is bose meer marketing, dus ik zou voor een HiFi setje gaan.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 22:33

mace

Sapere Aude

Er is nog geen HDTV provider in nederland, de enige manier om HDTV te ontvangen is met een schotelantenne, nl. met HD1 *klikkerdeklik*, hiervoor moet je een geschikte decoder hebben, de mpeg4 variant lijkt me het beste, een een smartcard, die vrij prijzig is, maar je kan wel tot 2010 kijken.
De smartcard + ontvanger kan je ook als pakket kopen voor dezelfde prijs als de 2 losse dingen 8)7

er zijn ook enkele kabel providers met HD1 volgens de site:
• Stichting CAI Krimpen aan den Ijssel
• Openbare Nutsbedrijven Schiedam
• Stichting Regionale Kabeltelevisie Midden-Holland, Gouda, Gouderak, Berkenwoude,
Moordrecht, Vliest, Oudewater, Reeuwijk
• CAIW, Kabeltelevisie Westland, Naaldwijk, Midden-Delfland, Westland
Succes! :)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:02

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
deze
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/42/42PF9830_10_webImage198.jpg
heeft 1080p, schijnt wel mooi te zijn met dat ambilight ed.
de prijs ervan begint wel bij € 4621,00

als 5.1 setje raad ik BOSE af, je betaald te veel voor wat het is, zoek maar op GoT, vind je vast wat erover... kijk beter naar een 'satteliet' KEF of een ander (echt) HIFI-merk, die klinken al een stuk beter, en kwa prijs zijn ze waarschijnlijk zelfs goedkoper dan BOSE.

en ik zou als ik jou was je ook ff laten informeren bij een 'echte' winkel, want het is geen klein bedrag wat je vader gaat besteden...

[ Voor 12% gewijzigd door BiG-GuY op 25-10-2005 16:36 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:03

Jag

HD is eigenlijk alleen nog maar beschikbaar uit Amerika via nieuwsgroepen. Allemaal veel gedoe als je daar niet bekend mee bent. Je moet dan ook een HTPC hebben.

Wat ik zou doen als ik je pa was: een mooie grote LCD tv kopen met 1366x768 (ofzo) resolutie. Die hebben ongeveer dezelfde resolutie als wat waarschijnlijk de Europese standaard voor High Def gaat worden: 720p oftewel 1280x720. 1920x1080 is natuurlijk nog mooier, maar waarschijnlijk minder beschikbaar in Europa. En die LCD tv's die 1080p native zijn (1920x1080) zijn erg duur.
Wat nog een beter idee is, is om gewoon eens een keer in het echt een paar displays naast elkaar te zien. Misschien wil je helemaal geen LCD. Het onderwerp is erg controversieel, maar ik denk dat de gemiddelde mening wel is dat Plasma mooier is bij Standard Definition (wat we nu hebben) en LCD beter geschikt is voor High Definition. Gewoon simpelweg door de doorgaans hogere resolutie en betere scherpte.

De reden dat er in Europa waarschijnlijk voor 720p gekozen gaat worden, is omdat 1080p bandbreedte technisch gezien lastig haalbaar is en 1080i ("i" staat voor interlaced) problemen geeft met progressive displays (tegenwoordig zijn bijna alle nieuwe displays progressive) bij het de-interlacen. Als dit allemaal als Chinees op je overkomt, moet je maar eens dat topic lezen waar eerder al naar gelinkt werd.

Qua geluid zoiezo geen Bose, tenzij uiterlijk, grootte en het imago erg belangrijk zijn voor je pa. En als je kwaliteit belangrijk vindt, dan eigenlijk zoiezo geen all-in-one setjes. Wat je wel moet nemen is wat lastig. Welke speaker je mooi vindt, is behoorlijk persoonlijk. Echt iets om zelf even te gaan luisteren. Is ook een leuke ervaring trouwens om te doen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

* Wat is de beste TV, die er nu momenteel is
Degene die jij het mooiste beeld vindt geven
* HDTV receiver, en DVD-Recorder
* Welke provider?
Idem, er is nog geen hdtv uitzender
* Welk sound system en speakers (surround sound) 5.1, Bose, hebben wij hele goeie ervaring mee
Zoek even op dit forum op bose, maar ga vooral luisteren
* Hoever kunnen de eisen worden voldaan die ik vraag
Niet, er wordt in NL geen HDTV uitgezonden, alleen UPC heeft tot nu toe officeel plannen.

zie ook de AV policy:
Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.