Toon posts:

Welke videokaart bij dit systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen, ik zit me een beetje te orienteren op een nieuwe videokaart. Eerst mijn systeem:

barton 2600+ @ een kleine 3200+
1024 mb geheugen pc 3200
met de huidige videokaart, een 9600 XT

Mijn budget: 200 euro

Mijn oog viel dus op x800 pro van alternate => 199 euro

Maar ik hoor ook veel over de nvidia's. De 6600 en de 6800. Nu ben ik niet zo bekend met nvidia. Bij alternate zie ik een hele lijst van kaarten, sommige gforce 6800 van 159 euro, en dan weer een 6600 GT van 189 euro..

Ik word er een beetje leip van. Ik had me keuze al vastgelegd eigenlijk => een gigabyte x 800 pro, ( voor 150 euro)maar kom ik net achter, met 128 mb geheugen! Nu twijfel ik weer! De specs van de gigabyte kaart: http://global.giga-byte.c...s/Products_GV-R80128D.htm

Ik zou het nu toch onderhand graag willen weten. Ik zou graag lekker HL2 kunnen spelen, FEAR etc! Ook moet ie een beetje overklokbaar zijn

Ik hoop dat ik er nu eindelijk eens uit kom

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 15:50 ]

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-08 14:07
lol blijven komen altijd deze topics. Gelukkig vind ik het leuk om er antwoord op te geven. :)
Op het moment kan je het beste een GeForce 6800NU kopen. Deze welteverstaan. Waarom niet een X800pro? Die is wel een klein beetje sneller, maar ook meteen €70 duurder, en het verschil is te verwaarlozen.
Een 6600GT is op zich geen slechte kaart, maar is qua prijs kwaliteit niet zo sterk als de GeForce 6800.
Zie ook: Timlog in "Van Nvidia Geforce 5200 naar Ati Radeon ..."

Hallo met Tim

Verwijderd

was de x800 pro niet de rivaal van de 6800 GT, ipv de vanilla?

Edit: net ff opgezocht, en de x800 pro presteert tusse de GT en vanilla in volgens tomshardware
Benchmark

en in 3dmark 05 voor de GT eindigt en in doom III onder de vanilla( niet veel vind ik overigens..)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 15:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Timlog schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:43:
lol blijven komen altijd deze topics. Gelukkig vind ik het leuk om er antwoord op te geven. :)
Op het moment kan je het beste een GeForce 6800NU kopen. Deze welteverstaan. Waarom niet een X800pro? Die is wel een klein beetje sneller, maar ook meteen €70 duurder, en het verschil is te verwaarlozen.
Een 6600GT is op zich geen slechte kaart, maar is qua prijs kwaliteit niet zo sterk als de GeForce 6800.
Zie ook: Timlog in "Van Nvidia Geforce 5200 naar Ati Radeon ..."
De nvidia is dus ook te preferen boven het kaartje dat ik voor 150 euro kan krijgen? En de kaart die jij me aanraadt is ook makkelijk over te klokken?
Het is de bedoeling dat ik er wel flink op vooruit ga

Bedankt!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:47:
[...]

De nvidia is dus ook te preferen boven het kaartje dat ik voor 150 euro kan krijgen? En de kaart die jij me aanraadt is ook makkelijk over te klokken?

Bedankt!
Flink is relatief. :)
Wanneer je alle eye-candy enzo wilt gaat je cpu de bottleneck worden.
Dat is niet anders of je moet je cpu + mobo ook gaan upgraden.
Dan kan je een pci-e kaart nemen, maar dat gaat in de papieren lopen. :)

• Pkunk
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:47:
[...]

Bedankt!
Kijk maar eens in de 6800LE topics. Een paar pipelines unlocken moet je geluk voor hebben, maar overklokken kan altijd natuurlijk :)

Hallo met Tim

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:49:
[...]

Flink is relatief. :)
Wanneer je alle eye-candy enzo wilt gaat je cpu de bottleneck worden.
Dat is niet anders of je moet je cpu + mobo ook gaan upgraden.
Dan kan je een pci-e kaart nemen, maar dat gaat in de papieren lopen. :)
Nou ja, op vooruit gaan dan. Kijk, ik kan vanavond bij diegene de x800 pro met 128 mb ophalen voor 150 euro. Is natuurlijk aanlokkelijk, want dan kan ik vanavond gelijk aan de slag. Maargoed, volgens mij, zoals ik het hoor, is het toch slimmer om voor die kaart van 159 euro te gaan?

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 08:47
De Asus 6800NU (V9999/TD) is vrijwel overal uitverkocht en bij alternate is het ding nu idd 159 euro. Je kunt daarom beter de Leadtek 6800Le nemen. Die is een stuk goedkoper en daarmee heb je evengoed veel kans op unlocken. Je kunt overigens even bij Yorcom kijken, daar waren nog een paar V9999/TD's als het goed is.

Bij Yorcom is het ding als het goed is nog 129 euro ipv 159 bij Alternate.

[ Voor 12% gewijzigd door WillemJanJansen op 25-10-2005 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
WillemJanJansen schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:56:
De Asus 6800NU (V9999/TD) is vrijwel overal uitverkocht en bij alternate is het ding nu idd 159 euro. Je kunt daarom beter de Leadtek 6800Le nemen. Die is een stuk goedkoper en daarmee heb je evengoed veel kans op unlocken. Je kunt overigens even bij Yorcom kijken, daar waren nog een paar V9999/TD's als het goed is.

Bij Yorcom is het ding als het goed is nog 129 euro ipv 159 bij Alternate.
Maar hoe zit het met de prestaties van de 800 pro met 128 mb van gigabyte?? Deze kan ik vnaavond ophalen, en kan ik gelijk aan de gang :P

• Pkunk
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:53:
[...]

Nou ja, op vooruit gaan dan. Kijk, ik kan vanavond bij diegene de x800 pro met 128 mb ophalen voor 150 euro. Is natuurlijk aanlokkelijk, want dan kan ik vanavond gelijk aan de slag. Maargoed, volgens mij, zoals ik het hoor, is het toch slimmer om voor die kaart van 159 euro te gaan?
Volgens de site zijn ze er nog bij Yorcom voor €129. Ik zou voor die gaan. :) Anders die x800pro nemen ;)

Hallo met Tim

Verwijderd

Topicstarter
Timlog schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:02:
[...]

Volgens de site zijn ze er nog bij Yorcom voor €129. Ik zou voor die gaan. :) Anders die x800pro nemen ;)
Dan de laastste hamvraag:

Het verschil tussen de x 800 pro van alternate ( 70 euro) rechtvaardigt toch niet een keus VOOR de x 800 pro? Anders gezegd, voor dat prijsverschil is de keus te verwaarlozen?

Dan zelfde vraag, alleen tussen de kaart van yorkom en de kaart die ik kan krijgen voor 150 euro. Prijs is dus ongeveer hetzelfde, maar prestaties van de Nvidia 6800 zijn toch beter dan de x800 pro ( OOK met 128 mb geheugen )

Dit was het? Antwoord op deze vraag moet mij eindelijk eens van de twijfel verlossen

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:19

Archimond

Lopende Helpdesk

Vanavond ga ik FEAR uitproberen op mijn 6800Ultra, AMD 64 3800+ en 1GB Corsair TWINX XLPT.
Met een filmpje op de achtergrond en wat flash sites haal ik denk ik wel ongeveer de lagere CPU niveau van Sjakie01.

Weet iemand de kloksnelheid van 6600GT of 6800? Dan kan ik ook ff underclocken en kijken of het nog goed loopt daarmee.

Fear is volgens mij een veel zwaardere game dan HL2. Op welke engine draait die eigenlijk?
@Sjakie01 kijk maar eens naar deze review: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2575

----------------------------
@Timlog en welke alternatief is er als je een PCI-E variant zoekt?
De 6800LE PCI-E kan je niet unlocken en is veel duurder dan de AGP.
De 6800 PCI-E daarover heb ik weinig info.

Bij de Ati kaarten ben ik het overzicht aan het verliezen

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Koop geen 6800 maar een x800 pro (vivo)

Waarom????

Deze kun je unlocken naar een xt een kaart die veel beter is dan alle genoemde kaarten

Verwijderd

Topicstarter
batman73 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:14:
Koop geen 6800 maar een x800 pro (vivo)

Waarom????

Deze kun je unlocken naar een xt een kaart die veel beter is dan alle genoemde kaarten
Een vivo kaart is volgens mij boven mijn budget! Bovendien is mijn systeem niet van zodanige aard dat hij alles uit een XT kaart haalt! ( toch?)

• WillemJanJansen
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:15:
[...]

Een vivo kaart is volgens mij boven mijn budget! Bovendien is mijn systeem niet van zodanige aard dat hij alles uit een XT kaart haalt! ( toch?)
Zulke dingen lees ik hier wel vaker. Als jij bijvoorbeeld Half Life 2 speelt, dan heb je meer aan een XT dan aan een Pro als je op hogere resoluties speelt. Zet je instellingen gewoon zwaar genoeg zodat je videokaart de bottleneck is en niet de processor. Op die manier kun je ook makkelijk met een x850 xt pe gaan gamen zonder zorgen te maken dat je niet alles uit de kaart haalt.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens.. pfff. Kom nou ff met een duidelijk antwoord >:)

Stel geld maakt niet uit, als het maar onder de 200 euro is.

De gigabyte x 800 pro met 128 mb geheugen
De nvidia 6800 voor 129 euro bij yorkon
De x 800 pro van alternate voor 199 euro

Zeg het maar, maar wel, CPU is een kleine 3200+ hé!

• WillemJanJansen
Je CPU maakt op zich niet zoveel uit. Die is wel genoeg. Ik heb een Athlon XP 2800+ @2350 mhz wat volgens een tooltje een athlon XP rating van 3500+ moet geven. Doet het perfect met mijn volledig unlockte 6800 @ 375/850 :) . Van de Ati kaarten heb ik helaas weinig kaas gegeten dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik kan wel zeggen dat een 6800Le of een 6800 een goede keus is. Zeker voor die prijzen!

Verwijderd

Topicstarter
de één zegt dit, de ander dat..
Jongens; de 6800 OF de x800 pro!?

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:17

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:39:
de één zegt dit, de ander dat..
Jongens; de 6800 OF de x800 pro!?
Wil je de beste prestaties EN je wil je 200 euro er door heen hebben; X800pro
anders koop je een 6800/TD en zuip je dit weekend helemaal klem van het geld dat je overhoudt :Y)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Verwijderd

Topicstarter
Of koop ik er een reepje geheugen van 512 mbtjes bij..
Nou ja, ik ga voor de 6800 van asus.. Die 70 euro stop ik wel in een potje voor later..

Nu verwacht ik natuurlijk wel positieve reacties die mijn keus bevestigen :9

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 16:50 ]

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Als je een mycom in de stad hebt kun je ook daar even kijken, de 6800 nu is daar geloof ik ook 129,- en je in de winkel halen is imho veel beter dan bij een webshop, makkelijk met garantie en geen verzendkosten enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie het ja, bedankt voor de tip! Ga zo gelijk maar ff
Grrr, uitverkocht!

Bij de paradigit hebben ze deze

Leadtek GF 6800LE TDH 128MB AGP RETAIL

Is een LE een light versie, of misschien iets bter nog :P

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 17:06 ]

• WillemJanJansen
Die Leadtek die is ook prima hoor, er zit eigenlijk weinig verschil tussen een 6800 en een 6800LE, met een 6800 heb je alleen iets meer zekerheid.

Verwijderd

Topicstarter
WillemJanJansen schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:49:
Die Leadtek die is ook prima hoor, er zit eigenlijk weinig verschil tussen een 6800 en een 6800LE, met een 6800 heb je alleen iets meer zekerheid.
Zekerheid m.b.t. tot wat?
Ik heb een beetje dat LE-topic doorgenomen. Volgens mij is de LE toch alleen interessant als je handig bent met overklokken etc? Ik heb namelijk 2 linker handen, dus voor de gelijk prijs ( hogere prijs leadtec compenseert verzendkosten ) kan ik toch beter gewoon voor de 6800 gaan?

• WillemJanJansen
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:01:
[...]

Zekerheid m.b.t. tot wat?
Ik heb een beetje dat LE-topic doorgenomen. Volgens mij is de LE toch alleen interessant als je handig bent met overklokken etc? Ik heb namelijk 2 linker handen, dus voor de gelijk prijs ( hogere prijs leadtec compenseert verzendkosten ) kan ik toch beter gewoon voor de 6800 gaan?
Je kunt voor de 6800 gaan ja, als dat binnen je bereik ligt voor 129 euro, kun je dat zeker doen. Een Leadtek 6800LE is eigenlijk precies dezelfde kaart alleen dan met 4 pipelines en 1 vertex shader minder actief. Die kun je natuurlijk aanzetten met Rivatuner (Ja dat kan ook met 2 linkse handen ;) Gewoon even je muis op linkshandig zetten) Dan hopen dat je een klein beetje geluk hebt en de hele kaart kunt unlocken.

Meer zekerheid dat je kaart volledig unlocked kan worden aangezien er al 4 pipelines en 1 vertex shader is bijgedaan t.o.v. een 6800LE

[ Voor 8% gewijzigd door WillemJanJansen op 25-10-2005 18:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, is duidelijk.
Ga ik nu maar ff de yorkom kaart bestellen.. Hartstikke bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 19:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er misschien een specifieke topic dit echt puur gaat om de Asus v9999/td
Heb deze kaart dus besteld, maar nu wil ik me er natuurlijk wel ff in verdiepen..

THX
Kaya

• WillemJanJansen
Er is niet echt een specifiek topic maar je kunt alles kwijt in het 6800LE topic. De LE is eigenlijk gewoon hetzelfde als de 6800 dus daar kun je alles vinden en vertellen.

6800LE topic

Verwijderd

Mijn vraag kan volgens mij hier ook wel.
Ik kan een Asus ATI X800 van iemand overnemen voor niet zo veel euro's. Maar ik vroeg me af of ik hier wel mijn voordeel mee haal. Ik heb nu het volgende sys.:

AMD Athlon(TM) XP1800+ 1.5GHz
Directx v9.0c
RADEON 9800 PRO (CATALYST Windows XP 4.9 drivers)
SB Live!
ASUSTeK Computer INC. Model A7V266-E
Monitor: SONY HMD-A200
Microsoft Windows XP
Service Pack 2

Wordt die nieuwe kaart niet een "overkill"? Zal ik dus veel verschil merken met die nieuwe kaart?

• WillemJanJansen
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 19:05:
Mijn vraag kan volgens mij hier ook wel.
Ik kan een Asus ATI X800 van iemand overnemen voor niet zo veel euro's. Maar ik vroeg me af of ik hier wel mijn voordeel mee haal. Ik heb nu het volgende sys.:

AMD Athlon(TM) XP1800+ 1.5GHz
Directx v9.0c
RADEON 9800 PRO (CATALYST Windows XP 4.9 drivers)
SB Live!
ASUSTeK Computer INC. Model A7V266-E
Monitor: SONY HMD-A200
Microsoft Windows XP
Service Pack 2

Wordt die nieuwe kaart niet een "overkill"? Zal ik dus veel verschil merken met die nieuwe kaart?
Voordeel haal je altijd wel. Hiermee kun je de spellen op een hogere resolutie spelen met alle fratsen aan. Als je maar genoeg van die dingen aan zet zoals AA op 8/16 x bijvoorbeeld dan zorg je er uiteindelijk zelf voor dat je videokaart de bottleneck wordt. De videokaart krijgt dan immers meer te doen terwijl de processor nagenoeg hetzelfde moet doen als bij een lage resolutie.

Verwijderd

Ok, ik dacht dat mijn processor de videokaart "remt", omdat ik een vrij trage processor heb. De meeste spellen kan ik nog goed spelen, met F.E.A.R. moet ik soms de instellingen dus lager zetten om het soepeler te laten lopen. Op zich vindt ik dit niet erg, maar als Asus ATI X800 dat duidelijk kan verbeten dan is het voor mij wel de moete waard om de kaart over te nemen.

edit:

Ik heb hem nog even gevraagd en het gaat over de Asus ATI X800 Radeon Pro 256Mb (AGP) .

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 22:48 ]

• WillemJanJansen
FEAR is ook een (te) zwaar spel voor die 9800 Pro. Heb je overigens wel genoeg geheugen er in zitten? Dus 1024 MB minimaal? Ik merk met mijn pc dat Doom 3 eigenlijk te veel geheugen trekt. Ik heb 512 MB wat dus zeker te weinig is.

Verwijderd

Voor de FEAR specs : http://support2.vugames.com/fear/answer.aspx?ID=7320

Tegenwoordig stop ik standaard 2 gig ramm in mijn pc om het zonder troubles te laten werken. Overigens heb je dan geen last van progamma's die op de achtergrond meedraaien.

Sjakie, zowel ATI en Nvidia hebben hun eigen kenmerken in weergave, gebruik, driver support etc.
Als de ene kaart een paar hertzjse sneller loopt is dat verwaarloosbaar. Persoonlijk vind ik de kleuren van ATI wat warmer tov Nvidia, ook wel bekend bij Philips en Sony, Philips warmere kleuren, Sony vaak hardere kleuren.

Zou voor je budget gewoon de beste kaart nemen, anders zit je alweer sneller aan je medium settings in games en lagere resolutie's. Sie paar euro's die je wil bezuinigen zijn vaak, in de praktijk, eerder duurkoop dan goedkoop.

Succes

• WillemJanJansen
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 23:13:
Voor de FEAR specs : http://support2.vugames.com/fear/answer.aspx?ID=7320

Tegenwoordig stop ik standaard 2 gig ramm in mijn pc om het zonder troubles te laten werken. Overigens heb je dan geen last van progamma's die op de achtergrond meedraaien.

Sjakie, zowel ATI en Nvidia hebben hun eigen kenmerken in weergave, gebruik, driver support etc.
Als de ene kaart een paar hertzjse sneller loopt is dat verwaarloosbaar. Persoonlijk vind ik de kleuren van ATI wat warmer tov Nvidia, ook wel bekend bij Philips en Sony, Philips warmere kleuren, Sony vaak hardere kleuren.

Zou voor je budget gewoon de beste kaart nemen, anders zit je alweer sneller aan je medium settings in games en lagere resolutie's. Sie paar euro's die je wil bezuinigen zijn vaak, in de praktijk, eerder duurkoop dan goedkoop.

Succes
Erg goed bedoeld natuurlijk maar er is een andere vraag in het zelfde topic binnen gekomen wat betreft een Athlon XP 1800+ met een ATI X800 Pro 256 MB ;) . Sjakie is al geholpen.

Verwijderd

WillemJanJansen schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 23:22:
[...]

Erg goed bedoeld natuurlijk maar er is een andere vraag in het zelfde topic binnen gekomen wat betreft een Athlon XP 1800+ met een ATI X800 Pro 256 MB ;) . Sjakie is al geholpen.
Misschien was het een beetje onduidelijk inderdaad, maar ik dacht ik post ook hier mijn vraag omdat het toch een beetje dezelfde onderwerp heeft. Dat leek me slimmer dan een nieuwe topic te starten.

Ik heb inderdaad 1024mb geheugen, dat was ik vergeten nog te vertellen. En FEAR loopt wel goed op mijn oude kaart alleen moet ik natuurlijk wel wat setting lager zetten. Maar het gaat ook over andere spellen natuurlijk. Ik wil namelijk niet een kaart kopen als ik maar een paar FPS omhoog ga. Ik heb niet zoveel verstand van videokaarten, dus ik vraag het hier maar.

• Pkunk
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 08:40:
[...]

Misschien was het een beetje onduidelijk inderdaad, maar ik dacht ik post ook hier mijn vraag omdat het toch een beetje dezelfde onderwerp heeft. Dat leek me slimmer dan een nieuwe topic te starten.

Ik heb inderdaad 1024mb geheugen, dat was ik vergeten nog te vertellen. En FEAR loopt wel goed op mijn oude kaart alleen moet ik natuurlijk wel wat setting lager zetten. Maar het gaat ook over andere spellen natuurlijk. Ik wil namelijk niet een kaart kopen als ik maar een paar FPS omhoog ga. Ik heb niet zoveel verstand van videokaarten, dus ik vraag het hier maar.
Het is zeker zo dat je processor je videokaart enigzins zal remmen. Maar ter illustratie:
Ik en een maat van mij hebben dezelfde kaart. Ik heb een PIV 3,4 en hij een Athlon 2200+ o.i.d.
Met aquamark blaas ik hem van de kaart qua score (65000 voor mij t.o.v. 48000 voor hem)
Maar met 3DMark05 is het verschil een heel stuk minder (5000 voor mij t.o.v. 4700 voor hem)
En dus kan je concluderen dat met name bij nieuwere spellen je het erg zal merken als je die X800 neemt ;)

Hallo met Tim

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 07:09
true.. Je gaat duidelijk extreem verschil merken.. (die 9600XT is echt poep vergeleken die X800 :P)

[ Voor 33% gewijzigd door KappeNou op 01-11-2005 09:48 ]

>PC specs<

Verwijderd

KappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:45:
true.. Je gaat duidelijk extreem verschil merken.. (die 9600XT is echt poep vergeleken die X800 :P)
Als de RADEON 9800 PRO (niet de 9600XT of is dat hetzelfde?) poep is vergeleken met de Asus ATI X800 Radeon Pro dan ga ik hem toch maar kopen :)

• Pkunk
mensen leren het nooit. Kijk dan gewoon hier http://graphics.tomshardw...pcie-02.html#3d_mark_2005

Hallo met Tim

• KappeNou
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:26:
[...]

Als de RADEON 9800 PRO (niet de 9600XT of is dat hetzelfde?) poep is vergeleken met de Asus ATI X800 Radeon Pro dan ga ik hem toch maar kopen :)
ehrm mja hij loopt ook rondjes om alle 9800's .. kijk --->> www.google.com imo
Ik zou als ik jou was wel kijken of je budget hebt voor de X800XT :P (ik zag ook ergens dat de X850 ergens goedkoop was, maar je moet gewoon ff benchmarks kijken, topics, en prijs/prestatie verhouding)

[ Voor 24% gewijzigd door KappeNou op 01-11-2005 10:34 ]

>PC specs<

Verwijderd

Ik kan hem dus overnemen, hij heeft deze ooit bij Norrod gekocht (1/2 jaar geleden volgens mij):
http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=2968

Ik kan hem dus overnemen voor 200 euro, niet goedkoop maar op Norrod staat hij nog steeds voor € 459,00

• KappeNou
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:43:
Ik kan hem dus overnemen, hij heeft deze ooit bij Norrod gekocht (1/2 jaar geleden volgens mij):
http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=2968

Ik kan hem dus overnemen voor 200 euro, niet goedkoop maar op Norrod staat hij nog steeds voor € 459,00
mja alleen daar staat die voor die prijs whahahhaa. Voor dat geld heb je een 7800GTX die rondjes om elke X800 of X850 serie heen loopt :P :? lol

zoek @ http://www.tweakers.net/pricewatch ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 01-11-2005 10:56 ]

>PC specs<

Verwijderd

Bedankt, ik zal er na kijken. Probleem is wel dat ik alleen een AGP kan gebruiken.

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

6800NU = beste prijs/kwaliteit geloof ik :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• KappeNou
asus v9999TD (NU) is atm 130€ das idd hele goede prijs/kwaliteit kaart. voor hogere prijsklasse. rondt de €200 de X800 series. En rondt de 280€ (alleen met agp dus) de 6800GT. En over de €300 X800XT, of X850XT

>PC specs<

Verwijderd

KappeNou schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:11:
asus v9999TD (NU) is atm 130€ das idd hele goede prijs/kwaliteit kaart. voor hogere prijsklasse. rondt de €200 de X800 series. En rondt de 280€ (alleen met agp dus) de 6800GT. En over de €300 X800XT, of X850XT
Een Asus V9999GT FX6800GT is dus beter an een x800 pro? Ik kan veel info vinden over de x800 pro maar niet echt over de Asus V9999GT FX6800GT. Wel dat X800, 265mb geheugen heeft en de Asus V9999GT FX6800GT 128mb heeft.

Ik heb eigenlijk maar geld om 1 ding te doen, of een nieuwe moederbord (wel AGP anders kan ik mijn 9800 niet meer gebruiken) of een "nieuwe" grafische kaart.

• KappeNou
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:24:
[...]

Een Asus V9999GT FX6800GT is dus beter an een x800 pro? Ik kan veel info vinden over de x800 pro maar niet echt over de Asus V9999GT FX6800GT. Wel dat X800, 265mb geheugen heeft en de Asus V9999GT FX6800GT 128mb heeft.

Ik heb eigenlijk maar geld om 1 ding te doen, of een nieuwe moederbord (wel AGP anders kan ik mijn 9800 niet meer gebruiken) of een "nieuwe" grafische kaart.
Je moet een beetje meer zoeken op dit forum m8.. Er staan allemaal topics over de 6800GT en X800
Zoals deze ---> Het Grote 6800 GT Topic Deel 6!

de 6800GT heeft btw 256MB GDDR3 geheugen.. alleen de budget 6800's hebben 128MB zoals de LE en TD van 130€

De X800pro is + - even snel als de 6800GT, hier zijn wat benchmarks over de laatste generaties videokaarten. Je ziet hier ook dat de X800XT zelfs sneller is dan de 6800GT en zelfs af en toe sneller dan de 6800ultra.
Als je deze vervolgens ook nog is rondt de 250€ kan vinden dan is dat heel erg mooi :D Maja iedereen wilt dat.. Dus als er weer eens ergens een actie is moet je er snel bij zijn!
Het beste is gewoon elke dag pricewatch in de gaten houden, en niet te lang aarzelen want dan is die weg. Dat heeft bij mij namelijk ook 100€ geschilt met me videokaart :)
Dus de keus is aan jou.. Als je een kaart voor een actie prijs wilt wilt kopen moet je of voor de asus geforce 6800TD gaan voor 130€ of voor de radeon X800XT voor rondt de 250€+. (En als je nog meer wilt uitgeven.. de geforce 7800GT voor rondt de 350€+ Maar in jouw geval moet je dan ook een nieuw mobo kopen met pci-e :P)

Maja de rest kan je denk ik zelf wel uitzoeken.. Jij weet het beste wat je wilt uitgeven, en wat voor prestaties je wilt :) Voor technische specs kan je gewoon de start posts van de topics lezen of gewoon googelen

[ Voor 21% gewijzigd door KappeNou op 03-11-2005 00:05 ]

>PC specs<

Verwijderd

Ok bedankt, alleen is het wel verwarend al die verschillende kaarten die dezelfde naam hebben. Zoals de Asus V9999GT FX6800GT 128MB DDR AGP DVI kost bij update.nl 349 euro, niet echt budget :P

• KappeNou
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 08:21:
Ok bedankt, alleen is het wel verwarend al die verschillende kaarten die dezelfde naam hebben. Zoals de Asus V9999GT FX6800GT 128MB DDR AGP DVI kost bij update.nl 349 euro, niet echt budget :P
Er bestaat geen GT met 128MB dus of het staat verkeerd op die site of jij hebt het verkeerd gelezen :P

>PC specs<

Verwijderd

Zal wel verkeerd op de site staan dan, omdat ik copy->paste heb gedaan :P Ik vondt het al vreemd, omdat geen info kon vinden over de Asus V9999GT FX6800GT met 128mb.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 09:38 ]

• KappeNou
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:33:
Zal wel verkeerd op de site staan dan, omdat ik copy->paste heb gedaan :P Ik vondt het al vreemd, omdat geen info kon vinden over de Asus V9999GT FX6800GT met 128mb.
en welke kaart ben je nu van plan om te gaan nemen? Of ga je nog ff wachten op leuke aanbiedingkjes :P

>PC specs<

Verwijderd

Ik denk toch dat ik die x800 pro overneem, hij vraagt er 200 euro voor dus misschien kan ik er nog van af halen :D

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

en

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

"Welke ... moet ik kopen?" - vragen hebben eigenlijk geen plaats op GoT aangezien de info die gevraagd wordt zo goed als altijd uit reviews en reeds geposte ervaringen van anderen gehaald kan worden. Verder is deze topic nogal richting slowchat aan het gaan. Voor chatten zijn er mooie T.net IRC channels, dat hoeft echt niet in topics van het forum te gebeuren.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.