Toon posts:

BIOS detecteer SATA, OS niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren m'n nieuwe systeem gebouwd en vandaag voor het eerst opgestart. In het BIOS staat bij SATA1 mijn hardeschijf (Samsung SP1213C, SpinPoint P80 Series) goed aangegeven, maar als ik de Kubuntu of Windows XPsp2 setup boot, wordt er gezegd dat er geen HD's gevonden kunnen worden.

Ik heb al geprobeerd een jumper erin te zetten volgens de handleiding , maar dat haalt niets uit.

Heeft iemand enig idee? (Ik heb geen floppy dus moet het in principe doen met deze twee setup CD's)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb je ook de sata driver geladen tijdens de setup van windows, dus met geloof F6.
Dit wil nog wel eens helpen ondanks dat je geen raid draait..

[ Voor 8% gewijzigd door ShellGhost op 25-10-2005 15:34 ]

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
je moet dus je driver laden door middel van f6 te drukken in de winxp installie en daar je s-ata drivers laden.

Dit had je makkelijk kunnen vinden met de search!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het even proberen, maar ik wil in principe windows niet installeren, ik wil Kubuntu installeren. Probeerde de Windows CD alleen even om te kijken of die het wel zou doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk dat Windows em wel detecteert in de niet-RAID setting. Ik zal m'n topic dan ook verplaatsen naar het Linux forum.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:52:
Ik merk dat Windows em wel detecteert in de niet-RAID setting. Ik zal m'n topic dan ook verplaatsen naar het Linux forum.
Suc6 :+

Btw, als Windows em kan vinden nu, dan kan Kubuntu dat ook wel :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1