Toon posts:

[Geheugen] 1024mb 266mhz of 768mb 333mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een DIMM van 512mb PC2700 (333mhz) gekocht, en in mijn pc zaten al 2 DIMMS van 256 mb. 1 daarvan is 266mhz en de ander 333mhz. Nu sta ik dus voor de keuze, 1GB van wat langzamer geheugen of wat minder maar sneller geheugen.
Het gaat dan vooral om gamen, wat is aan te raden met de huidige onderdelen? Wat zouden jullie doen?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Wat zijn je verdere specs?
Ik kan je op dit moment alleen maar aanraden ervoor te zorgen dat je geheugen even snel (en dus niet sneller of langzamer) als je FSB laat lopen (1:1, synchroon). Dat zal het snelste en beste zijn. Denk namelijk dat je met je systeem vast niet de hoogste instellingen kan en zult draaien en als dus 768MB aan deze eis voldoet, dan zal dat het snelste zijn. Je kan het natuurlijk altijd proberen. Probeer eerst de synchrone instelling. Mocht dit 768MB zijn en de pc blijft tijdens het gamen veel de HD gebruiken (swappen), dan zou je 1GB kunnen overwegen.

[ Voor 21% gewijzigd door The__Virus op 25-10-2005 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe processor gekocht, een AMD Athlon 2600+. Dit is het maximum wat m'n moederbord ondersteund. Het is echter wel de versie met een FSB van 266mhz (niet 333mhz want dat ondersteund m'n mobo niet).

MSI 6561 (Sis 745 Ultra chipset)
Geforce 4 TI4400 (128mb)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:00

Thandor

SilverStreak

Je doet er verstandig aan om het geheugen op dezelfde snelheid te laten lopen als de FSB :)

Tevens heb je de onderdelen in huis liggen, dus waarom test je het niet even ? :)
Met het testen doe je meteen ervaring op dus is dat mooi meegenomen ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Thandor op 25-10-2005 15:45 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
In dat geval raad ik je de volle 1GB aan, omdat het toch allemaal op 266Mhz loopt. Verder ben je toe aan een nieuwe graka ;).

Verwijderd

Topicstarter
Okay dat ga ik proberen, bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Nu blijkt dat de AMD Athlon 2600 die ik heb gekocht een mobile AMD Athlon XP-M 2600+ ~2ghz is. Het werkt allemaal wel enzo, zitten er nog nadelen aan deze 'mobile' processor tov een normale 2600+ 266mhz FSB of wordt deze processor ook gewoon in desktop pc's gebruikt?

Sorry dat ik nu over een ander onderwerp begin, maar om er nou nog een topic voor te openen..

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:00

Thandor

SilverStreak

Hier staan een aantal AMD Athlon XP(-M) processoren.

Als jouw processor op de goede klokfrequentie draait heeft de mobile geen nadelen. Sterker nog, de mobile kan meestal beter opgevoert worden. (Of op standaard klokfrequentie met een lager voltage werken) :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1