Toon posts:

[XP] Geen enkele displaymodus werkt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie de titel.

Ik heb een PC meegekregen ter reparatie (vooral het verwijderen van ad/spyware, etc), maar ik zit met een probleem. De PC start goed op, maar zodra het Windows XP laadscherm verdwijnt en het logon scherm tevoorschijn moet komen, gaat het beeld op zwart, en de LED van het scherm oranje branden. Je zou zeggen dat dit een probleem met het beeldscherm is, maar aangezien ik het al met 3 verschillende schermen (19" TFT, 17" CRT, 15" CRT) heb geprobeerd, durf ik dat uit te sluiten.

Ik heb de PC opgestart in veilige modus, en dat werkt wel goed. Vervolgens heb ik de PC opgestart met "VGA modus inschakelen", en dat werkt ook prima. De instellingen worden dan naar 640x480 gezet, met een kleurdiepte van 8bits. Dat werkt ook.
Als ik vervolgens in deze modus iets ga veranderen, of zelfs maar op toepassen klik (waarbij dus de instellingen van 640x480, 8bits worden behouden), gaat het beeld wéér op zwart.

De PC heeft bij de eigenaar gewoon prima gewerkt op een 15" TFT. Er zit trouwens een TNT2 in.

Komt iemand dit bekend voor of heeft iemand een suggestie?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Nieuwe drivers installeren? De refresh snelheid terug zetten naar een lagere waarde (60 Hz)? Vooral die laatste wil nog wel eens de oorzaak zijn, dat er een resolutie wordt gebruikt in combinatie met een verversingssnelheid die te groot is voor de monitor. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:54
De videokaart zou het wel moeten kunnen trekken, alleen denk niet dat de kwaliteit lekker zal zijn. Probeer eens de laatste TNT-drivers te installeren (downloaden van www.nvidia.com) en kijk of het dan werkt. Probeer daarna eens een andere videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
the_shadow schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:54:
Nieuwe drivers installeren? De refresh snelheid terug zetten naar een lagere waarde (60 Hz)? Vooral die laatste wil nog wel eens de oorzaak zijn, dat er een resolutie wordt gebruikt in combinatie met een verversingssnelheid die te groot is voor de monitor. :)
The__Virus schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:56:
De videokaart zou het wel moeten kunnen trekken, alleen denk niet dat de kwaliteit lekker zal zijn. Probeer eens de laatste TNT-drivers te installeren (downloaden van www.nvidia.com) en kijk of het dan werkt. Probeer daarna eens een andere videokaart.
Refreshrate probleem op drie verschillende monitoren?

Het rare is dat ik m nu soms wel aan de praat krijg, via veilige modus en dan normaal opstarten, maar na een restart is het dan weer raak :? Drivers zal ik doen, misschien dat dat idd helpt.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 16:12 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Check mijn topic eens:
[rml][ XP] PC crashed bij veranderen resolutie en Direct3D[/rml]

Komt er op neer dat je ff je graka moet checken op elco's of condensatoren die misschien zijn gaan lekken. Dat was bij mij iig het probleem :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein