Toon posts:

Game PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een high-end game Pc aan mezelf cadeau doen ;).

Nu kan ik een aantal producten salvagen/hergebruiken van mijn oude PC (zoals monitor, Audigy 2, 2 setjes DualRam 512 = 2048mb - heb de Asus QVL gechecked - , muis & keyboard, speakers, harddisks en casefans).

Dus had ik het voglende setje aan nieuw aan te schaffen producten samengesteld:

Moederbord
AMD-socket 939 Asus A8n-SLI Deluxe

CPU
AMD Athlon 64 X2 2,2ghz Dual-Core 3800+ Boxed Manchester
(boxed = toch met erop gemonteerde standaar koeler?)

Videokaart
Asus GeForce 7800 GT 256MB DDR3

Behuizing
Antec Performance P180

Voeding:
Antec NeoPower 480 ATX

Vraag 1: is deze combo van kast/voeding/mobo&cpu mogelijk? Is de 480 voeding genoeg voor al deze meuk?

Vraag 2: is de verhouding tussen CPU en GPU in balans?

PS - grapje van hierboven kost z'n 1100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
De dingen die je wilt gaan halen passen goed bij elkaar. :)
Bij de boxed versie zit inderdaad al een fan, dus die hoef je niet meer te kopen.
Voeding is ook in orde.
Dus kopen maar en gaan met die banaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ten eerste waarom vraag je dit? is allemaal makkelijk op te zoeken, zijn tests zat van! Ten tweede de voeding is ruim voldoende, echter je hebt een sli mobo, wil je er nog zo'n kaart bij kopen? Zo niet, waarom dan dit mobo en waarom nvidia? En een game pc hoeft niet een dual core proc te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbbert
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 02:07
Dual Core 3800+ loopt op 2,0Ghz per core.
De 7800GTX zal daarbij op lage resoluties een beetje overkill zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Robbbert schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:03:
Het is een 7800GT.
http://www.asus.nl/products/vga/en7800gt_2dhtv/overview.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbbert schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:03:
Ik neem aan dat hij vooral nieuwe spellen speelt zoals Quake4 en AOE III welke dual-core ondersteuning hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-09 11:02
wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien speelt geld niet echt een dominante rol. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen echt vast budget, maar ik wil er echt niet meer dan 1150 euro aan kwijt zijn.
Waarom dual-core? Tja, uh... misschien een beetje "
Beter een single core 3800+ Venice? Wel hogere ghz.

Waarom dit mobo en GPU? Juist om er ooit nog een kaartje bij te kunnen prikken. De stap van GT naar GTX lijkt me wel iets te klein om 100 euro aan te spenderen.

waarom vragen? Juist omdat ik dat uitkiezen van voedingen nog erg lastig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Tuurlijk is 480watt genoeg, zeker omdat het een kwaliteitsvoeding betreft.

Tis trouwens ongeveer mijn systeem (alleen heb ik 2x 1 gig, aparte cpu-koeler en een andere voeding).

edit: Dit had ik gisteren geplaatst over waarom een cpu x2 wel een goed idee is:
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:08:
Ik heb die review aandachtig doorgelezen en vooral gelet op de resultaten met de spellen en 3dmark. Mij valt op dat de x2 net iets beter is dan de 3500, en in sommige gevallen presteert de 3500 beter. Is dat dan niet de betere keus voor mij. Vooral gelet op de prijs kwaliteitsverhouding?
De resultaten waar ik naar verwijs zijn die ZONDER oc. Zoals ik in mijn eerste post schreef ben ik niet bekend met de ocen, maar ben wel van plan om het te proberen (met hulp van iemand die ik ken). Ik ben dan al snel geneigd om te denken dat het te lastig is voor mij en ben bang om dingen stuk te maken.
Maar bij nieuwe spellen zal er steeds meer gebruik worden gemaakt van dual core. Op dit moment is de 3800x2 dus gelijkwaardig tov de 3500 in single core zaken (zoals de meeste spellen), maar in de toekomst is deze een stuk sneller dan de 3500. Het huidige verschil tussen de processors merk je niet. In spellen is de invloed niet zo groot, omdat de verschillen tussen 3500 vs 3800 vs 3800x2 niet zo groot zijn. (maar als spellen gebruik gaan maken van de 2e core, dan ga je duidelijk wel merken dat de 3800x2 sneller is)
De 3800x2 is standaard makkelijker te overclocken dan de 3500. Ik ben zelf als niet-overclocker het zelfs van plan.

Je geeft niet aan of je de pc echt alleen voor spellen gaat gebruiken. Als je bijv ook graag wat download en het liefst dat door willen laten gaan (zoals ikzelf) tijdens het spelen van spellen, dan is de dual core helemaal super. De download-taak verplaats je naar de andere core en je spellen hebben er verder geen last meer van.

[ Voor 84% gewijzigd door Quacka op 25-10-2005 15:48 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat gelijktijdig downloaden is wel een grote pre. Doe ik inderdaad vrij veel. Denk dat ik toch voor de X2 ga --> het heeft tenslotte wel de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 14:02
De gewone Audigy 2 geeft grote problemen bij een hoop Nforce4 gebruikers in de zin van veel BSOD's, houdt daar rekening mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Audigy 2 ZS is geen probleem? zou jammer zijn als het allemaal stuk loopt op een geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:05:
De gewone Audigy 2 geeft grote problemen bij een hoop Nforce4 gebruikers in de zin van veel BSOD's, houdt daar rekening mee
Ik heb even op internet gezocht maar ik kan hier echt niets over vinden. De Nividia en Creative knowledgebases reppen er ook niet over. Kun je wat meer info geven?
Ik heb namelijk al een perfectly good Audigy 2 hier liggen, en de ZS is momenteel moeilijk verkrijgbaar (--> gaat eruit).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 15:31 ]

Pagina: 1