[IIS5] DLL kan geen verbinding maken op localhost

Pagina: 1
Acties:

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 15:27
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb IIS draaien waarop een DLL staat die binnenkomende XML-bestanden lokaal opstaat op de HD en dan doorstuurt naar een programma dat op ip 127.0.0.1 (localhost dus) poort 9000 draait. Het binnenkomen en opslaan van de XML-bestanden gaat prima, alleen het verbinden met het programma op poort 9000 werkt niet.
Kan het zijn dat er ergens rechten gezet moet worden?
Het is een standaard installatie van IIS.
Hoe kan ik zien of eventueel IIS-lockdown is geinstalleerd?

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je wel telnetten naar localhost op poort 9000? Verder misschien firewalls draaien?
Bestaat bij jou de logfile van IIS Lockdown? %WINDIR%\System32\Inetsrv\Oblt-rep.log

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• -=Sentinel=-
Ik kan de log-file niet vinden, dus de lockdown-tool zal wel niet geinstalleerd zijn. Ik kan wel gewoon telnetten naar poort 9000, zowel op 127.0.0.1, als op zijn eigen ip-adres (192.168.1.5).

Verder is er wel ISA-server geinstalleerd, en deze draait ook. Ik weet niet veel van ISA-server, maar ik kom nergens tegen dat er iets geblocked wordt. Is het mogelijk om de ISA-server makkelijk uit te zetten? Er wordt verder geen gebruik van gemaakt.

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan heb je zeker een SBS/Backoffice-server? en heb je ISA 2000 of 2004? En zijn die allemaal up-to-date? En misschien is het handig om eens wat regels te maken voor die poort. ISA is "uit te schakelen" door de services te stoppen, echter is dat niet echt handig. Zeker niet bij 2004 want die gaat dan in "lockdown" modus :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• -=Sentinel=-
Het is opgelost. Had niks met IIS ofzo te maken. De timeouts van de DLL stonden iets te scherp afgesteld. Timeouts wat ruimer gezet en alles werkt vlekkeloos.
Bedankt voor de ideeen!