[probleem] Voeding of wat ?

Pagina: 1
Acties:

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02 21:45
Ik ben bezig met het maken van een PC van iemand, het is een high tower met een P2 400mhz processor, 128mbram...

Ik zette de PC aan en kwam erachter dat de HDD niet aangesloten was, ik kijk er na en zag dat de kabel voor de cdrom/hdd niet lang genoeg was voor alle 2..(vandaar die er waarschijnlijk ook uit was) ik heb dus 2 kabels gepakt die ik nog had liggen

Toen ik de oude kabel eruit haalde kwam ik erachter dat ik alleen de kabel in men handen had en dat het zwarte blokje er nog in zat :) Ik trok niet harder dan normaal, dus ik neem aan dat die kabel niet meer goed was..Alles leuk een aardig, had allebei de kabels aangesloten in allebei de sloten..

Maar nu kom het probleem, want de PC gaat niet meer aan :r ?? Hij geeft 1 seconde stroom, en hij gaat meteen weer uit..Dan doet die het helemaal niet meer en als je een tijdje wacht maakt die weer 1 sec stroom enz..

Ik persoonlijk dacht dat dit wel de voeding moest zijn, gezien het stroom probleem. Maar een vriend van me denkt dat het moederbord het begeven heeft..

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maakt het ding niet gewoon ergens kortsluiting? dat zou kunnen verklaren waarom je pc zo snel weer uitvalt.

kijk ook eens hier: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02 21:45
Nee, nergens kortsluiting, ik heb hem op verschillende stop contacten geprobeerd..En als hij kortsluiting zou maken gaat de aartlekschakelaar uit, en dat is ook niet gebeurd.
Ik heb ook de HDD / CD-Rom losgekoppeld, allemaal blijf ik hetzelfde probleem houden...
Heb verschillende voedings kabels geprobeerd..

Ik denk dat ik gewoon zeg dat ze hem naar een computer winkel moeten brengen als ze hem echt willen maken (als het de prijs waard is), en dat ik persoonlijk denk dat de voeding kapot is....

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dannydeman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:49:
Nee, nergens kortsluiting, ik heb hem op verschillende stop contacten geprobeerd..En als hij kortsluiting zou maken gaat de aartlekschakelaar uit, en dat is ook niet gebeurd.
Je aarlek hoeft er niet uit te knallen hoor en het gaat ook niet zozeer om het stopcontact waar het ding op aangesloten is, maar meer op het moederbord dat in de kast zit.
Ik heb ook de HDD / CD-Rom losgekoppeld, allemaal blijf ik hetzelfde probleem houden...
Heb verschillende voedings kabels geprobeerd..

Ik denk dat ik gewoon zeg dat ze hem naar een computer winkel moeten brengen als ze hem echt willen maken (als het de prijs waard is), en dat ik persoonlijk denk dat de voeding kapot is....
Tja, je kunt het probleem eenvoudig zelf achterhalen als je even de troubleshooter doorneemt, daarvoor hoef je dat ding niet per se naar een winkel te gaan brengen.