hoi, ik heb een beamer gekregen een 3m mp8540 het ding is helemaal kompleet en werkt perfect (nog 1000 branduren te gaan) alleen de astandsbediening ontbreekt, omdat ik hem graag wil ophangen is dat wel zo makkelijk, is er een manier om een universele afstandsbediening te programmeren zodat hij werkt, ik heb een kameleon remote control maar die krijg ik niet werkend, met de beamer
En wat zegt de site van 3M dan? staat daar niks op? in de manual misschien? als je de rc-code hbet kun je nl. al meer
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
de rc codes heb ik gevonden
http://www.remotecentral....des/3m/mp-8030-8630-40-50
maar ik zou echt niet weten wat ik er mee moet
Iemand zoeken met een afstandsbedienig die geprogrammeerd kan worden via de computer... En deze vervolgens in een universele afstandsbediening overzetten...Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:18:
de rc codes heb ik gevonden
Verwijderd
AFAIK kun je zelf niet een HEX code invoeren bij een UniRemote. Het ding heeft een aantal apparaten voorgeprogrammeerd (ingebakken in een rommetje) die je activeerd met een bepaalde code. Die codes staan in de handleiding. Maar reken maar niet dat je beamer erbij staat. Vaak alleen TV en VCR's enzo.
Maar je hebt toch gewoon recht op een AB van 3M? Word toch standaard bij de beamer geleverd? Zo ja zal ik 3M maar ff bellen om te zeggen dat er geen remote bij zit. Of je hebt pech en het ding is tijdens transport gejat.
Maar een uni remote instellen gaat niet lukken. Je heb wel leuke PDA IR software waar je wel de HEX code kan invoeren. Maarja.. dan moet je een PDA hebben he
Succes ermee!
KC
Maar je hebt toch gewoon recht op een AB van 3M? Word toch standaard bij de beamer geleverd? Zo ja zal ik 3M maar ff bellen om te zeggen dat er geen remote bij zit. Of je hebt pech en het ding is tijdens transport gejat.
Maar een uni remote instellen gaat niet lukken. Je heb wel leuke PDA IR software waar je wel de HEX code kan invoeren. Maarja.. dan moet je een PDA hebben he
Succes ermee!
KC
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 13:05 ]
Verwijderd
Hoezo overzetten. Rom herbakken ofzo? Daar staan die HEX code per apperaat in lijkt me. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.MikeyMan schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:46:
[...]
Iemand zoeken met een afstandsbedienig die geprogrammeerd kan worden via de computer... En deze vervolgens in een universele afstandsbediening overzetten...
Uni remote kan wél... maar dan moet je wel een goede hebben. Een met een learn functie, die kan ab codes 'leren' door de op te nemen en weer af te spelen.
Anyway, wat je zou kunnen doen. Bouw een IR-transmitter (zie bv op de site van http://www.lirc.org) die laat je dan via winlirc (software) de codes transmitten, en dat zou je evt weer met een programmeerbare universele ab (bv. philips sbc ru 880) op kunnen vangen en kopiëren.
suc6
Anyway, wat je zou kunnen doen. Bouw een IR-transmitter (zie bv op de site van http://www.lirc.org) die laat je dan via winlirc (software) de codes transmitten, en dat zou je evt weer met een programmeerbare universele ab (bv. philips sbc ru 880) op kunnen vangen en kopiëren.
suc6
Verwijderd
Natuurlijk. Dat bedoel ik. Maar bij standaard Aldi Unimote gaat het niet lukken ben ik bang.j-a-s-p-e-r schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:09:
Uni remote kan wél... maar dan moet je wel een goede hebben. Een met een learn functie, die kan ab codes 'leren' door de op te nemen en weer af te spelen.
suc6
Maar nogmaals: het lijkt me dat je recht hebt op een nieuwe van 3M.
Ik doelde inderdaad op een afstandsbediening met learn functie...Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:10:
[...]
Natuurlijk. Dat bedoel ik. Maar bij standaard Aldi Unimote gaat het niet lukken ben ik bang.
Maar hoezo recht hebben? Eigen schuld dat dat ding weg is toch?
Verwijderd
Denk dat ie de beamer heeft GEKREGEN van iemand, maar dat de remote er niet meer bij zat. Dus niet gekocht, maar gekregen.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:10:
[...]
Natuurlijk. Dat bedoel ik. Maar bij standaard Aldi Unimote gaat het niet lukken ben ik bang.
De Logitech Harmony remotes zijn programmeerbaar. Zou met ELK apparaat werken volgende site, weet alleen niet precies hoe de software werkt.
Mss ook een oplossing:
simpel naar de schenker stappen en vragen waarom er geen remote bij zit, en/of je die ook kan krijgen
(geef hem ook de uitleg waarom je die nodig hebt)
wellicht heeft ie het nog gewoon ergens in een schuif liggen ofzo - of kan hij dat al oorspronkelijke aankoper van dat toestel terug aanvragen bij de producent.
simpel naar de schenker stappen en vragen waarom er geen remote bij zit, en/of je die ook kan krijgen
(geef hem ook de uitleg waarom je die nodig hebt)
wellicht heeft ie het nog gewoon ergens in een schuif liggen ofzo - of kan hij dat al oorspronkelijke aankoper van dat toestel terug aanvragen bij de producent.
idd ding heb ik dus gratis gekregen en een gegeven paard mag je niet in de bek kijken vooral niet als de lamp nog maar 750 uurtjes heeft gehad 
mgoed ik heb dus de beschikking over een pda, iemand die software weet ? dan kan ik die maken en dan overzetten in een afstandsbediening met leer functie, moet ik alleen daar dus nog even een goedkope voor vinden
we hebben beneden aan kameleon, maar ik vind 50 euro wel een beetje veel voor een ab vooral als ik maar 2 apparaten heb die ik met de ab bedien dus weet iemand een betaalbare ab met leerfunctie, of hebben alle ab's van one for all een leer fucntie zo ja dan haal ik gewoon een one for all bij de mediamarkt
mgoed ik heb dus de beschikking over een pda, iemand die software weet ? dan kan ik die maken en dan overzetten in een afstandsbediening met leer functie, moet ik alleen daar dus nog even een goedkope voor vinden
we hebben beneden aan kameleon, maar ik vind 50 euro wel een beetje veel voor een ab vooral als ik maar 2 apparaten heb die ik met de ab bedien dus weet iemand een betaalbare ab met leerfunctie, of hebben alle ab's van one for all een leer fucntie zo ja dan haal ik gewoon een one for all bij de mediamarkt
Vaak zit er standart software op je PDA dat heet Nevo daar kan je veel dingen mee aansturen. Gebruik het zelf ook echt geweldige software. En je kan er echt heeel veel dingen mee aansturen ook beamer's
[ Voor 19% gewijzigd door stefklep op 29-10-2005 11:03 ]
nou ik ben dus bezig geweest, alleen mijn pda (hp5550) heeft geen nevo, en dat is een ingebakken applicatie en andere software is er niet ik heb alleen remotecontrol II gevonden alleen die moet je registreren dus dat werkt ook niet
is het ook niet mogelijk om met mijn laptop het signaal uit te zenden (compaq armada e500) ik kan daar ook gee software voor vinden, maar mischien weten jullie iets
is het ook niet mogelijk om met mijn laptop het signaal uit te zenden (compaq armada e500) ik kan daar ook gee software voor vinden, maar mischien weten jullie iets
Pagina: 1