Toon posts:

[XP] DCOMcnfg.exe crasht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allen,

Ik heb een probleem met de Component Services Manager.

Als ik dus DCOMcnfg start en ik klik op "component services" en daarna op "computers" dan sluit het programma af. Zonder foutmeldingen.

De reden dat ik bij deze instellingen wil komen is omdat mijn InstallShield Engine niet meer opgestart kan worden ( "Setup kan installatie-engine niet starten: Toegang geweigerd" ) en mij wordt aangeraden dit te doen:
http://consumer.installshield.com/kb.asp?id=Q108324

Ofwel: Mijn DCOM settings veranderen.

Kunnen jullie mij helpen met dit probleem?
Ik zou dit erg op prijs stellen aangezien ik het hele internet al afgezocht heb hierover zonder iets zinnigs te vinden.

Dank,

Bart

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WMI doet 't zeker ook niet meer bij je?
En als je 'm opstart krijg je een ACC_DENIED error?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Doel je op de Windows Management Instrumentation-service?

Die draait gewoon, en geeft geen fouten. Als ik hem stop en opnieuw start werkt hij ook nog nog goed, zonder foutmeldingen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik gevonden heb wat je bedoelt.
Als ik naar computerbeheer ga en ik klik vervolgens op "services en toepassingen" zie ik WMI-beheer staan. Als ik daar de eigenschappen van opvraag zie ik het volgende staan:

"Kan geen verbinding maken met <locale computer>.
Reden: Win32: Toegang geweigerd."

Is dit wat je bedoelt?

• De doorloper
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-03 19:20
Even een schopje naar boven, omdat ik nu op XP/SP2 nu hetzelfde probleem heb en ook geen oplossing ervoor kan vinden. Als iemand het weet dan heel graag :).

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volg de tips in dit artkel eens (na een goede backup etc ;) ) Exchange Setup does not work because of a COM+ issue and error code 0xc103798a
Pagina: 1