Toon posts:

Universele notificatie op desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje ben ik op zoek naar een universele notificatie voor op de desktop van mijn iMac. Ik doel hierbij op iets dat lijkt op dit: http://img10.imageshack.us/img10/4275/large7jb.png (uit de screenshot topic) , maar dan met de mogelijkheid om zaakjes toe te voegen, dus:
* chat contacts
* rss feed
* gmail notificatie (maar dat kan via rss dacht ik)
* iTunes song playing
* andere dingetjes als proc en netwerkbelasting zijn welkom maar niet noodzakelijk.

Ik heb even naar growl gekeken, maar die kan, voor zover ik kan nagaan, alleen ballonnetjes over m'n vensters heen zetten. Konfabulator doet het opzich, maar heeft geen universele widgets (het is altijd "de google news widget" of "jantjes weblog rss lezer", ik wil gewoon de url kunnen intypen). UIteindelijk kan ik me bijna niet voorstellen dat er niks op de mac is dat doet wat ik wil. Iemand tips?

Verwijderd

ik wil net roepen 'Growl!' maar die heb je blijbaar al afgekeurd... voor zover ik weet is er niets anders.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil net roepen 'Growl!' maar die heb je blijbaar al afgekeurd... voor zover ik weet is er niets anders.
ik heb growl niet per se afgekeurd hoor. Als je een methode weet waarbij growl notificaties op "desktop niveau" verschijnen en ook blijven staan (i.t.t. weg na een paar seconden) doet het programma precies wat het wat mij betreft moet doen.

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Van http://growl.info/documen...istration-information.php
Once the application has a registration in the Applications tab, you can control it. You can control all Growl based notifications through this one central location. You can also choose how each notification will appear. One notification can use the Bubbles display, another can use the Music Video display, and a third can use the Bezel display. You can also choose which applications will stay on the screen until clicked, and which ones will not.
Wat je bedoelt met 'desktopniveau' is me helaas onduidelijk.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Ik denk dat-ie het op het bureaublad wil hebben, en niet als venster. Maar dat kan met de beschikbare styles van Growl inderdaad niet. Misschien kun je eens een mailtje naar de ontwikkelaars sturen?

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Topicstarter
DiGiSTORM_ schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:50:
Ik denk dat-ie het op het bureaublad wil hebben, en niet als venster. Maar dat kan met de beschikbare styles van Growl inderdaad niet. Misschien kun je eens een mailtje naar de ontwikkelaars sturen?
inderdaad: het "niveau" boven de desktop-image en onder de vensters. Hetzelfde niveau als de desktop-iconen zegmaar. Ik lees nu ook dat ik dat niet echt duidelijk omschreef.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Dit kan wel met konfabulator trouwens, deze kan je gewoon helemaal in je bureaublad integreren. Dit was bij mij wel ongeveer 1,5 jaar geleden dus ik denk dat deze functie nu wel iets is uitgebreid. Bovendien zijn er zoveel widgets te vinden voor konfabulator, desnoods kan je ze zelf aanpassen dmv een url te veranderen in de widget.

kleurbleur.nl

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Misschien kun je 'ns kijken naar Geektool (onofficiële branch voor 10.4). Met Geektool kun je system logs, uitvoer van unix commando's en afbeeldingen op je bureablad. Zeker met wat bash scripting zou je wat leuks kunnen bouwen.

En dat is misschien wel het grootste nadeel, de gebruiksvriendelijkheid is nagenoeg nul.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
kan je de widget van die rss reader in konfabulator niet gewoon aanpassen dat het een variabel is die je zelf invoert ? anders als je geen mac had zou ik desktopx aanraden , dat is heel makkelijk zelf dan te maken en ook heel makkelijk zelf te scripten , zeer gebruiksvriendelijk.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Pagina: 1