Toon posts:

Asus P5GD2 Deluxe hitteprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer met de volgende configuratie heeft een hitteprobleem, en dit is wat ik er aan heb proberen te doen. Helaas heeft het niet mogen baten, zodat ik hier een oproep doe voor hulp:

Op een Asus P5GD2 Deluxe (775 socket) met een 3,2Ghz P4, en 1 Gb aan geheugen loopt de temperatuur van de processor op:

Intel cooler:
Idle 38 graden
Fullspeed 50 graden ----> Intel koeler maakt veel lawaai
Fullspeed met OC 60-63 graden----> met heel veel lawaai

Zalman CNPS7700Cu:
Idle 62 graden
Fullspeed 84 graden (niet overgeklokt)

Graag jullie advies hoe deze machine koeler te krijgen cq geluidsarmer

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-02 21:57
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:01:
Mijn computer met de volgende configurtatie heeft een hitteprobleem, en dit is wat ik er aan heb proberen te doen. Helaas heeft het niet mogen baten, zodat ik hier een oproep doe voor hulp:

Op een Asus P5GD2 Deluxe (775 socket) met een 3,2Ghz P4, en 1 Gb aan geheugen loopt de temperatuur van de processor op:

Intel cooler:
Idle 38 graden
Fullspeed 50 graden ----> Intel koeler maakt veel lawaai
Fullspeed met OC 60-63 graden----> met heel veel lawaai

Zalman CNPS7700Cu:
Idle 62 graden
Fullspeed 84 graden (niet overgeklokt)

Graag jullie advies hoe deze machine koeler te krijgen cq geluidsarmer
Als je met een 7700Cu die temperaturen haalt zit de koeler er niet goed op.

Je hebt er koelpasta tussen gedaan? Zo ja, dan kan het zijn dat er teveel pasta tussen zit. Of misschien zit alles niet stevig genoeg vast, of niet helemaal 100% recht.

Kortom: haal die koeler eraf, maak alles schoon en bouw dan alles van begin weer op met koelpasta tussen de koeler en processor (ongeveer ter grootte rijstkorrel).

Specs

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:41
En reset de BIOS eens, raar maar waar heb ik vaker gezien dat dit hielp (ergens hier op het forum). Maar de kans is groot dat je koeler er niet goed opzit. Heb je wel de bijgeleverde backplate gemonteerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de processor goed schoongemaakt, en er nu het hele tubetje pasta opgesmeerd:
idle 42 graden (1795 rpm)
en fullspeed 57 graden (1785rpm, op 3841MHz). Dit is wel zonder gebruik te maken van de bijgeleverde Fanmate 2.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Het hele tubbetje? De truc is volgens mij juist om zo weinig mogelijk te gebruiken om alleen de oneffendheden in de koeler/processor op te vullen. Niet om een volledige laag (als een sandwich) aan te brengen.Dan werkt de pasta juist tegengesteld.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
je moet maar 1 rijstkorreltje koelpasta gebruiken, 1 tuubetje is voor +- 15 keer!.. nu werkt het niet goed!
Pagina: 1