Toon posts:

Asus A7V8X-X Mobo boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens een potje Fable kreeg ik opeens het wel bekende blauwe scherm. Omdat dit de eerste keer was dat ik dit scherm zag op deze pc, heb ik m gelijk gereset (niet geheel slim misschien, achteraf gezien).
Nu wil ik mijn systeem opstarten, en krijg ik na de POST-checks alleen de zin "Press any key to reboot" op mijn scherm. Bios is nog wel bereikbaar, en ook tijdens de bovenstaande melding staat de "activity-led" te branden. Ik heb al geprobeerd Asus support te bereiken, maar asus.nl is niet heel helpvol, ook van de handleiding van mijn mobo word ik niet veel wijzer.
Het systeem heeft in deze opstelling 2 jaar stabiel gedraait (Alleen een keertje een HD toegevoegd,verder geen aanpassingen geweest)
Het moederbord in kwestie is een Asus A7V8X-X. Mochten de rest van de specs interessant zijn, post ik ze dan wel.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, ik wil verder met Fable :P

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Kun je nog op F8 rammen, om bijv. veilige modus te kunnen proberen? Heb je al een BIOS-reset gedaan? Al zonder HDD's geprobeerd en verder zo kaal mogelijk? Is het geheugen nog wel goed? Geeft de pc geen piepjes/foutmelding over de speakers?

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft geen piepjes (Fault beep codes).
Op F8 drukken om in veilige modus op te starten is niet mogelijk, daarvoor is ie volgens mij nog niet ver genoeg in het "boot-process". Direct na de POST geeft hij al de melding "Press any key to reboot"

Ik ga nu alle equipment eruit halen en m dan proberen te booten zonder hdds, grafische kaart etc.
Ik weet niet wat de staat is van het geheugen, zodra mijn broertje thuiskomt zal ik het eens in zijn bak testen.

Verwijderd

Topicstarter
Zonder grafische kaart heb ik geen beeld dus die kon ik er neit uithalen :P
Zonder Hdd's vraagt ie (logisch) om de system boot disk

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-05 19:09
Volgens mij zoek je op de verkeerde plaats, gezien je topic-title en je zoek-inspanningen.

Ik doe even een paar assumpties:
  1. Je moederbord is in orde.
  2. Je BIOS is in orde.
  3. Je harde schijf, i.c. de bootsector of de MBR, is niet in orde.
Deze assumpties kun je testen door (eventueel in de BIOS de bootsequence aan te passen, en) op te starten vanaf een bootdiskette of een bootable CD, bijvoorbeeld een Knoppix CD. Als dat wel werkt heb je assumptie 1 en 2 al bevestigd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bootsequentie een paar keer aangepast, niks hielp. Ik ga nu dan maar proberen om m te booten m.b.v een bootdiskette/cd

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Ik zou je in je bios eens de 'Default" settings kiezen en dan ff zonder HDD aangesloten opnieuw opstarten vanaf een bootable floppy, kijken of hij dat wel doet...

Verwijderd

Topicstarter
De boel werkte opeens weer na het heraansluiten van de hdd's :/
Begrijp er nog steeds niks van maar iig bedankt voor jullie hulp! O+
Pagina: 1