Beste online routeplanner

Pagina: 1
Acties:
  • 763 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 11:08
Wat is de beste online routeplanner, hebben jullie goede ervaringen met een van de onderstaande

Ik kan ze natuurlijk een voor een proberen...... :+

http://www.bp.nl/new/rout...0379884225211037988422518

http://route.anwb.nl/

http://www.nl.map24.com/

http://www.maporama.com/s...sp?language=du&SESSIONID=

http://www.mappy.nl/

http://www.routenet.nl/

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 16:37
dat lijkt me een goed plan om dat te doen.. het is namelijk wel iets persoonlijks. de een vind die de best en da ander de andere.

Ik persoonlijk vind de bp het beste, maar natuurlijk werkt mijn navigatie het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137316

http://www.leaseplan.nl/routeplanner.htm

en deze gebruik ik altijd.. Ik print meestal de routebeschrijving zelf uit, zonder de kaarten erbij, vind ik nogal overbodig namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:44
ANWB routeplanner, overzichtelijk en duidelijk

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Ik gebruik routenet. nl en map24.nl

Routenet gebruik ik om snel te kijken waar een plaats geografisch gelegen is. het werkt snel, overzichtelijk en duidelijk.

Map24 gebruik ik om de daadwerkelijke route te plannen. het kost iets meer moeite, maar je hebt dan wel een scherm vulende kaart tot je beschikking. Deze kaart is makkelijk en veelzijdig bewerkbaar, zodat een ieder een duidelijke en gedetaileerde kaart van de bestemming kan krijgen.

maar wat ook al eerder gezegd is probeer ze gewoon even uit, het blijft een questie van wat jij fijn vindt werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 11:51

CodeIT

Code IT

Ik gebruikte ook altijd de ANWB routeplanner.
Sinds kort gebruik ik echter altijd http://www.viamichelin.com. Deze werkt ook goed voor internationale routes. Als we bijvoorbeeld op vakantie gaan, plan ik een route met viamichelin. Daar vink ik dan de weergave van tankstations en hotels op aan. Heel handig als je nog geen navigatie in de auto hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 14:52
Ik gebruik altijd map24. Ik maak een print van het laatste stuk (binnen de stad) en met de hand schrijf ik de snelwegen ernaartoe erbij. Al die rotzooi tekst van 'na 300m ga rechtdoor' enzo gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Op de computer gebruik meestal die van de ANWB alhoewel
die van Tango ook wel chill is moet ik zeggen

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:51

TwoR

Gekleurde stippen

ik gebruik altijd mijn eigen tomtom.
Maar mocht die even geen zin hebben gebruik ik map24. Dit is ideaal omdat je dan mooi kan inzoomen tot het nivo dat je zelf prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Voor mij geen anwb meer.
Die stuurde me totaal de verkeerde kant op in hartje amsterdam.
Kan je vertellen dat dat geen lolletje is. :(

Ik gebruik meestal Mappy, tot ik een nav systeem heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:59
Obliterator schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:03:
Ik gebruik altijd map24. Ik maak een print van het laatste stuk (binnen de stad) en met de hand schrijf ik de snelwegen ernaartoe erbij. Al die rotzooi tekst van 'na 300m ga rechtdoor' enzo gebruik ik niet.
Ik had vant weekend een leuke bij Vught, de omschreving was: Ga vanaf de ... naar de .... hierna na 326 rechtsaf. Ik dacht echt van huh hoe kan dit, maar zo is hij daadwerkelijk afgedrukt. Zal wel foutje geweest zijn. Ik vind Map24 namelijk makkelijk in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

iets wat hier toch bij past, ik zit met een probleempje in de auto waardoor ik niet altijd meer in 4de/5de raak, en dan is die verplichte minimum toch zwaar voor mijn motor. Vraag is dus of er dergelijke routeplanners zijn waar je ook in België (en Nederland) de mogelijkheid hebt om autostrade te vermijden.

"Avoid toll" heb je redelijk vaak, maar daar er geen tol is in ons landje mag je werkelijk overal rijden dan. Voetgangers-route is ook niet toepasbaar, want dan sturen ze je recht via alle onmogelijk kleine straatjes op recht de kortste manier...

ps. ik heb bovenstaande sites effen snel afgekeken, maar ik heb het daar niet echt zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 11:38
Voor mij alleen nog maar ViaMichelin.com, van de zomer naar Zuid Frankrijk gereden. Naast het perfect plannen van de route klopte de voorberekende tol tot op de cent nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:40
MapQuest.com werkt voor mij perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Anoniem: 152769 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:43:
iets wat hier toch bij past, ik zit met een probleempje in de auto waardoor ik niet altijd meer in 4de/5de raak, en dan is die verplichte minimum toch zwaar voor mijn motor. Vraag is dus of er dergelijke routeplanners zijn waar je ook in België (en Nederland) de mogelijkheid hebt om autostrade te vermijden.

"Avoid toll" heb je redelijk vaak, maar daar er geen tol is in ons landje mag je werkelijk overal rijden dan. Voetgangers-route is ook niet toepasbaar, want dan sturen ze je recht via alle onmogelijk kleine straatjes op recht de kortste manier...

ps. ik heb bovenstaande sites effen snel afgekeken, maar ik heb het daar niet echt zien staan.
Volgens mij kan je bij map24 instellen dat je snelwegen wilt vermijden. anders moet je een TomTom ofzo kopen die kunnen dat in ieder geval.

offtopic:
Ik zou in iedergeval het laten repareren of een andere auto kopen, want zonder vier gebruik je al vanaf 50 km/u teveel brandstof...

[ Voor 3% gewijzigd door Nivado op 26-10-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 10:03
Zelf gebruik ik voor in Nederland Map24. Ik fiets veel en deze routeplanner kun je volledig op fietsroutes laten rijden, hetgeen écht heel erg handig is.
Misschien dat er nog andere goede routeplanners voor fietsers zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:55
ViaMichelin blijft mijn favoriet.
Eergisteravond moest ik ergens in een woonwijk in Drunen zijn en toen heeft iemand anders even de route uitgezocht met Locatienet.nl.

Ligt die woonwijk naast een rondweg, stuurt dat programma me nog dwars door het centrum heen dat compleet opengebroken is.

Liever Michelin dus. Daarnaast: zij maken niet voor niets al jarenlang ontzettend goede kaarten. Een goede routeplanner moet dan ook wel kunnen. Die bestaat voor de helft uit goed kaartmateriaal en voor de helft uit een goed programma. Volgens mij is het programma bij Michelin ook wel erg goed eigenlijk.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 11:08
na een geheel niet wetenschappelijk onderzoek voor een aantal routes die ik verscheidene keren heb doorlopen heb ik mijn top drie gemaakt.

1. www.mappy.nl
2. http://www.viamichelin.com
3. www.routenet.nl

deze werken overzichtelijk
deze geven de correcte routes,
erg belangrijk: slaan geen stappen over,
geven de verkeersborden weer exact zoals je die langs de weg aantreft, :9
en last not least: gebruiken eenvoudige symbolen, voor rechts-/linksasfslaan, bruggen, rotondes zodat je ook onderweg snel even een blik op de kaart kunt werpen

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:01

The Third Man

The Third Jellyfish

ViaMichelin is ook mijn favoriet, al heeft hij 1 grote bug (al was die vroeger groter): hij denkt dat de Jozef Israelslaan in Den Haag (verlengde van de Utrechtse baan = einde A12) direct inrijdbaar is vanaf de A12 wat natuurlijk niet zo is (je moet daar óf links óf rechts). Als je vroeger de route plande van buiten Den Haag naar Scheveningen stuurde hij je dus altijd door die laan wat onmogelijk was. Ik heb meerdere malen naar ze gemaild en uit eindelijk is het nu gefixt voor lange afstanden maar als je daar in de buurt de eindbestemming kiest stuurt hij je nog steeds door die laan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert Pape
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 21:25
Ik gebruik altijd route.anwb.nl. Erg duidelijk, en niet teveel overbodige info. Het enige vervelende is is dat je straatnamen wel exact in moet tikken.. een telefonisch doorgegeven straatnaam moet ik soms nog wel eens nazoeken bij locatienet o.i.d. En net als autonavigatiesystemen zitten er in elke routeplanner wel eens kleine foutjes, maar dit heeft bij mij met een beetje richtingsgevoel nog nooit echt tot problemen geleid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146727

Een route planner die ik vaak gebruik is die van MSN
link: http://auto.msn.nl/verkeer/routeplanner/default.asp
Maar welke de beste is, is (zoals als eerder gezegd) meer een persoonlijke keuze,
MSN-Routeplanner doet gewoon wat ik wil en zonder al te veel poes-pas erom heen

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 146727 op 26-10-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:28
Ik werk sinds 2001 als hiker (lease auto's in Nederland van dealers naar klanten brengen en van klanten naar innamestation's vervoeren) en gebruik met veel plezier route.anwb.nl. Geeft precies genoeg informatie en een beetje richtingsgevoel is mij niet vreemd ;)

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Pagina: 1