[ervaring] IBM Thinkpad 600e en games.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:58

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
Ik sta op het punt om een 2e hands laptoppie te kopen, een ibm thinkpad 600 met een pentium II 366 en 192MB intern geheugen en 6gb hdd. De verkoper wil hier 100 euro voor hebben. dit lijkt me een redelijk bedrag.

De videokaart is echter een neomagic 2,5mb ding. Kan er op deze laptop unreal tournament draaien?
Dat is namelijk zo ongeveer het enige spel wat ik nog wel eens wil spelen. Ik denk zelf dat het wel heel erg krap gaat worden maar ik heb geen idee.

Als dat niet lukt hou ik de laptop voor internetten (er wordt een LAN kaartje bijgeleverd) en wat kantoorwerkzaamheden dus dat is geen probleem.
Iemand nog suggesties welke games er wel op kunnen? Ik dacht zelf aan Age of empires 2 en evt emulators als SNES, SEGA ed.

Verdere ervaringen met deze laptop zijn welkom.
Nog zaken waar ik op moet letten, zwakke punten ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 00:09

MrDrako

nep ict'er

ik denk niet dat je er fatsoenlijk mee kunt gamen. En 100 euro zou ik er dus echt niet voor geven.
Ik kocht voor 100 euro een dual p3 500 server, ter vergelijking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
Het is een laptop he, geen desktop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrotsnok
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 14:44

vrotsnok

snot vork

Ik heb zelf de thinkpad 600x (PIII, 500 Mhz) en met de neomagic chip die daar inzit kan ik geen unreal tournament spelen. Ik denk dan ook dat het op een 600e al helemaal niet gaat lukken. Verder is de IBM 600 serie natuurlijk wel een mooie stevige laptop (Zoals bijna alle thinkpads). Zou zelf mikken op 75 euro.

Ik speel er wel eens civ3 op trouwens en dat gaat wel redelijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door vrotsnok op 25-10-2005 14:20 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
en emulators ed, pakt de videokaart die wel? want dan heb ik spelletjes genoeg :)

en ach 90% vd tijd zit ik toch alleen maar op internet, heb via mijn werk al een coax -> utp switch geritseld :Y) (heb nog een coax netwerk }:O , is toch alleen maar voor internet delen) dus internet moet er sowieso wel op lukken.

Ik ga maar eens in mijn archiefdoos zoeken naar antieke spellen denk ik (8>
Maar ach, wel een leuk hebbeding altijd zo'n laptoppie :)

Maar is 100 euro te duur vinden jullie? Ik dacht dat het wel een redelijke prijs was, als ik zie waar ze op marktplaats voor weggaan. Er zit wel een tft schermpje op en de harddisk is bv nog in goede staat en er zit een cdrom spelertje in + los lan kaartje. En die IBM's schijnen kwalitatief goed te zijn (en in aanschaf ook wat duurder)

[ Voor 82% gewijzigd door Metro2002 op 25-10-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 21:38
Ik denk dat je voornamelijk wat oudere 2D spellen moet proberen en natuurlijk die emulators die je noemt. Ik speel zelf nog regelmatig Civilization via DosBox, pure nostalgie :) . Maar je kan in ieder geval nog aardig gamen met die laptop als je je eisen niet te hoog stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
Zijn er nog zwakke punten specifiek voor dit model waar ik op moet letten? (bep. toetsen die na verloop van tijd minder goed worden, schanierpunten, scheurtjes?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:16
Leuke laptop, dat was mijn begin laptop...
Ik had exact dezelfde config als jou, ik heb alleen wel een 30 gig hardeschijfje 5400 rpm erbij in gezet.
Dat boost de laptop vooral en voor zo'n laptop vond ik het geld het wel waard.

Maar over de games... nee je kan er geen unreal mee spelen.
Maar wel half life 1 bijv?
En geloof me die laptop is echt wel 100 euro waard ik heb nog nooit zo'n stevige laptop in mijn handen gehad _/-\o_ ...
Je kan er praktisch op staan zoals IBM het zegt :P .

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
Nou ik heb hem gisteren opgehaald en het was geen 600e maar een 600, dat was een beetje jammer.
De processor is een Pentium II 300Mhz en er zit 224MB geheugen in (minder snelle proc, meer geheugen, ook best ;) )
Videokaart is een neomagic 128 ding met 2mb geheugen.

Nu heb ik Unreal tournament opgestart en het loopt ook nog best speelbaar! alleen jammer dat ie niet fullscreen speelt :/ misschien dat de directx versie te laag is ofzo (er staat win2k op)

Laptop voelt erg solide aan moet ik zeggen en ben er erg blij mee dus bedankt voor de tips :)
Pagina: 1