Ik zit op een kabelinternet aansluiting van @home welke is aangesloten op een e-tech router. Ik wil echter graag vanaf een andere locatie via extern bureaublad werken op mijn pc (uitvoeren-->mstsc). Echter ik heb de poort 3389 geforward maar ik kom er u achter dat mijn router mij steeds een ander ip-adres toekent dan weer .106 .103 oid. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik alsnog gebruik kan maken van extern bureaublad maw. hoe moet ik dit instellen?
Lol, ik wou net gaan zeggen dat ie een statisch IP adres aan moet nemen, ben ik al te laat... Als deze N00b zelf ff gaat googlen, had ie er ook wel achter gekomen. Maw, geen moeite gedaan om er zelf achter te komen. Sluiten maar!
Lease times op je router hoger zetten (7 dagen of langer), of een statisch adres geven en eventueel je pc in DMZ plaatsen.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
zou ik niet doen, de poort voor rdp openzetten zou genoeg moeten zijn.Riemer schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:31:
en eventueel je pc in DMZ plaatsen.
En natuurlijk ff een statisch ip of in de dhcpserver je macadres opgeven zodat je altijd hetzelfde ip krijgt toegewezen.
Puur voor de test en kijken of het werkt. Naderhand kan je altijd je pc uit de DMZ halen666AnGeL schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:37:
[...]
zou ik niet doen, de poort voor rdp openzetten zou genoeg moeten zijn.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Je kunt natuurlijk ook gewoon op DNS-naam connecten, da's altijd hetzelfde en veranderd nooit.
In mijn geval is dat: "cpxxxxxx-b.tilbu1.nb.home.nl"...
gaat om het interne IP...Bart_NL schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:51:
Je kunt natuurlijk ook gewoon op DNS-naam connecten, da's altijd hetzelfde en veranderd nooit.
LEZEN.
woops, tsja, soms denk ik te moeilijk.. Had niet verwacht dat het zo iets makkelijks zou zijn.
EXCUSE ME!
[ Voor 12% gewijzigd door Bart© op 25-10-2005 13:58 ]
En The Medic, wat had je zelf allemaal al gevonden? Over wat voor router hebben we het?
[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 25-10-2005 22:58 ]
met googlen kon ik eerst niks vinden maar met deze tips is het me gelukt, iedereen bedankt
Hoe heb je het nou opgelost? Wat was de concrete oplossing?The Medic schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:10:
met googlen kon ik eerst niks vinden maar met deze tips is het me gelukt, iedereen bedankt
* Is handig voor de mensen die wel de search gebruiken
[ Voor 11% gewijzigd door the-edge op 26-10-2005 11:13 ]
Wat denk je zelf? Gewoon vast IP aan je netwerkkaart toekennen, zoals inmiddels al 100x is gezegd...
Bedankt voor je meerwaarde inderdaad..havana schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:12:
Wat denk je zelf? Gewoon vast IP aan je netwerkkaart toekennen, zoals inmiddels al 100x is gezegd...
Pagina: 1