accespoint onzichtbaar achter router

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hadebe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 09:02
Ik zit met het volgende lastige probleem: Ik wil de WEP beveiliging instellen op mijn accespoint, maar krijg geen toegang tot de config (192.168.1.254) en de software op de cd-rom loopt vast.

Situatie:

- Thomson modem/router 1-poort (510?) via 10.0.0.138 (werkt prima)
- Linksys WAP54G accespoint op router aangesloten
- 2 pc's (XP en 98) draadloos via accesspoint.

Alles werkt prima, maar helaas onbeveiligd. De buurman kan de verbinding zien en inloggen. Via de bijgeleverd cd-rom van het accesspoint zou ik de wep beveiliging kunnen instellen. De software herkent het accesspoint, maar nadat ik het (juiste) toegangs wachtwoord ingevoerd heb crasht het programma.

Via 192.168.1.254 kom ik niet in het accesspoint. Hij ziet de page simpelweg niet. Pingen werkt ook niet. Accesspoint resetten ook geen resultaat.

Heb de xp laptop al handmatig een ip gegeven 192.168.1.4 (binnen range accesspoint??), maar nog steeds geen 192.168.1.254 te zien. Normaal krijgt de laptop 10.0.0.15x toegewezen. De router geeft het accesspoint ook een ip, bijv. 10.0.0.151. Ook de laptop via een kabel op het accesspoint aansluiten geeft geen resultaat.

Wie kan mij helpen? Heb al via de search/google gezocht, maar weinig werkende oplossingen. Vreemde van de hele situatie is dus dat accesspoint gewoon werkt, maar dus onbeveiligd.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

probeer eens met een cross-cable, zou moeten lukken dan.
Eerst IP vaststellen in laptop, dan pas koppelen aan accesspoint, zo is t bij mij ook gelukt.

Als je in t accesspoint bent, is t verstandig om direct het IP te wijzigen naar een IP in de reeks van de router, bijv. 10.0.0.150

Waarom? Omdat het kan!!

• hadebe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 09:02
Bedankt! Even kijken of ik het goed snap:

Dus cross-cable van laptop naar accesspoint met vast laptop ip op 192.168.1.4 (moet ik nog gateway of dns instellen?). Dan via 192.168.1.254 het menu van de accesspoint benaderen en meteen dit 192.168.1.254 veranderen in 10.0.0.150 ?

edit: het werkt! dank!

[ Voor 5% gewijzigd door hadebe op 03-11-2005 15:28 ]

• DNL_TIM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-03 10:28
Ik heb vrijwel hetzelfde probleem als de topic starter. Ik heb alleen een WRT 54 gl ingesteld staan als switch.

Mijn probleem is dat ik instellingen heb gewijzigd (niet het ip adres). Daarna instellingen opgeslagen. opnieuw verbinding gemaakt en nu kan ik op datzelfde ip adres niet meer inloggen op mn wrt54gl. Mijn vermoeden is dat om een of andere reden het ip adres toch is verandert, is er een manier om het ip te achterhalen?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DNL_TIM schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:43:
Ik heb vrijwel hetzelfde probleem als de topic starter. Ik heb alleen een WRT 54 gl ingesteld staan als switch.

Mijn probleem is dat ik instellingen heb gewijzigd (niet het ip adres). Daarna instellingen opgeslagen. opnieuw verbinding gemaakt en nu kan ik op datzelfde ip adres niet meer inloggen op mn wrt54gl. Mijn vermoeden is dat om een of andere reden het ip adres toch is verandert, is er een manier om het ip te achterhalen?
Gebruik eens Look@LAN om je netwerk te bezien. Of, een network-sniffer als WireShark die evt. pakketjes van het apparaat opsnuift, zo kun je het IP achterhalen. Hopelijk zit eea nog wel in dezelfde range, maar het kan zijn dat je bijv. DHCP aan hebt gezet, dan moet het wel lukken.

• DNL_TIM
Exorcist schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:47:
[...]

Gebruik eens Look@LAN om je netwerk te bezien. Of, een network-sniffer als WireShark die evt. pakketjes van het apparaat opsnuift, zo kun je het IP achterhalen. Hopelijk zit eea nog wel in dezelfde range, maar het kan zijn dat je bijv. DHCP aan hebt gezet, dan moet het wel lukken.
Dat had ik eigenlijk meteen al moeten zeggen. Mijn thompson router (dus niet de wrt) heeft DHCP aan staan. Mijn netwerk ziet er nu zo uit:

internet komt binnen op thompson router (DHCP, 10.0.0.138, gateway) daaraan hangen 3 computers en de wrt54gl(ingesteld als bridge, kabel aangesloten op 1 van de 4 poorten, niet aan de ene aan de voorkant). verder hangt er 1 pc aan en draadloos mijn laptop.

Ik heb al geprobeerd met look@lan het e.e.a. te doen, maar daarmee zie ik alle pc's en de thompon. Geen spoor te bekennen van de wrt54gl. Ik ga nu ff iets proberen met WireShark.

Bedankt voor de tip.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

wrt rechstreeks aan je pc hangen, en dan nog eens met look@lan kijken.
En dan zowel in de 192.168 als 10.0.0.x range.

• DNL_TIM
job schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:54:
wrt rechstreeks aan je pc hangen, en dan nog eens met look@lan kijken.
En dan zowel in de 192.168 als 10.0.0.x range.
bedankt voor de tip, dat ga ik ook zo ff proberen. Maar het kan toch niet zo zijn dat als je wat normale instellingen wijzigd in je wrt54gl, het hele apparaat niet meer te vinden is. Met mijn beperkte kennis van netwerken komt dat er moeilijk in.
Pagina: 1