Toon posts:

[eMac] Nieuwe superdrive nodig, advies?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hello mac freaks,

Ik heb een stukje advies nodig. Laatste heb ik de dvd/cdbrander van mijn eMac eruitgehaald omdat 'ie het niet meer deed, en naar onderzoek is die behoorlijk stuk.

Dus, nieuwe drive nodig en nu wordt het tijd voor een DVD/CD brander combo ding....

mijn vraag is: ik weet dat Pioneer maakt de drives voor de eMac maar zijn er andere mogelijkheden? Of ben ik min of meer verplicht weer een Pioneer te kopen

en een subvraagje: omdat mijn eMac oorspronkelijk (2 jaar oud dus) zonder dvdbrander geleverd werd, heb ik een software update nodig? Huidige versie is (off the top of my head) OSX 2.2 of zo...

cheers

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Even een kleine titel edit, zodat deze iets duidelijker is: "new superdrive nodig: advies?" > "[eMac] Nieuwe superdrive nodig, advies?". Wil je hier in het vervolg ook zelf even op letten? :)

Ik zie net dat je nieuw bent op het forum, welkom natuurlijk :). En mischien het handig om de Algemene gedragsregels (Netiquette) even na te lezen, dan weet je een beetje wat je van ons kunt verwachten, en wat wij van jou verwachten.

[ Voor 37% gewijzigd door leon1e op 25-10-2005 13:07 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:00
Als ik jou was zou ik lekker een 109 van Pioneer kopen en die flashen met de 1.58 firmware (als je wilt kan ik die online zetten) en wordt ie weer herkend als SuperDrive (anders als DVD-R/W station waardoor je niet met iDVD en iTunes kan branden bijvoorbeeld.)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
da's een goede tip, gezien ik graag weer met iTunes wil branden....

bedankt

• NetCompany
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-02 13:02
Beste Mensen,

Ik zou zelf kiezen voor de Pioneer DVR-110, dit is het nieuwere model.
In Mac OS X 10.4 (Tiger) werkt deze zonder enige handelingen met iTunes enzo.
In een ouder OS moet je Patchburn draaien (www.patchburn.de)

Groet,
Kasper

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-02 15:16
Ik heb ook net de Nieuwe Pioneer 110D en het werkt als de brandweer.
Wel even de nieuwe firmware er op gezet 1.22 want de 1.08 werd ik niet vrolijk van.
Je kan deze brander voor ca € 55 kopen en zoals gezegd de Pioneer wordt ook door de iApps. ondersteund.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:00
NetCompany schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:17:
Beste Mensen,

Ik zou zelf kiezen voor de Pioneer DVR-110, dit is het nieuwere model.
In Mac OS X 10.4 (Tiger) werkt deze zonder enige handelingen met iTunes enzo.
In een ouder OS moet je Patchburn draaien (www.patchburn.de)

Groet,
Kasper
Ik vind patchburn een vies iets; het is leuk dat het er is maar ik ga toch echt alleen voor hardwareoplossingen :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1