Toon posts:

[Win2k SBS] Exchange herinstalleren

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is er een mogelijkheid om bij een SBS server exchange te herinstalleren volgens de default settings? Ik zit met een server waarbij ze de Exchange server hebben verwijderd, maar deze moet nu eigenlijk wel weer geinstalleerd worden. Ik heb dit al geprobeerd, maar hij neemt de oude instellingen over van de vorige installatie.

Blijkbaar hebben ze de vorige versie niet goed verwijderd.

Maar is er een mogelijkheid om alles volgens default settings te installeren?
Evenals IIS?

Of kan ik maar beter Exchange 2003 installeren? (weet namelijk niet helemaal zeker of die wel goed integreerd met SBS 2000)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:37
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:48:
Is er een mogelijkheid om bij een SBS server exchange te herinstalleren volgens de default settings? Ik zit met een server waarbij ze de Exchange server hebben verwijderd, maar deze moet nu eigenlijk wel weer geinstalleerd worden. Ik heb dit al geprobeerd, maar hij neemt de oude instellingen over van de vorige installatie.
Blijkbaar hebben ze de vorige versie niet goed verwijderd.
Als je niet weet *dat* Exchange instellingen in de AD staan, weet je dan wel zeker dat *jij* de juiste persoon bent om deze installatie te doen ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:19

_Arthur

blub

StevenK schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:55:
[...]

Als je niet weet *dat* Exchange instellingen in de AD staan, weet je dan wel zeker dat *jij* de juiste persoon bent om deze installatie te doen ?
Eens. Zeker als je vraagt of je een Exchange 2003 in je SBS2000 kan stoppen.

(Nee dat kan niet dus).

De tip: ruim de AD op en verwijder alle oude Exchange rommel er uit. Hierna Exchange 2000 (die van de SBS2000 cd) installeren.

Verwijderd

Dat eerste is inderdaad basic AD, had je opzich ook wel kunnen bedenken. En ten tweede geeft www.microsoft.com/sbs volgens mij zat informatie over wat wel en niet kan met SBS2000.

Dit topic is gesloten.