F.E.A.R. en Quake 4 installatie lopen vast

Pagina: 1
Acties:

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, wanneer in deze spellenn (F.E.A.R, Doom 3 en Quake 4)probeer te installeren loopt mn pc telkens vast. Hij blijft telkens bij hetzelfde pakketje hangen (verschilt wel per spel). Maar bij geen van allen wil hij de installatie voltooien. Het lijkt erop alsof de pc in een soort loop zit, want cpu als hdd rateld als een gek alleen doet niets, moet pc resetten, kom niet meer in windows.

Het volgende heb ik geprobeerd:
- Van het spel een iso gemaakt en die dan proberen te installeren met behulp van CloneCD
- Andere pc, deed ie het wel.
- Memtest gedaan... OK
- CPU stress test gedaan en temps van videokaart als cpu zijn in orde.

Specs, niet dat het er echt toe doet..
P4 3.0 GHz, P4P800 DeLuxe, 1GB kingston Dual Channel, nVidia 6800GT

Iemand enig idee wat ik nog kan doen?

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Je harddisken nakijken op fouten.
De tooltjes kan je hier vinden: http://gathering.tweakers..._message/16985207#hddvaag

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
Andere installaties doet ie wel goed...

• ShellGhost
The FLow schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:41:
Andere installaties doet ie wel goed...
Testen kan nooit kwaad. :)

Het kan ook zijn dat de cd's niet helemaal lekker zijn.
Proberen om ze om te ruilen en kijken of het probleem blijft, vanuit gaande dat je ze legaal gekocht hebt.
Zo niet, dan helpen we niet verder. :)

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
ja, uiteraard...

Maar het is dan toch gek, ik heb 2 dvdrom drives in mijn pc beide doen ze het niet. Een willekeurige andere pc van een vriend, doet het wel gewoon.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 22:01
Maak de image eens op de pc van die vriend en probeer die eens te installeren.

• mvds
  • Laatst online: 01-12 14:34

mvds

Totally awesome!

Van installatieproblemen met F.E.A.R. is veel terug te vinden op het internet. Helaas alleen maar de problemen en geen goede oplossing. Ik heb die problemen ook metd e demo van F.E.A.R. en de "oplossingen" die aangedragen zijn werken bij mij geen van allen.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 08:24

Barrycade

Through the...

Even de IDE kabels controleren. Zit de doel HD op dezelfde IDE kabel als de DVD-speler? Even omwisselen kan misschien helpen.

Of zijn je HD's vol?

Verwijderd

Blaas je cd-rom stations eens door met een hoge druk lucht buis, misschien zit er wel een pakje stof in. Probeer gewoon alles uit te sluiten, desnoods ook ff wat tools gebruiken voor je stations, ff kijken of de transfer rate wel goed is.

Verwijderd

vind het wel grappig dat je 3 legale spellen hebt.
en dat je na het kopen van de eerste 2 legale spellen nog niet zoiets had van laat ik eens contact op nemen met het support van de producent van de game.
maar misschien zijn er hier nog mensen die wel denken dat je ze echt gekocht hebt ;-)

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:08:
en dat je na het kopen van de eerste 2 legale spellen nog niet zoiets had van laat ik eens contact op nemen met het support van de producent van de game.
maar misschien zijn er hier nog mensen die wel denken dat je ze echt gekocht hebt ;-)
ik hoef er niet op in te gaan.. maar 1 spel zelf gekocht, andere spellen geleend....

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
ik zat eens te kijken naar specs van de games, maar kan het zijn dat het iets te maken heeft met de engine.. Want volgens mij gebruikt quake 4 dezelfde engine als doom 3. Ik weet niet hoe dit zit met fear..

• ShellGhost
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:08:
Innocent untill proven quilty was het toch??
Waarom er meteen vanuit gaan dat iemand 'm toch wel illegaal heeft en zich voordoet als legale gebruiker??

Ik heb ook gehoord van de installatie problemen met fear.
Dat kwam geloof ik door een stukje software op de cd/dvd die iets doet.
Iets in de geest van drm geloof ik.
De ene cd/dvd doet het wel normaal, de ander niet.
Dus fear zou ik zowiezo omruilen, net zo lang tot je een goede hebt.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Helaas heeft het niks te maken met illegale software. Want zelfs de demo (die je gewoon gratis kan downloaden) die heeft die problemen.

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
heb m ingeruild maar nog steeds zelfde probleem.. Denk toch echt dat dit aan mijn systeem ligt. Maar had ik nou gelijk dat ze allemaal dezelfde engine gebruiken, kan dit een oorzaak zijn van het probleeem? Dat mijn pc problemen heeft met die engine installeren..?

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-12 22:12

Bever!

3

The FLow schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:48:
heb m ingeruild maar nog steeds zelfde probleem.. Denk toch echt dat dit aan mijn systeem ligt. Maar had ik nou gelijk dat ze allemaal dezelfde engine gebruiken, kan dit een oorzaak zijn van het probleeem? Dat mijn pc problemen heeft met die engine installeren..?
nee fear is een andere engine/

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
The FLow schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:48:
FEAR heeft een nieuwe zelf-gemaakte engine. Het kan zijn dat beide gebruik maken van dezelfde installer software (van een 3e partij). Kan je even een andere HD in je systeem (naast degende die je al hebt) hangen en daarop installeren? Het beste is eigenlijk je HD gewoon compleet formateren en opnieuw partitioneren en dan Windows opnieuw installeren. BTW hoeveel RAM heb je en wat is je swap-space van Windows?

Even een ander verhaal. Ik heb eens Ghost en Acronis True Image getest op een niet zuivere HD (corruptie in de partitie table die voor de rest totaal niet schadelijk was). Beide liepen compleet vast en verdomden het mijn image terug te zetten. Ook heb ik op het moment een fout in sector 0 van mijn HD (aldus True Image), alleen daarop crasht die niet en ik kan gewoon mijn image restoren. HD's zijn niet altijd leuk :(

[ Voor 22% gewijzigd door TweakerNummer op 26-10-2005 13:04 ]

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 14:24
Als het bij de installatie mis gaat kan het moeilijk aan de engine liggen. En aangezien je zegt dat Doom 3 ook moeilijkheden had, zal het ook niet de DRM van quake4 zijn die problemen geeft.
Ik ben bang dat je HDD beschadigt is, dus draai in ieder geval even een checkdisk op beschadigingen. Ik neem voor het gemak ook maar aan dat je Windows XP SP2 (liefst met laatste patch) gebruikt trouwens...

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
TweakerNummer schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:55:
[...]

FEAR heeft een nieuwe zelf-gemaakte engine. Het kan zijn dat beide gebruik maken van dezelfde installer software (van een 3e partij). Kan je even een andere HD in je systeem (naast degende die je al hebt) hangen en daarop installeren? Het beste is eigenlijk je HD gewoon compleet formateren en opnieuw partitioneren en dan Windows opnieuw installeren. BTW hoeveel RAM heb je en wat is je swap-space van Windows?
over die format zit ik wel te denken, alleen word al moe bij de gedachte alleen al.. (al die software weer... :S) Andere hdd is even niet mogelijk, zal dit morgen ff proberen, opzich geen gek idee.
Swap size: 1536 MB (max: 3072 MB).

• mvds

mvds

Totally awesome!

TweakerNummer schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:55:
[...]
Het beste is eigenlijk je HD gewoon compleet formateren en opnieuw partitioneren en dan Windows opnieuw installeren.
Ook dat hoeft geen oplossing te bieden, heb ik inmiddels aan den lijve ondervonden... Er is iets met de combinatie van hardware in de PC en dat specifieke spel/installprog die niet samen kan werken.

@TS je hebt een nVidia grafische kaart, heb je misschien ook een Creative geluidskaart? Zo ja, welke drivers gebruik jij voor beide? (En anders, welke drivers gebruik je voor je GraKa?) Ik vind het opvallend dat veel mensne dit probleem hebben, ik ga eens kijken of er overeenkomsten zijn tussen de systemen...

[ Voor 27% gewijzigd door mvds op 26-10-2005 13:13 ]

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
obsidian schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:11:
[...]

Ook dat hoeft geen oplossing te bieden, heb ik inmiddels aan den lijve ondervonden... Er is iets met de combinatie van hardware in de PC en dat specifieke spel/installprog die niet samen kan werken.
maar vaag dat andere spellen / programma's zich wel gewoon laten instaleren. Hij zou dan toch op alles moeten vastlopen?

• mvds

mvds

Totally awesome!

The FLow schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:13:
[...]

maar vaag dat andere spellen / programma's zich wel gewoon laten instaleren. Hij zou dan toch op alles moeten vastlopen?
Nee, het kan zijn dat ze voor deze spellen een andere versie gebruiken van installer, of idd een DRM wat problemen heeft met iets in het systeem.

De oplossingen die de fabrikant geeft vind ik ook vreemd... Rechten aanpassen op dirs in de shared documents folder enzo omdat het OS een probleem zou hebben.... Lijkt me sterk als het nu pas aan het licht komt.... Wat proberen ze dan te doen dat Windows er een probleem mee heeft?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Oh, trouwens... Van de makers van F.E.A.R. hebben ze in dit topic wat info staan. (wat bij mij niet werkte overigens)

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
obsidian schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:11:
[...]

@TS je hebt een nVidia grafische kaart, heb je misschien ook een Creative geluidskaart? Zo ja, welke drivers gebruik jij voor beide? (En anders, welke drivers gebruik je voor je GraKa?) Ik vind het opvallend dat veel mensne dit probleem hebben, ik ga eens kijken of er overeenkomsten zijn tussen de systemen...
Ik heb nVidia 81.85 (heb de nieuwste geinstalleerd, met vorige driver, 71.89, had ik hetzelfde probleem) En heb geen Creative geluidskaart maar momenteel een een of ander crappy B-Merk met standaard drivers.

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
MarK_vB schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:05:
Ik ben bang dat je HDD beschadigt is, dus draai in ieder geval even een checkdisk op beschadigingen. Ik neem voor het gemak ook maar aan dat je Windows XP SP2 (liefst met laatste patch) gebruikt trouwens...
Checkdisks heeft niets verkeerds gevonden evenals de hdd checktool van seagate zelf (SEATOOLD_EN). Dus lijkt erop dat er geen bad clusters op hd zitten..

@obsidian: Jij hebt dus wel het spel geinstalleerd, want dit is een probleem voor saving the game.. of had je alleen problemen bij de demo?

[ Voor 14% gewijzigd door The Flow op 26-10-2005 13:26 ]

• mvds

mvds

Totally awesome!

The FLow schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:24:
[...]

Checkdisks heeft niets verkeerds gevonden evenals de hdd checktool van seagate zelf (SEATOOLD_EN). Dus lijkt erop dat er geen bad clusters op hd zitten..

@obsidian: Jij hebt dus wel het spel geinstalleerd, want dit is een probleem voor saving the game.. of had je alleen problemen bij de demo?
Ik heb zelf het probleem bij de installatie van de demo, maar ik zie steeds meer mensen met exact dezelfde melding bij zowel de installatie als het spelen van de demo en het spel zelf. Die oplossing die ze geven zou ook de installatieproblemen moeten oplossen zeggen ze.

Verwijderd

Heb je toevallig een virtuele drive aanstaan, zoals met deamon of zo , schijnt een vage beveiliging in fear te zitten waardoor die het dan niet doet.

• TweakerNummer
  • Niet online
obsidian schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:38:
[...]

Ik heb zelf het probleem bij de installatie van de demo, maar ik zie steeds meer mensen met exact dezelfde melding bij zowel de installatie als het spelen van de demo en het spel zelf. Die oplossing die ze geven zou ook de installatieproblemen moeten oplossen zeggen ze.
Installeer je als Administrator (of met administrator rechten)?

Als je een vergelijking gaat maken is het handig om te beginnen met op welk punt de installatie vastloopt. Heeft FEAR een voortgang indicator? Als het telkens bij iedereen op hetzelfde punt fout-gaat weet je al veel meer.

Ik zal even kijken of ik kan achterhalen welke installer software beide spellen gebruiken.

[edit] http://forums.pcper.com/showthread.php?t=404714 <- in deze thread zeggen ze dat er slechte Quake 4 CD's/DVD's in omloop zijn (glucose).

[ Voor 9% gewijzigd door TweakerNummer op 26-10-2005 14:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:04:
Heb je toevallig een virtuele drive aanstaan, zoals met deamon of zo , schijnt een vage beveiliging in fear te zitten waardoor die het dan niet doet.
ja idd of heb je enige emulatie software op je pc staan(volgens mij las ik CloneCD).
Want als je die hebt dan gaat het idd niet werken..
Ik kan me herinneren dat dit aan de Starforce(correct me if i am wrong) beveiliging ligt

• TweakerNummer
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:20:
[...]

ja idd of heb je enige emulatie software op je pc staan(volgens mij las ik CloneCD).
Want als je die hebt dan gaat het idd niet werken..
Ik kan me herinneren dat dit aan de Starforce(correct me if i am wrong) beveiliging ligt
Zorgt Starforce er niet voor dat je het spel niet kan draaien? Volgens mij doe die niks bij het installeren?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb geen virtuele drive (software) en ja, ik heb admin rechten :) En ik gebruik XP Pro.

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:04:
THANK U VERY MUCH!!!! clone cd eraf gegooit.. en spel wil installen.. THANK U :D

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Voor de andere mensen die niet kunnen installen..
Installeer hem op een andere pc en kopier de map waarin ie geïnstalleerd is op dvd.

Die map op je pc neerzetten en de kans is groot dat je gewoon kunt spelen.

Ik heb overigens ook CloneCD op mijn pc staan en Quake IV & FEAR wel gewoon kunnen installeren

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:53

HaterFrame

Well... Poo came out!

Of gebruik SR.Stop

I am the great Cornholio!

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
Dat is voor de illegale spellen... toch?!?! :+

Pagina: 1