Toon posts:

ADSL Alcatel Speed touch modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onderlaatst hebben wij een adsl verbinding afgesloten bij KPN i.c.m. een ISDN lijn. Na een aantal weken hebben wij de inloggegevens ontvangen, het doe-het-zelf pakket was verkeerd geadresseerd. Deze hebben wij nog niet ontvangen en duurt ook nog minstens 5 werkdagen. Thuis hadden wij nog een oude ADSL Speedtouch USB modem liggen van Alcatel, turkoois van kleur. De software was thuis nergens meer te vinden en heb ik dus van het internet afgehaald. Aangezien nergens op het modem het modelnummer staat aangegeven heb ik de software"Win_PPPoA_R3014"gedownload en geinstalleerd op basis van het telefoonboek van KPN. De twee lampjes op het modem branden, 1 groen de ander een keer of 8 groen daarna 1 keer rood. Wanneer ik probeer in te bellen krijg ik de volgende foutmelding:
fout 0680: Geen kiestoon.

Ik ben er van overtuigd dat de modem goed is aangesloten.(Van ISRA punt naar splitter, splitter lijn1 naar het ADSL modem, splitter lijn2 naar NT1 kastje.) De telfoon werkt goed.

Iemand enig idee waarom het modem niet werkt, misschien te oud?

alvast bedankt!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Misschien niet geschikt voor ISDN?

ICE ICE Baby

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten te vermelden. Maar op de doos staat aangegeven dat hij geschikt is voor ISDN.

Het modem zit aangesloten via de USB poort.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:44
Rood lampje is niet goed. Misschien is de lijn nog niet klaar?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de status van de lijn bekeken en daar staat aangegeven dat hij klaar voor gebruik is. De inloggevens heb ik ook al gehad, het doe-het-zelf pakket zou ik ook vorige week al moet hebben gekregen mits ze de toevoeging acher het huisadres hadden gezet.

Volgens mij moet de software goed zijn"SpeedTouch 330, USB en USB ISDN". Gedownload van http://www.speedtouch.nl/drivers.html#330. Het abonnement hebben we via hetnet, dus heb ik KPN als telefoonboek gekozen. Wanneer ik probeer in te bellen krijg ik de volgende gebeurtenissen te zien:

0: de communicatiepoort wordt dadelijk geopend
1:de communicatiepoort is geopend
2:een apparaat wordt dadelijk verbonden
0: de communicatiepoort wordt dadelijk geopend
fout 0680:Geen kiestoon
--De verbinding is niet tot stand gebracht--

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 16:58

slaay

Natuurbeleven.com

Probeer eens de drivers te verwijderen en dan de software te installeren die kpn levert:
http://www.kpnadsl.nl/support/index_usb.html

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt!!, eindelijk.

Soms is het makkelijker dan je denkt!. Ik had een splitter gekocht met drie uitgangen, 1 aan de voorkant 2 aan de achterkant. ik ging er vanuit dat de ene poort aan de voorkant de lijn in moet zijn. Blijkt dus van niet, dit is de lijn voor de telefoon. De modemkabel en de inkomende kabel (vanuit de ISRA) zitten naast elkaar.

Bedankt voor de hulp!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Goedzo, alvast geleerd dat vooraf conclusies trekken nogal voorbarig is. Je had gewoon geen signaal (dat is dat adsl lampje) en dat is dan of doordat het verkeerd is aangesloten (>>75% van de gevallen) of door een adsl storing :)..
Ik ben er van overtuigd dat de modem goed is aangesloten.(Van ISRA punt naar splitter, splitter lijn1 naar het ADSL modem, splitter lijn2 naar NT1 kastje.) De telfoon werkt goed.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1