Ik heb SP2 geinstalleerd op een PC.
Waarschijnlijk is sinds die installatie het probleem ontstaan.
Dit weet ik niet helemaal zeker omdat de werknemer op verschillende dagen/uren werkt
en ook niet altijd met dat programma.
Probleem:
Een DOS-programma wordt opgestart.
Dit programma wordt automatisch fullscreen opgestart (via de eigenschappen van het venster ingesteld)
Nu het programma is opgestart klopt de positie van de weergave niet.
Boven, onder en rechts zijn zwarte balken ontstaan.(alle 3 verschillende afmetingen, tevens bij alle DOS schermen het geval)
Hierdoor wordt alles naar links verschoven waardoor een kolom niet
meer zichtbaar is en daardoor ook niet meer met dit programma te werken is omdat hier belangrijke info staat.
Wanneer de fullscreen wordt verschaalt naar het venste past alles er wel op, maar nu is
het scherm te klein om een goed overzicht te geven.
Nu heb ik dus de eigenschappen vergeleken met die van de andere gebruikers.
Deze waren allemaal hetzelfde op een na.
Eigenschappen DOS venster -> Tabblad : Indeling -> Vensterpositie
Hier stonden andere waarden ingevuld deze heb ik aangepast zoals die van de andere gebruikers.
Na de aanpassing gebeurde niks. Dus DOS-programma opnieuw opgestart maar het resultaat was
hetzelfde. De instellingen waren ook weer terug gesprongen naar de voorgaande waardes.
Weer de bovenstaande acties herhaald , resultaat weer negatief. Enigste verschil is dat
de waardes plotseling weer anders waren als dat toen ik ze eerste keer veranderd heb.
Verder heb ik nog gekeken naar CONFIG.NT en AUTOEXEC.NT.
Hierin staat ook alles goed(zoals bij andere gebruikers)
Op internet kon ik ook niet veel nuttige info vinden.
Iemand enig idee?
Waarschijnlijk is sinds die installatie het probleem ontstaan.
Dit weet ik niet helemaal zeker omdat de werknemer op verschillende dagen/uren werkt
en ook niet altijd met dat programma.
Probleem:
Een DOS-programma wordt opgestart.
Dit programma wordt automatisch fullscreen opgestart (via de eigenschappen van het venster ingesteld)
Nu het programma is opgestart klopt de positie van de weergave niet.
Boven, onder en rechts zijn zwarte balken ontstaan.(alle 3 verschillende afmetingen, tevens bij alle DOS schermen het geval)
Hierdoor wordt alles naar links verschoven waardoor een kolom niet
meer zichtbaar is en daardoor ook niet meer met dit programma te werken is omdat hier belangrijke info staat.
Wanneer de fullscreen wordt verschaalt naar het venste past alles er wel op, maar nu is
het scherm te klein om een goed overzicht te geven.
Nu heb ik dus de eigenschappen vergeleken met die van de andere gebruikers.
Deze waren allemaal hetzelfde op een na.
Eigenschappen DOS venster -> Tabblad : Indeling -> Vensterpositie
Hier stonden andere waarden ingevuld deze heb ik aangepast zoals die van de andere gebruikers.
Na de aanpassing gebeurde niks. Dus DOS-programma opnieuw opgestart maar het resultaat was
hetzelfde. De instellingen waren ook weer terug gesprongen naar de voorgaande waardes.
Weer de bovenstaande acties herhaald , resultaat weer negatief. Enigste verschil is dat
de waardes plotseling weer anders waren als dat toen ik ze eerste keer veranderd heb.
Verder heb ik nog gekeken naar CONFIG.NT en AUTOEXEC.NT.
Hierin staat ook alles goed(zoals bij andere gebruikers)
Op internet kon ik ook niet veel nuttige info vinden.
Iemand enig idee?