Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

edit encrypted PDF 7.x bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een encrypted PDF 7.x bestand wat ik graag wil afdrukken. Het bestand is beveiligd tegen selecteren, opslaan onder een andere naam en afdrukken. Dit is in acrobat reader ook te zien aan het slotje linksonder in beeld.

Op internet heb ik inmiddels massa's crack/password recovery progjes gevonden maar geen van allen lijkt om te kunnen gaan met de (aangescherpte) beveiliging van acrobat 7.x

Weet iemand een oplossing voor me, bijvoorbeeld een progje wat het wel doet?

thanx,
Martijn

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:15
Waarom denk je dat het beveiligd is? :?

Een oplossing zou kunnen zijn om de maker van het pdf-je te benaderen, en te vragen of je -al dan niet tegen betaling- het bestand zou kunnen afdrukken. :)

-

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
beveiligingen omzeilen doen we hier niet aan.. zoek de faq er maar op na.

Verwijderd

Topicstarter
Dont get me wrong; ik ben best bereid een vergoeding voor een papeiren versie te betalan maarrrr:

Dit is het geval, Het bestand te downloaden op internet en kan verstuurd worden.
Ik wil het echter sturen naar / en of laten zien aan iemand die antieke computer gebruikt en geen acrobat 7.x geinstalleerd krijgt.

Heb al contact opgenomen met de verstrekker en gevraagd om het bestand in een ouder PDF formaat: Doen ze niet.

Heb toen gevraagd of ze een papieren versie hebben
antwoord: ja kosten 108,- euro!! (bestand is 20 pagina's!!!)

Het gaat hier om een aantal richtlijnen die verplicht worden gesteld alleen moeten de mensen die aan de verplichtingen willen/moeten voldoen 108,- euro ophoesten om te zien te krijgen wat ze moeten doen. Dit gaat mij te ver, vandaar dat ik het zo probeer.

Ik heb niets tegen het betalen van een redelijke vergoeding voor een bestand van 20 pagina's maar ruim €5,- per pagina gaat natuurlijk een beetje ver voor een opgelegde regeling.

Martijn

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:15
Tja, als het een bedrijf is moet er toch iemand voor aan het werk gezet worden. Het moet opgestuurd worden e.d. En dat kost nu eenmaal geld. Het blijft gewoon niet legaal om deze beveiliging te 'kraken'.

Acrobat 6 kan volgens mij ook alle pdf-bestanden lezen toch? Of is dit bestand alleen in versie 7 te lezen?

[ Voor 11% gewijzigd door SysRq op 25-10-2005 11:37 ]

-

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:51
Printscreenen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Mischien kan je hem openen met FoxIt, de PDF reader...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:16

BBrunekreeft

Dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:33:
Heb toen gevraagd of ze een papieren versie hebben
antwoord: ja kosten 108,- euro!! (bestand is 20 pagina's!!!)
Workaround: Screenshots maken en die uitprinten?

Verwijderd

Topicstarter
bestand is alleen in acrobat (reader) 7 te openen, foxit kan het ook niet aan, zal wel printscreenen worden.

Ik begrijp dat dit niet de nette manier is maar er bestaat ook zoiets als redelijkheid.
Eerst een regeling verplichten en het vervolgens niet tot nauwelijks inzichtelijk maken voor de personen die aan de regeling moeten voldoen is ook niet erg netjes. Dit riekt mijns inziens behoorlijk naar geldklopperij.

Ik denk dat het printscreens zullen gaan worden. Is toch te gek dat je aan regels moet gaan voldoen die je alleen voor 108,- euro kan bestellen. Fijn hoor een mooi kaftje, maar er zijn grenzen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 11:51 . Reden: spelfaut ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:33:
Ik wil het echter sturen naar / en of laten zien aan iemand die antieke computer gebruikt en geen acrobat 7.x geinstalleerd krijgt.
Adobe Reader 7.0 - Systeemvereisten Windows
Intel® Pentium®-processor
Microsoft® Windows 2000 met Service Pack 2, Windows XP Professional of Home Edition of Windows XP Tablet PC Edition
128 MB RAM
Maximaal 90 MB vrije ruimte op de vaste schijf
Microsoft Internet Explorer 5.5 of hoger

Weet je zeker dat de harde waren aan de overkant zo antiek zijn dat het daar niet eens aan voldoet?
:?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
win 98!

Ik weet het, ik zei ook dat het antiek was maar aan de andere kant, om nou een nieuwe compu te kopen om een PDF in te zien.....

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:57:
win 98!

Ik weet het, ik zei ook dat het antiek was maar aan de andere kant, om nou een nieuwe compu te kopen om een PDF in te zien.....

Na 2 of 3 PDFjes heeft ie 'm terugverdiend :X ....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
das ook weer waar :9

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

En toch valt dit onder het omzeilen van beveiligingen, wat we niet op GoT willen zien. Zie ook Het algemeen beleid #copyright :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.