ik ben nu bezig met bepaalde checks onSubmit en er zijn chedks bij het invoeren van de velden (onchange)
bij de submit worden de checks uitgevoerd en deze werken perfect
het is de bedoeling dat als er een fout zit dat er dan de inhoud van het veld wordt geselecteerd
en dat de gebruiker nadat hij op OK drukt van het error scherm meteen een andere invoer kan geven
maar dit werkt niet voor andere functies die worden aageroepen emt onchange..dus vind het maar vreemd.., misschien dat er een andere mogelijkheid is
dit heb ik:
deze script werkt: (is functie die wordt aangeroepen na onsubmit)
deze werkt weer niet...(wordt aangeroepen na onchange van veld)
ziet iemand een verschil?? ik namelijk niet
bij de submit worden de checks uitgevoerd en deze werken perfect
het is de bedoeling dat als er een fout zit dat er dan de inhoud van het veld wordt geselecteerd
en dat de gebruiker nadat hij op OK drukt van het error scherm meteen een andere invoer kan geven
maar dit werkt niet voor andere functies die worden aageroepen emt onchange..dus vind het maar vreemd.., misschien dat er een andere mogelijkheid is
dit heb ik:
deze script werkt: (is functie die wordt aangeroepen na onsubmit)
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
| //gedeelte van de check functie else if (form.elements['gsm'].value == '' || form.elements['gsm'].charAt(4) !== '-') { alert('Voer a.u.b. een goed Mobielnummer in') document.getElementById('gsm').select() document.getElementById('gsm').focus() return false } |
deze werkt weer niet...(wordt aangeroepen na onchange van veld)
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
| function nummerConvertGsm(nummer){ var veld = document.getElementById('gsm') if(nummer.charAt(9) == '' || checkNumeric(veld,0600000000, 0700000000,'','','-') == false){ alert('Nummer is niet goed ingevoerd.') document.getElementById('gsm').select() document.getElementById('gsm').focus() } } |
ziet iemand een verschil?? ik namelijk niet
[ Voor 11% gewijzigd door Tijgertje84 op 25-10-2005 11:16 ]
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H