Toon posts:

Leadtek 6600GT Extreme -> groene blokjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zitten zoeken in GOT en via google, maar het grote geforce 6600 gt Thread biedt me geen uitkomst, vandaar deze weg. Wat is mijn probleem

Ik heb thuis een Leadtek 6600 GT Extreme SLI PCI Express videokaart. Deze zit in een Asus A8N-SLI deluxe moederbordje, dat geheel weer samenwerkend met een AMD 3200+ 64 bit procesoor en 1gig kingston geheugen en Windows XP prof. zou toch aardig moeten werken zou je zeggen.

Het probleem zit hem in de videokaart. Als ik de drivers installeer die erbij geleverd zijn, heb ik met spellen (bv. Far Cry legaal btw.) dat hij bepaalde elementen niet goed weergeeft, ik krijg dan groene knipperde pixels. Erg storend, driver probleem zou je zeggen, dus ik heb van leadtek site drivers gedownload, nieuwe direcX 9 geinstalleerd, maar het probleem word daarmee alleen maar erger.

Ik moet wel zeggen dat ik bij de installatie van de drivers altijd een melding krijg dat er geen windows xp certificatie aanhangt ofzoiets dergelijks.

Mijn vraaag, heeft iemand deze problemen ook? En heeft iemand daar een mogelijk oplossing voor?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Blokjes in een spel zijn meestal artifacts.
Dus dat zou kunnen betekenen dat je kaart niet goed is.

Hoe staan de settings in je spellen?
Staan ze niet te hoog?
Is de kaart overgeklokt geweest?

Verwijderd

Topicstarter
Settings staan op zijn hoogst, mag ik toch ook wel verwachten van zo'n hardware setting? en de kaart is gloednieuw, dus geen overklokking.

kan ik het ergens mee testen of me kaart stuk is?

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 12:18
Heb je alle updates van FarCry ook al geinstalleerd, of speel je hem "as is" van de cd?

Ik heb meegemaakt dat er renderfouten kunnen optreden als je de cd-versie speelt.

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

Verwijderd

Topicstarter
uhm nee heb hem gewoon geinstalleerd op de pc..speel nie van cd..het is trouwens niet alleen bij Far Cry..zat gistern een spel te spelen, weet ff de naam niet meer, maar daar waren het geen groene blokjes, maar sommige onderdelen in het spel knipperde gewoon..en heel af en toe werden kleine onderdelen groen..

het is wel minder met de drivers van de originele cd dan met de drivers van internet.

• Somora
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02-2025
Je hebt toch niet toevallig dat winfox overclock programma mee geinstalleerd? Dat was namelijk bij mij het geval. Het overclockte men kaart automagisch zodat ik zelfs bij boot up artifacts kreeg. Een bios reset van men moederbord en de kaart er even uithalen heeft geholpen bij mij.

Oh ja dat winfox gedoe en de drivers van leadtek uninstallen, ze lopen niet echt denderend |:(
Voor de rest pracht van een kaartje _/-\o_

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-08 11:38

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

kijk eens hoe warm je kaart wordt

(rechtermuisknop op het bureaublad, eigenschappen, tabblad instellingen, geavanceerd, GEFORCE 6600GT, Temperatuur...)

kan zijn dat je koeler er brak op zit oid.. als hij erg warm is dan zou ik kijken of je koeler wel goed draait en anders er mee terug gaan

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
uhm nee niet dat ik weet..ik kan straks thuis ff kijken..maar geen drivers van leadtek installen? gewoon op winXp drivers draaien dan?

bios reset...um jah..nooit zo'n fan van...maar ik neem aan dat je dat gewoon in de bios zelf hebt gedaan? terug naar de fabrieksinstellingen?

-> voor laatste reactie

hoe warm mag ie worden?! dan kan ik straks thuis ff kijken

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 11:15 ]

• ShellGhost
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:58:
Settings staan op zijn hoogst, mag ik toch ook wel verwachten van zo'n hardware setting?
Hard antwoord maar nee, dat kan je niet verwachten. :)
Een 6600GT is geen high end kaart, dus kan je niet verwachten dat hij alle eye-candy aan kan.
Daarmee wil ik niet beweren dat het een goede kaart is, maar wel dat hij niet van hetzelfde nivo is als bv een 6800GT of 7800GT.
Dus kan het best zijn dat omdat je alles hoog hebt staan dat bv het geheugen te warm wordt je artifacts krijgt.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:14:
uhm nee niet dat ik weet..ik kan straks thuis ff kijken..maar geen drivers van leadtek installen? gewoon op winXp drivers draaien dan?

bios reset...um jah..nooit zo'n fan van...maar ik neem aan dat je dat gewoon in de bios zelf hebt gedaan? terug naar de fabrieksinstellingen?
Nee, je moet dan de Nvidia drivers installeren die je uit de meuktracker kan halen.

[ Voor 30% gewijzigd door ShellGhost op 25-10-2005 11:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:14:
[...]

Hard antwoord maar nee, dat kan je niet verwachten. :)
Een 6600GT is geen high end kaart, dus kan je niet verwachten dat hij alle eye-candy aan kan.
Daarmee wil ik niet beweren dat het een goede kaart is, maar wel dat hij niet van hetzelfde nivo is als bv een 6800GT of 7800GT.
Dus kan het best zijn dat omdat je alles hoog hebt staan dat bv het geheugen te warm wordt je artifacts krijgt.

[...]

Nee, je moet dan de Nvidia drivers installeren die je uit de meuktracker kan halen.
ja oke..daar heb je gelijk in, misschien staat het allemaal wel te hoog :p hahah..kan ik ff proberen..

uhm meuktracker? help? :p

• Somora
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02-2025
Er zou op je moederbord een jumper moeten staan waarmee je je bios kan resetten. Zou ergens in je boekje moeten uitgelegd staan. Ik werk nu met de 81.85 drivers van op nzone.com.

• ShellGhost

Verwijderd

Topicstarter
Somora schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:19:
Er zou op je moederbord een jumper moeten staan waarmee je je bios kan resetten. Zou ergens in je boekje moeten uitgelegd staan. Ik werk nu met de 81.85 drivers van op nzone.com.
O Ja klopt, dat heb ik inderdaad zitten lezen nu je het zegt...

die 81.85 drivers zijn van Nvidia dan ofzo? ga ik die maar eens proberen vanmiddag..

hey Shellghost thnks! weer wat geleerd..wist wel dat tweakers dat had, nooit op gelet dat het meuktracker heet..haha..

dus ff op een rij:

temp. kijken
drivers uninstallen
moederbord reset,
ff kaart eruit
nieuwe drivers uit meuktracker installen
hopelijk probleem verholpen :D

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 11:23 ]

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:06:
uhm nee heb hem gewoon geinstalleerd op de pc..speel nie van cd..
Hij bedoelde dat je na het installeren geen patches voor Far Cry hebt geinstalleerd, maar de versie draait zoals op de CD staat.
Er was (rond de 6x.xx drivertijd) een fout i.c.m. Far Cry. Update je drivers tot tenminste 7x.xx en Far Cry met patch 1.3
het is trouwens niet alleen bij Far Cry..zat gistern een spel te spelen, weet ff de naam niet meer, maar daar waren het geen groene blokjes, maar sommige onderdelen in het spel knipperde gewoon..en heel af en toe werden kleine onderdelen groen..
Ja...dat lijken mij gewoon artifacts. Waarschijnlijk je GPU core die fouten aan het maken is. door of te hoog geklokt of warmte. Download anders Rivatuner es en zet het Hardware Monitoring grafiekje aan. als je dan even een spel speelt kan je achteraf naar het grafiekje kijken en zien wat er met je GPU klok is gebeurd.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:20:
die 81.85 drivers zijn van Nvidia dan ofzo? ga ik die maar eens proberen vanmiddag..
Erm...laat die maar even links liggen; 77.77 of 78.01 (zie Driver archive aan de linkerkant als je drivers d/l op www.nvidia.com). de 81.25 schijnen niet altijd even fijn te werken (qua aantal fps)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er dus achter gekomen dat het idd. aan de hitte ligt. Video kaart word te warm, zijn er voor deze kaart betere koelers beschikbaar?

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:40
Ik heb het zelfde gehad met precies de zelfde kaart. Ik bf2, zag ik ook overal groene vlakken die er soms wel waren soms niet. Ik heb er nog een extra 5 volt fan op gericht en weg groene vlakken. Ook heb ik zonder fan het geheugen iets lager gezet 20mhz ofzo en weg waren ze weer. Gewoon slechte koelers als je het mij vraagt, die op deze kaart zitten.

Verwijderd

Topicstarter
ja idd..waar stel je dat in die 20mhz? ff proberen of dat helpt..

ja ik had er ff een grote fan opgezet (zo 1 die je normaal voor jzelf gebruik :p lol) en toen had ik nergens last van..ik zette hem uit..en paar min later..boem blokjes..

heeft iemand misschien goeie tip voor een koeler?

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
voor zo ongeveer welke kaart dan ook:
Zalman VF700-AlCu

Goeie koeler waarmee de lucht ook uit je kast gegooid wordt, maar slechts op beperkt aantal past:
Artic Silencer Rev...(en dan het nummer op je kaart past)

Zalman is btw ook makkelijker schoon te maken...pfff :/

Verwijderd

Topicstarter
ik wilde nog even zeggen dat het opgelost is, heb even die zalman koeler besteld, en gisteren erop gezet. Vet ding btw. en hij koelt echt super!! Scheelt bijna 15 graden t.o.v. die oude koeler, en dan draait de zalman nog maar op 5 volt ipv. 12 . Kortom, weg blokjes en gamen maar weer! thnks voor alle reacties en oplossingen.
Pagina: 1