cpu na verwisselen geen sjoege

Pagina: 1
Acties:

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 19:20

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Nu heb ik na redelijk wat jaren bouwen van pc's toch enig ervaring opgebouwd, maar nu breekt mijn klompje toch. De situatie is alsvolgt:

Mijn moeder heeft een asus A7v400 mobo + sempron 2600+ + a-merk 512 mb ram.

Toen zij aan het werk was viel de pc ineens uit en riep mij erbij. Ik zat te denken aan simpel draadje los, kortsluitingkje voeding etc, maar de pc wil helemaal neit meer aan. Monitor blijft standby maar alleen fans gaan opspinnen.

De monitor zat onboard aangesloten dus ik dacht misschien dat de vidkaart kapot was. Monitor op een agp aangesloten maar geen resultaat.

Ik geheugen verwisselen: geen resultaat.

Processor gewisseld (inmiddels alleen mobo, geheugen, proc en voeding aangesloten om rest uit te sluiten) voor een AMD XP 2600+ (non sempron dus)

Systeem werkt perfect, dus ik concludeer dan is het de processor die kapot is. Ik zet mijn processor (XP 2600+) terug in mijn systeem (Asus A7N8X-e Deluxe, 512 mb Value select Ram) (waar ik de avond ervoor hele avond muziek mee heb staan draaien) en mijn pc geeft geen enkele sjoeguh...zelfde probleem als bij die van mijn moeder....

Als ik mijn proc in een totaal ander mobo stop: A7V8X-E deluxe dan werkt ie wel, alleen de proc van me moeder niet: AMD 2600+ Sempron

Concluderende vraag: Kan mijn mobo ineens kapot gaan en die 2600+ niet meer herkennen??
Daarnaast blijkt dus dat mijn moedersmobo het niet lekker doet i.v.m. het niet werken met mijn mobo.

Als ik nu mijn proc weer terug zet in die van mijn moeder blijft het opstartscherm hangen bij het asus logo scherm, en start niet door.

Een andere processor gebruikt: AMD Xp 2100+ en die werkt op niet op beide mobo's (A7V400 en A7N8x-e deluxe) behalve waar het orgineel op zat: A7V8x-e deluxe.

Overzicht:

A7V400 + 2600+ sempron is kapot
Verwissel 2600+ Sempron met 2600+ XP --> systeem werkt
Zet 2600+ XP terug in A7N8x-e Deluxe --> orgineel systeem werkt niet meer
Zet 2600+ XP terug in A7V400 --> systeem werkt ook niet meer
Test 2600+ XP in A7V8X-e deluxe --> systeem werkt (A7N8x ineens kapot???)
Zet 2100+ XP in A7N8x-e --> systeem werkt niet
Zet 2100+ XP in A7v8x-e deluxe --> systeem werkt.

De 2600+ Sempron werkt op geen enkel mobo meer.

Uiteraard tig keer clr cmos gedaan en zelfs batterij telkens 1 min eruit.
Ik kan niet eens in de bios komen om evt. instellingen te maken :(.

Rara.....?

PS.

Uiteraard geen core beschadigingen aanwezig. Geen verbrandde plekken en gebruikte koelers zijn allen zalmans. Gebruik van koelpasta en geen scheefgetrokken koelers.

[ Voor 6% gewijzigd door Seesar op 25-10-2005 10:39 ]

T60P Widescreen