Booten wil niet na vervangen van fan in oude voeding

Pagina: 1
Acties:

• SmartS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04-2025
Na het lezen van verschillende topics over het vervangen van een fan in een oude voeding, heb ik de stap ook maar eens gewaagd.

Het gaat om volgende onderdelen
1. 8412-N2/GLE Papst Fan (nieuw)
2. Oude 350 watt voeding

Na wat strippen/knippen en plakken heb ik het voor elkaar gekregen om de fan te vervangen. De voeding deed z'n werk, de fan draaide mooi rond zonder al te veel herrie.

Het probleem:
Na een tijdje (het aantal minuten kon ik niet bepalen, soms na 10 minuten, soms na een 30 minuten), kreeg ik een spontane reboot. Waarna m'n harddisk niet meer gezien werd als systemdisk. Melding 'Boot faillure: insert systemdisk'. Goed, m'n harddisk is vrij nieuw, da's verder geen oude troep.

Gelukkig had ik nog een oude 300 watt voeding liggen. Deze heb ik erin gestopt en sinds twee dagen, geen spontane reboots gehad.

Soms daar lees ik in verschillende toppics over het plaatsen van extra weerstand. Is dit nou nodig? Of ligt het puur aan m'n brakke huis-tuin-keuken voeding en was het een kwestie van 'bad luck.'

edit:

[ Voor 9% gewijzigd door SmartS op 25-10-2005 10:30 ]

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:56
Misschien kun je nog proberen om de oude fan terug te plaatsen in de 350W voeding. Als je dan nog steeds problemen hebt is er blijkbaar iets mis gegaan bij het vervangen van de voeding. Mocht het met de andere fan wel goed gaan is het een probleem van de nieuwe papst-fan. :)

-