[Server] Dell poweredge 2650 HD keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
Ik wordt een beetje 'gek' hier omdat ik niet goed meer weet wat erin moet gaan en op internet krijg ik termen om me oren waar ik ook niet wijzer van wordt.

Als ik het goed heb moet er gewoon een 80 pins HD van maxtor inpassen (modelnr 8d073s0) en deze past er meteen in in die tray van een poweredge 2650, toch ?

Had er namelijk eentje besteld en kreeg het gister binnen maar kreeg vervolgens eentje binnen met "SAS" ?
http://www.pc-pitstop.com/sas_hard_drives/8D073S0.asp
Oftewel ze hebben deze fout geleverd.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
SAS is Serial Attached SCSI, de nieuwe 'opvolger'.. Verkeerd geleverd/besteld, want jij zoekt de normale U320 SCA connector neem ik aan..

Denk je er ook aan dat je nog een slede wilt hebben waar de schijf in moet? Of heb je die al? Als je een disk bestelt bij Dell koop je een kit, schijf + slede..

Standaard worden poweredges geleverd zonder die sledes, maar met dummies namelijk..

[ Voor 3% gewijzigd door axis op 25-10-2005 10:04 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
Dat zou ik namelijk niet zo weten.

Ik heb dus een standaard PowerEdge 2650 en wil deze uitbreiden met een extra HD.
Volgens jou zou ik dus ook een slede moeten kopen/bestellen.

Heb wel een PowerEdge 1650 liggen, kan ik niet daarvan de slede 'pakken' of is deze weer anders ?

p.s. thanks voor je hulp :)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:37
Er zijn allerlei leverancier die aftermarket compatible disks, inclusief de juiste brackets en alles leveren. Lijkt je dat niet verstandiger ?

en het feit dat het proprietary is en dat *jij* niet weet wat je in je handleiding moet lezen, maakt het nog geen exotisch systeembeheerdersprobleem

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
ZOMERZON schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:08:
Dat zou ik namelijk niet zo weten.

Ik heb dus een standaard PowerEdge 2650 en wil deze uitbreiden met een extra HD.
Volgens jou zou ik dus ook een slede moeten kopen/bestellen.

Heb wel een PowerEdge 1650 liggen, kan ik niet daarvan de slede 'pakken' of is deze weer anders ?

p.s. thanks voor je hulp :)
Weet niet of 1650's en 2650's zelfde sledes gebruiken, je kunt het zelf eens proberen of het past.

Memory en CPU's e.d. zijn als je ze bij Dell besteld vrij prijzig, maar volgens mij valt het qua disks wel mee. Zie op de site 195 euro excl btw en verzendkosten voor een 73GB disk.. Ik zou gewoon Dell bellen (of je account manager?) en ze daar bestellen. Je weet zeker dat je de juiste disks hebt, dat ze goed passen, en je kunt er vast nog wat van af lullen ook..

[ Voor 7% gewijzigd door axis op 25-10-2005 19:05 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

En hiervoor heeft Dell een telefoonnummer met daarachter iemand die jou dit haarfijn kan vertellen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.