Toon posts:

Probleem Canon Pixma 5000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met m'n Canon Pixma 5000 printer.

Ik gebruik deze nou een jaar zonder problemen. Ik heb tot nu toe altijd de inkt nagevuld met zo'n refill kit (met een injectienaald).
Dit ging altijd goed.

Nou print hij echter niet goed meer. Heb inmiddels 5 keer een Cleaning uitgevoerd en 3 keer een Deep Cleaning (via het maintenance tablad van de printer), echter zonder resultaat.

Het is vooral met cyaan niet in de haak. Het "print check pattern" komt er niet naar behoren uit. Het blauwe balkje is wat streperig en het balkje daaronder is haast niet te zien.

Printjes met veel blauw blijven streperig.

Weet iemand wat er aan de hand is en hoe dit verholpen kan worden?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:56
Ik weet niet hoeveel keer die dingen bijgevult kunnen worden, maar ik kan me zo voorstellen dat de cartridge ook wel eens versleten kan zijn. Misschien moet je gewoon een keer de inktpatronen vervangen. :)

-

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:48

breinonline

Are you afraid to be known?

^ Met stom. Alhoewel de printkop bij Canon apart van de cartridge zit. Misschien is dit toch niet de oorzaak, hoeveel heb je al geprint?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik denk dat je met de euro's die je hebt uitgespaard, een nieuwe printer kan kopen, want koppen zijn duur.
Waarom denk je dat fabrikanten zoals Canon/Epson enz. zo blij zijn met die immitatie zooi, omdat hun naam er minder door word, de meeste mensen geven niet snel zelf toe dat ze fout zijn en schuiven het dus af op de fabrikant.
Ik gebruik alleen orgineel of echt goede replacements.

Een Canon ip5000 heeft druppels van 2 picoliter, dan is goede kwal. inkt wel belangrijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Pinin op 25-10-2005 18:58 ]

www.casarodriguillo.com

• breinonline

breinonline

Koppen zijn misschien wel duur, maar daar heb je nog geen nieuwe printer voor hoor. Je hebt het dan over een bedrag rond de 50/60EUR. Je hebt wel gelijk wat betreft de inkt van de iP5000, dat kon wel eens problemen opleveren. Maar de inkt van de iP5000 is wel gelijk aan die van de andere Pixma printers.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Pinin

Pinin

ik weet niet of die 50-60 euro per kop is of per 2 (want er zitten er twee in)
O.k. de pixma5000 gebruikt idd. dezelfde BCI-6 inktpatronen (verwisselbaar met BCI-3) maar ik heb begrepen dat de BCI-6 beter is, speciaal voor de nieuwere generatie vanaf de i-850 (ofzo)

www.casarodriguillo.com

• breinonline

breinonline

De BCI-6 zwart is zarter dan de BCI-3 zwart, dat is het verschil. Zwarter zwart is dan weer beter voor het printen van foto's.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ook al is de printkop apart, dat betekent nog niet dat er gewoonweg een gat zit in zo'n inktpatroon. Er zit iets van een filtertje. Misschien heeft vuil of oude geklonterde inkt zich daar genesteld.

{signature}

• Pinin

Pinin

of gewoon slechte kwaliteit inkt, waar ik op doelde

www.casarodriguillo.com

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:17
Nieuw inktpatroon halen, als dat het niet oplost: andere kop erin.
Zelf ben ik huiverig voor het navullen van Canon printers: die inkt op zich is niet duur en de imitatie kant-en-klare vervangingspatronen zijn qua prijs gewoon goedkoper dan wat je moet betalen voor navul inkt.

Voor printertjes als de IP2000 of de all-in-one versies is het simpel: printkop dood, haal maar een nieuwe pixma 1600 en zet de koppen over. Voor een IP5000 heb je deze mogelijkheid helaas niet.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties allemaal!

Ik was benieuwd of dit misschien een vaker voorkomend probleem was en of daar een "binnenbocht" oplossing voor beschikbaar was.

ik zal inderdaad eerst eens andere inktpatronen proberen en als dat niet helpt zal het inderdaad de kop wel zijn.

Verwijderd

Als het dan nog niet beter is geworden, haal de inktkop er uit en pak een stapel keukenrolvelletjes. Doe hier iets lauw gedestileerd water op. Zet het gedeelte wat normaal over het papier gaat er in en druk het goed aan.. Wacht een minuut, doe de patronen er weer in en dan zou het moeten werken..!!! Anders moet je een nieuwe printer(kop) kopen..
Pagina: 1