[Exchange & IIS] OWA via andere domeinen

Pagina: 1
Acties:

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 17:19

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

We (een ISP) zijn bezig met de configuratie van Hosted Exchange, een Exchange setup speciaal voor ISP's en ASP's zodat we klanten een virtuele Exchange server kunnen geven. Het is dan niet nodig dat de klant zelf een dure Exchange en AD omgeving hoeft te bouwen, ze kunnen gewoon alles doen zoals ze gewend zijn, dus mailen via Outlook (RPC over HTTP), OWA en OMA en de verdere features die Exchange biedt. Via een provisioning stuk kan je dat configureren binnen één Exchange omgeving.

Nu is het zo dat als je OWA met forms en compressie enabled wilt aanbieden je dat alleen via een SSL connectie kan doen, er is dus een officieel SSL certificaat nodig. Dit is geen probleem, die is zo gekocht. Voor de bedrijven die niet via een eigen domeinnaam willen connecten, maar gewoon via mail.onsbedrijf.nl/exchange, is er dus geen probleem, maar wel als een bedrijf via zijn eigen domein wil kunnen inloggen.

Dan krijgt de gebruiker van dat bedrijf een melding dat het SSL certificaat niet klopt en dat willen we niet. Nu kan je binnen IIS helaas geen meedere certificaten aan een (al dan niet virtuele) site hangen en moet ik dus voor elke klant met een eigen domein een site binnen IIS aanmaken met daarin de koppeling naar OWA, en daar zit het probleem.

Want wat ik ook probeer, ik krijg maar geen koppeling met OWA.

Ik heb:
  • Gekeken naar welk pad de Exchange virtual directory wijst, dit is "\\.\BackOfficeStorage\Exchange.local\MBX". Vervolgens bij de net aangemaakte site voor de klant een exacte kopie gemaakt van die Exchange virtual directory. (Via save configuration to file). Dit werkt helaas niet, als je naar die dir browsed krijg je geen mooi OWA inlogscherm maar een soort FTP site met daarin alle mailboxen.
  • Binnen dezelfde site als waar de originele Exchange dir staat een tweede dir gemaakt (extest), ook dit werkt niet met hetzelfde probleem als boven.
  • De site nagekeken op rechten, dit heeft geen effect.
Wat doe ik fout? Weet iemand hoe het wel voor elkaar te krijgen is? Op Google kan ik niets gevonden krijgen en het lijkt me sterk dat ik de enige ben die dit ooit geprobeerd heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door Beaves op 25-10-2005 09:44 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Klik hier eens, wordt ook ingegaan op de ondersteuning van SSL en meerdere virtuele hosts.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Ik heb het artikel doorgelezen en ik ben al een stuk wijzer, bedankt! Alleen werkt het nog steeds niet, volgens mij mis ik een stuk logica in mjn benadering :X

Ik heb binnen Exchange een nieuwe HTTP Virtual Server aangemaakt met als naam mail.naamklant.nl. Daaronder een Virtual Directory genaamd Echange. Precies zoals het default staat bij de al aangemaakte server.

Vervolgens binnen IIS een site aangemaakt volgens dezelfde instellingen als de standaard server (behalve dan met "\\.\BackOfficeStorage\naamklant.nl\MBX", overeenkomstig het SMTP adres) , en als ik er dan heen browse dan zie ik weer het FTP achtige scherm i.p.v. een inlogscherm voor OWA.

[ Voor 8% gewijzigd door Beaves op 25-10-2005 11:20 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:39
Beaves schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:19:
Vervolgens binnen IIS een site aangemaakt volgens dezelfde instellingen als de standaard server (behalve dan met "\\.\BackOfficeStorage\naamklant.nl\MBX", overeenkomstig het SMTP adres) , en als ik er dan heen browse dan zie ik weer het FTP achtige scherm i.p.v. een inlogscherm voor OWA.
Heb je wel de juiste default page geconfigureerd en niet toevallig 'directory browsing allowed' aan staan ?

Ik heb mijn virtual dir trouwens ook naar dezelfde unc staan, 'directory browsing' staat bij mij ook gewoon aan.

Heb je trouwens op die nieuwe site wel een application aangemaakt ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
StevenK schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:38:
[...]

Heb je wel de juiste default page geconfigureerd en niet toevallig 'directory browsing allowed' aan staan ?

Ik heb mijn virtual dir trouwens ook naar dezelfde unc staan, 'directory browsing' staat bij mij ook gewoon aan.

Heb je trouwens op die nieuwe site wel een application aangemaakt ?
Ik heb exact dezelfde instellingen gebruikt, als je bij de al aangemaakte /exchange kijkt staat daar ook geen application en alle vinkjes zijn een op een overgenomen. Overigens heb ik dat wel getest, maar ook met een applicatie eraan (\exchange) doet hij niets meer of minder.

Verwijderd

1 certificaat per ip, dus zorg dat je meerdere ip's hebt (lees de "NOTE" in het artikel :)), je kan dus ook alleen "method 1" gebruiken.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 12:25 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:39
Beaves schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:07:
[...]

Ik heb exact dezelfde instellingen gebruikt, als je bij de al aangemaakte /exchange kijkt staat daar ook geen application en alle vinkjes zijn een op een overgenomen. Overigens heb ik dat wel getest, maar ook met een applicatie eraan (\exchange) doet hij niets meer of minder.
Maar er zit wel een application op de root van de defaultsite en /exchange is daar een virtual dir op; wanneer jij een nieuwe site maakt, moet je dus ook kijken naar de instellingen die op de root van je default site staan, waaronder /exchange hangt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
De nieuwe site heeft al een uniek IP adres en ik heb inmiddels ook de site zelf voorzien van de applicatie, bedankt voor de tip. Verder zag ik dat er een ISAPI filter, Owalogon, bij de bestaande site opgegeven stond. Die heb ik ook bij de door mij aangemaakte site toegevoegd. Resultaat? Exact hetzelfde :X

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Het werkt nu, ik had een foutje gemaakt door binnen IIS per ongeluk een test site niet te verwijderen, die lag in de weg bij de goede site. Ik heb nu dus binnen IIS een nieuwe site met daarin een /exchange dir die naar de juiste BackOfficeStorage wijst. Daarnaast binnen Exchange een HTTP virtual server aangemaakt met de juiste settings en het werkt nu dus. Dank voor de hulp iedereen :)

[edit]
Ik ben er nu helemaal uit, je hoeft alleen maar een HTTP Virtual Server aan te maken binnen Exchange met een uniek IP adres en Exchange doet verder de rest van het werk, zo maakt die een nieuwe site binnen IIS aan etc.

[ Voor 23% gewijzigd door Beaves op 26-10-2005 15:41 ]

Pagina: 1