[2003] Software via GPO -> Goedkeuring beheerder?*

Pagina: 1
Acties:

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021
Hallo luite,

Ik ben bezig met het installeren van Microsoft Office 2003 op diverse computers die in een Active Directory OU staan. Dit is op zich allemaal geen probleem, ik heb een share c:\packages\office$ waarin de AD Computers read & change rechten hebben, ook de NTFS rechten zijn goed ingesteld, ik kan immers via de client gewoon op de share komen door \\ccsv01\office$ in een explorervenster in te typen.

Ook heb ik via de Office 2003 Resource KIT verschillende opties verandert, die weg geschreven worden in een mst file, die bij het uit te delen pakket in de GPO wordt bijgevoegd:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dominique.hermans/got/cc/mst.JPG
Alles dient naar behoren te werken, alleen het pakket wordt niet geinstalleerd bij het opstarten van de client. Natuurlijk is de server een keer voor de zekerheid opnieuw opgestart om de GPO's door te voeren.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dominique.hermans/got/cc/GPO-software.JPG
Als ik nu echter via de client naar de office share ga en daar de installatie uitvoer (overigens zonder toevoeging van de mst-file) krijg ik een fout: "Het pakket dat u probeert te installeren is niet goedgekeurd door een systeembeheerder, neem voor meer informatie contact op met uw systeembeheerder". Nu heb ik heel google en got afgezocht op dit probleem, maar mijn probleem met de zoekcriteria is dat ik over een nederlandse versie van office 2003 beschik, en ik natuurlijk de meeste info kan vinden op het internet als ik de engelse foutmelding wist. Een paar vertaalpogingen later heb ik de hoop met zoeken maar opgegeven en hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen met mijn probleem.

Overigens vind ik nergens binnen de GPO een optie om de software goed te keuren voor deployment en via het scherm software op de client wordt het pakket ook niet weergegeven.

Thanx in advance _/-\o_

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Heb je al in je eventviewer gekeken zodat wij het EventID te zien kunnen krijgen. Misschien even je starterspost aanpassen zodat wij ook mee kunnen zoeken op eventID.
Hangen de computers trouwens wel in de OU waar de GPO op zit? En welke share rechten staan erop (default is read only)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Moet je ook niet ergens aangeven dat het geinstalleerd moet worden met admin rechten?
Als ik het goed heb kan je dat ergens aanvinken of instellen...

• domi235
mutsje schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:23:
Heb je al in je eventviewer gekeken zodat wij het EventID te zien kunnen krijgen. Misschien even je starterspost aanpassen zodat wij ook mee kunnen zoeken op eventID.
Hangen de computers trouwens wel in de OU waar de GPO op zit? En welke share rechten staan erop (default is read only)
Ik zal het eventID straks even opzoeken, ik zit momenteel op school. Alle computers hangen in de OU ccwsxx, en daarop wordt natuurlijk de GPO toegepast.

De share permissies staan op:
Administrator: Allow Full Control
Domain computers: Alles Change

De NTFS Permissies zijn als volgt ingesteld:
Domain Computers: Allow read and Execute

[ Voor 16% gewijzigd door domi235 op 25-10-2005 10:43 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Er is ook een policy waarmee je alle MSI installaties kan blokkeren. Wat je misschien eens moet testen:
Een nieuwe OU maken, daar een group policy op met alleen dit stukje software. Verder niets. Natuurlijk niets in je default domain policy instellen. Dan kan je kijken waar het aan ligt.

• domi235
djluc schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:54:
Er is ook een policy waarmee je alle MSI installaties kan blokkeren. Wat je misschien eens moet testen:
Een nieuwe OU maken, daar een group policy op met alleen dit stukje software. Verder niets. Natuurlijk niets in je default domain policy instellen. Dan kan je kijken waar het aan ligt.
Die policy die de software uitdeelt is op dit moment de enige actieve policy die actief is op de OU. Verder zijn er nog nergens anders GPO's ingesteld. Waar vind ik ergens de event ID's van deze dingen? Ik vind in de eventvwr niet veel nuttigs...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

had je de HOWTO ook al gelezen hoe je software pakketten kunt publishen etc?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
domi235 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:52:
[...]

Die policy die de software uitdeelt is op dit moment de enige actieve policy die actief is op de OU. Verder zijn er nog nergens anders GPO's ingesteld. Waar vind ik ergens de event ID's van deze dingen? Ik vind in de eventvwr niet veel nuttigs...
Die vind je op je client in het Applicatie-eventlog :)
offtopic:
je net gemist op irc :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:40
je kunt applicatie's assignen en publishen.
De ene was voor computers, en de andere voor users.
Hoe dat nu precies zat weet ik niet, maar je hebt de rechten op computer niveau ingesteld, en niet op userniveau, misschien dat je het daar in moet zoeken :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Pagina: 1