[MAIL]Exchange 5.5 , Mercury Mail en PHP-Mail

Pagina: 1
Acties:

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Goedemorgen.

Met PHP heb ik een script gemaakt dat een aantal bestanden zipt , en daarna via de mail verstuurd. dit script werkt prima.

Nu hebben we een domain draaien op een NT 4 server met daarop Exchange 5.5.
Deze verzorgt alle e-mails binnen het bedrijf. Exchange haalt volgens mij de mail via POP3 binnen , omdat hij maar maximaal 1 keer per kwartier zijn mail van pop.domein.nl afhaalt.
Alleen met Exchange werkt het script niet.

In het domein heb ik ook een test opstelling staan waar het script op draait.
Hierop draait XAMPP en gebruik ik dus Mercury als mail server.
Als ik hier het script op loslaat , werkt alles , behalve het e-mailen naar buiten(mx-error dat jolo.nl niet gevonden is)

Het punt is dus dat mijn script naar buiten moet mailen.

Is het dus mogelijk om met Exchange op een of andere manier toch die mail te verzenden(unauthorized) via dat script? of zit ik aan mercury vast?

We zitten ook achter een Intrabox(firewall)die het internet verzorgt , dus dan is het ook niet mogelijk/verstandig om op de server 2 mailservers naast elkaar te draaien?Of kan ik op die test server waar Mercury op draait wel zeggen dat mijn Intrabox de Internet Gateway is , zodat hij de mails via de intrabox moet versturen?

Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door degroot op 25-10-2005 08:57 ]

www.degroot-it.nl

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Kan het zijn dat je geen relay rechten hebt op de server?

Sign here against sigs

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zou kunnen , maar Exchange heeft toch ook altijd Authentication nodig om in te loggen? en dat zit niet in de PHP-MAIL functie.

Als hier in het bedrijf iemand van buiten af komt , en die wil zijn mail versturen, dan moet ik altijd bij "Outgoing SMTP" in Outlook het adres van de Intrabox(Firewall Gateway) instellen zodat zijn mail wel word verstuurd(gaat via een POP3 Server ergens in duitsland)
Dus moet ik dan in PHP.INI of in Mercury(weet niet of dat kan bij mercury) instellen dat het misschien naar de Intrabox gaat

www.degroot-it.nl

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Je kunt ook een ip-adres of een subnet relayrechten geven, zonder dat er authorisatie nodig is. Check in Exchange je internet mail service. Bij routing zou 'reroute incoming...' aangevinkt moeten staan. Bij routing restrictions kun je dan precies aangeven wie er wel en wie niet mag relayen.
Mercury weet ik niks van.

Sign here against sigs