Toon posts:

[WLAN] Wat te kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kenissen van me hebben me gevraagd om hun PC naar boven te transporteren. Omdat er geen mogelijkheid is om kabels te trekken naar boven, zal de ADSL verbinding via WLAN naar boven getransporteerd moeten worden. Niet zo'n probleem zou je zeggen.

Momenteel is de PC via een USB modem verbonden met het ADSL signaal. Mijn idee was om dat modem te vervangen voor een variant met een LAN aansluiting, een router met WLAN support te kopen en zo de boel aan te sluiten. Een probleem wat ik echter voorzie, is dat het signaal niet sterk genoeg is om tot boven te komen en het dus niet werkt.

Zelf heb ik een Linksys routertje met HyperWRT firmware waarmee ik de signaalsterkte geboost heb, anders kom ik niet eens 2 kamers verder.

Nu viel mijn oog ook op verschillende Linksys WLAN routers met ingebouwde ADSL modems. Ik kan echter nergens ies vinden van mogelijkheden om van deze routers de signaalsterkte boosten.

Wat is in zulk een geval aan te bevelen?

(en ja ik heb gezocht op mogelijke oplossingen ;))

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

De modem zelf bevat geen router functionaliteit?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:12:...
Wat is in zulk een geval aan te bevelen?
(en ja ik heb gezocht op mogelijke oplossingen ;))
Een gewone router kopen, die beneden monteren en toch een UTP netwerk kabel naar zolder trekken.
Werkt 100% gegarandeerd, 100% van de tijd. In tegenstelling tot WLAN.
... en het is nog een stuk veiliger ook.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
facer schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:19:
De modem zelf bevat geen router functionaliteit?
Nee het is zo'n goedkoop rood Thomson gevalletje...

Verwijderd

Topicstarter
remco_k schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:21:
[...]

Een gewone router kopen, die beneden monteren en toch een UTP netwerk kabel naar zolder trekken.
Werkt 100% gegarandeerd, 100% van de tijd. In tegenstelling tot WLAN.
... en het is nog een stuk veiliger ook.
Tja dat is ook mijn redenatie, maar de mensen in kwestie willen dit perse niet (er is ook geen plaats voor een kabel dus alleen een lelijke optie zou die kabel naar boven kunnen leiden) dus het zal WLAN worden....

Verwijderd

Linksys heeft ook high-gain antennes, ik heb in een groot herenhuis waar die modem/router/ap in 1 Linksys combo met zo'n high-gain antenne op de 4e etage nog 80% ontvangst.........

Het gekke is wel zodra je de computer naast de AP zet, het signaal maar 1 a 5% is....... hoe verder des te sterker, vreemde zaak.

Ohja, ik vergat te vermelden dat dat Linksys ding in de kelder staat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 11:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:39:
Linksys heeft ook high-gain antennes, ik heb in een groot herenhuis waar die modem/router/ap in 1 Linksys combo met zo'n high-gain antenne op de 4e etage nog 80% ontvangst.........

Het gekke is wel zodra je de computer naast de AP zet, het signaal maar 1 a 5% is....... hoe verder des te sterker, vreemde zaak.
niet zo vreemd toch? die antenne zal ook wel in een bepaalde vorm uitzenden...

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Vreemd, ik heb mijn router beneden staan, en de pc op zolder: vol bereik!

Specs:
Linksys Wireless ADSL Router WAG54G
E-Tech Wirless PCI Card

Verwijderd

Topicstarter
@fridgeman: zijn dit losse antennes die je op iedere Linksys router aan kunt sluiten?

Algemeen: ik heb nu op 2 plekken (thuis en bij een maat) een WLAN aangelegd icm met een Linksys WRT54GS router. Ik heb op beide routers de HyperWRT firmware moeten installeren en het signaal naar 100% moeten boosten om op alle gewenste plekken ontvangst te krijgen. Op beide plekken is de afstand tot de router ongeveer 10m (hemelsbreed gezien). Verder geen uitzonderlijke situaties; gewoon binnenshuis. Richten van antennes hielp iig weinig. Vandaag mijn bezorgdheid...

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:59
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:39:

Ohja, ik vergat te vermelden dat dat Linksys ding in de kelder staat.
Die combo is dat een WAG354G of WRT54GS?

En die antenne is een 7dBI van linksys?

Ik heb zelf de WAG354G maar het bereik daarvan is best belabberd, dus mocht je die willen aanschaffen zou ik er meteen een externe antenne bij kopen, verder is het een perfect apparaatje.
Ik wil dus wel die high gain antenne aanschaffen maar wil wel zeker weten dat het me geld waard is ;)

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:02

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb ook een WAG354G waarvan de onvangst ook slecht was, maar toen heb ik volgens de helpdesk hem op kanaal 1 gezet en toen was de ontvangst veel beter. Ik heb nu overal ontvangst, maar het signaal wordt na verloop tijd ook slechter...
Het voordeel is wel dat je er nog verschillende antennes op kan zetten en bijvoorbeeld zelf een richtantenne kan maken zoals deze: http://www.xs4all.nl/~tom1572/
Ben ook benieuwd hoe die high gain antenne presteert...

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:59
Mr_gadget schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:35:
Ik heb ook een WAG354G waarvan de onvangst ook slecht was, maar toen heb ik volgens de helpdesk hem op kanaal 1 gezet en toen was de ontvangst veel beter. Ik heb nu overal ontvangst, maar het signaal wordt na verloop tijd ook slechter...
Het voordeel is wel dat je er nog verschillende antennes op kan zetten en bijvoorbeeld zelf een richtantenne kan maken zoals deze: http://www.xs4all.nl/~tom1572/
Ben ook benieuwd hoe die high gain antenne presteert...
nog heel even offtopic hoor ;) maar die quad antenne, hoe valt die te monteren dan op die wag354g? want een kabel er aan maken staat er niet bij...
opzich zou het ook wel werken voor TS als hij de antenne omhoog richt, maar dan heeft hij beneden geen signaal meer natuurlijk.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:00

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:25:
@fridgeman: zijn dit losse antennes die je op iedere Linksys router aan kunt sluiten?

Algemeen: ik heb nu op 2 plekken (thuis en bij een maat) een WLAN aangelegd icm met een Linksys WRT54GS router. Ik heb op beide routers de HyperWRT firmware moeten installeren en het signaal naar 100% moeten boosten om op alle gewenste plekken ontvangst te krijgen. Op beide plekken is de afstand tot de router ongeveer 10m (hemelsbreed gezien). Verder geen uitzonderlijke situaties; gewoon binnenshuis. Richten van antennes hielp iig weinig. Vandaag mijn bezorgdheid...
Weet wel dat het "boosten" van de zender naar 100% de levensduur van de router aanzienlijk kan verkorten, tenminste dit heb ik al meerderemalen hier op GOT gelezen. Ik geloof dat 65 tot 70% aangeraden word, standaard schijnt Linksys hun apparatuur in te stellen op 50%.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

TS: je zou ook een internetverbinding via het stopcontact kunnen maken , alleen wel duur, http://www.routershop.nl/nl/dept_28.html
Meauses schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 09:40:
[...]

nog heel even offtopic hoor ;) maar die quad antenne, hoe valt die te monteren dan op die wag354g? want een kabel er aan maken staat er niet bij...
opzich zou het ook wel werken voor TS als hij de antenne omhoog richt, maar dan heeft hij beneden geen signaal meer natuurlijk.
Je kan bij een aantal electronica winkels een sma plug (welke precies ben ik nog niet achter) kopen en die aan een coax kabel zetten en je kan ook kant en klare kabels kopen...

Verwijderd

Topicstarter
Meauses schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 09:40:
[...]

Dat geeft niet. Momenteel wordt slechts 1 computer "aangesloten" op de router, dus dan is dat geen probleem. Later zal daar een laptop bijkomen, maar gezien dat Linksys beest 2 antennes heeft lijkt me dat ook totaal geen probleem te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 09:47:
[...]

Weet wel dat het "boosten" van de zender naar 100% de levensduur van de router aanzienlijk kan verkorten, tenminste dit heb ik al meerderemalen hier op GOT gelezen. Ik geloof dat 65 tot 70% aangeraden word, standaard schijnt Linksys hun apparatuur in te stellen op 50%.
Hmm ja ik heb het ook wel eens gehoord, alhoewel ik nog niemand ken die ook daadwerkelijk zijn router heeft kunnen begraven. Hier draait het in ieder geval al 17 maanden zo zonder problemen.... ik zie wel wat de toekomst brengt ;)

Ben je bekend met slechte verhalen hierover? Ik wil namelijk niet die mensen iets aansmeren wat uiteindelijk niet blijkt e werken of na een korte periode toch kan overlijden....

Verwijderd

Topicstarter
Mr_gadget schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:47:
TS: je zou ook een internetverbinding via het stopcontact kunnen maken , alleen wel duur, http://www.routershop.nl/nl/dept_28.html

[...]

Je kan bij een aantal electronica winkels een sma plug (welke precies ben ik nog niet achter) kopen en die aan een coax kabel zetten en je kan ook kan en klare kabels kopen...
Tja het ziet er mooi uit, maar ik denk dat voor deze mensen de prijs wat hoog is. Tevens ben ik er altijd bang voor dat dit soort oplossing nooit helemaal zo functioneert als het zou moeten...

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Wireless LAN is wel leuk maar vooral als je een laptop hebt (of heel lui bent). Kabeltje trekken is

a] zo gebeurd
b] goedkoper
c] sneller
d] veiliger
e] betrouwbaarder

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
havana schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:15:
Wireless LAN is wel leuk maar vooral als je een laptop hebt (of heel lui bent). Kabeltje trekken is

a] zo gebeurd
b] goedkoper
c] sneller
d] veiliger
e] betrouwbaarder
Ik weet het, maar deze mensen willen dat nu perse niet. Ik kan het ze niet opdringen he...

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je kan ook een al getrokken telefoonkabel nemen en die met de splitter verbinden en de computer, dan hebben ze boven geen telefoon meer maar daarvoor kunnen ze makkelijk een dect set nemen, die werken zeker....scheelt ook een ap en ze kunnen het usb ding blijven gebruiken...

ga in ieder geval geen dect en wifi gebruiken: dat stoort

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Mr_gadget schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:23:
...
ga in ieder geval geen dect en wifi gebruiken: dat stoort
offtopic:
Volgens mij zit DECT telefonie in de buurt van 1.900 MHz en Wifi op 2.400 MHz ..
Waarom zou dat op elkaar storen? Kan toch prima naast elkaar?
Bij mij thuis 2 DECT toestellen + 1x WiFi voor klapcomputer en werkt prima naast elkaar.

Alles kan stuk.

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ik heb ook gewoon dect telefoons thuis hoor maar het schijnt wel te storen...net als de magnetron en inschakelende tl buizen...niet dat ik daar ooit last van heb
Pagina: 1