hey hallo allemaal
k zit al geruime tijd met het volgende probleem,
de Ultra-DMA modus van mn s-ata HD blijft maar terug schieten naar PIO
en zoals jullie zelf vast wel weten is dat geen pretje
k heb al verscheidene dingen geprobeerd, oa:
-op got gezocht naar vergelijkbare posts,
en ook een paar mogelijke oplossingen gevonden, bijv je ide controller driver uninstallen en dan rebooten, en idd dan is het weer goed, maar niet voor lang,
al snel nadat je schijfactiviteit krijgt komen in de event viewer van XP de volgende log entrys tevoorschijn:
The driver detected a controller error on \Device\Harddisk1\D.
en
The device, \Device\Ide\IdePort2, did not respond within the timeout period.
en k heb dr ook al een gezien met iets in de richting van 'has detected a parity error etc'
en dan schiet de dma weer naar pio
-na een aantal maal de driver weg te doen en hij blijft maar terug schieten word het wel vervelend
en toen zocht ik het maar eens op in de help bestanden van XP zelf en toen kreeg ik als advies 'replace the cable'
dus dat heb ik dus ook gedaan en het s-ata kabelje vervangen maar het probleem bleef
-toen uit frustratie maar de schijf compleet geformateerd en binnen een dag schoot de dma er alsnog weer af
heb dacht ik ook me cmos nog gereset..maar niks lijkt te helpen
het probleem is ineens gekomen en niet na gekloot met soft- en/of hardware oid, want ik kwam er pas achter toen ik een dvd wilde branden en die er ineens 30 minuten over deed ipv de gebruikelijke 10
wat ik verder nog kan bedenken is dat misschien me sa-ata conntroller naar ze grootje is of aan het gaan is, want op me p-ata heb ik nergens last van, of zou het misschien de disk zelf zijn,
ik hoop heel erg dat jullie me verder kunnen helpen, of dat er misschien bepaalde apps zijn om te kunnen testen wat nou egt het probleem is...
sys specs,
mb: Asus p4p800-e deluxe, onboard s-ata controller
mem: 2x 512mb kingston cl 2.5
hd: maxtor 200gb (6b200m0, S-ata)
alvast heel erg bedankt
k zit al geruime tijd met het volgende probleem,
de Ultra-DMA modus van mn s-ata HD blijft maar terug schieten naar PIO
en zoals jullie zelf vast wel weten is dat geen pretje
k heb al verscheidene dingen geprobeerd, oa:
-op got gezocht naar vergelijkbare posts,
en ook een paar mogelijke oplossingen gevonden, bijv je ide controller driver uninstallen en dan rebooten, en idd dan is het weer goed, maar niet voor lang,
al snel nadat je schijfactiviteit krijgt komen in de event viewer van XP de volgende log entrys tevoorschijn:
The driver detected a controller error on \Device\Harddisk1\D.
en
The device, \Device\Ide\IdePort2, did not respond within the timeout period.
en k heb dr ook al een gezien met iets in de richting van 'has detected a parity error etc'
en dan schiet de dma weer naar pio
-na een aantal maal de driver weg te doen en hij blijft maar terug schieten word het wel vervelend
en toen zocht ik het maar eens op in de help bestanden van XP zelf en toen kreeg ik als advies 'replace the cable'
dus dat heb ik dus ook gedaan en het s-ata kabelje vervangen maar het probleem bleef
-toen uit frustratie maar de schijf compleet geformateerd en binnen een dag schoot de dma er alsnog weer af
heb dacht ik ook me cmos nog gereset..maar niks lijkt te helpen
het probleem is ineens gekomen en niet na gekloot met soft- en/of hardware oid, want ik kwam er pas achter toen ik een dvd wilde branden en die er ineens 30 minuten over deed ipv de gebruikelijke 10
wat ik verder nog kan bedenken is dat misschien me sa-ata conntroller naar ze grootje is of aan het gaan is, want op me p-ata heb ik nergens last van, of zou het misschien de disk zelf zijn,
ik hoop heel erg dat jullie me verder kunnen helpen, of dat er misschien bepaalde apps zijn om te kunnen testen wat nou egt het probleem is...
sys specs,
mb: Asus p4p800-e deluxe, onboard s-ata controller
mem: 2x 512mb kingston cl 2.5
hd: maxtor 200gb (6b200m0, S-ata)
alvast heel erg bedankt