[XP] Boot steeds tot F8 bootmenu en herstart

Pagina: 1
Acties:

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 21:30
Sinds enkele dagen heb ik steeds dit scherm (Windows XP bootmenu/F8 scherm) voordat Windows XP Pro SP1 boot (wel gewoon shutdown gedaan dus daar ligt het sowieso niet aan). Daarvoor had ik enkele problemen met mijn virusscanner gehad (Symantec Anti-Virus Corperate Edition), waar van de auto-protect bij het opstarten niet automatisch aan ging en het handmatig aanzetten ging niet. Na een uninstall/reinstall van SAV-CE werkte de auto-protect weer naar behoren, al bleef ik het Windows XP bootmenu houden.

Vandaag had ik weer hetzelfde met SAV-CE en besloot om AVG Free te installeren ter vervanging, maar na een reboot kreeg ik hier ook hetzelfde mee. De AVG Resident Shield was ook disabled en niet te enablen. Nou had ik hiervoor een full system scan gedaan met AVG Free en bleek ik een Stream/Java virus oid te hebben. Dit heb ik echter niet verder bekeken omdat ik besloot om gewoon Windows XP opnieuw te installeren.

Na geboot te hebben van de Win XP Pro boot CD en de drivers voor mijn SATA harddisks van floppy te laden heb ik mijn C partitie weggegooit en een nieuwe C partitie (NTFS geformateerd) aangemaakt. Maar nadat de pre-install (blauwscherm installatie gedeelte) van Windows XP te hebben doorgelopen ging het nogal mis. Na de verplictte reboot voor de installatie kwam ik weer het oude bekende Windows bootmenu tegen. Hierna kreeg ik heel snel een blauwscherm te zien (valt niet te lezen, gaat te snel) en reboot de computer (ondanks welke optie je ook kiest in dat scherm).

Nou dacht ik zelf dat het misschien iets was met het MBR (virus oid) en heb ik dus de recovery gestart in de Windows XP installatie en fixmbr/fixboot uitgeprobeerd maar dit wilt ook niet baten. Ik het zo'n 150 GB aan belangrijke data op de D partitie en dit wil ik ook bewaren, maar heb helaas geen ander harddisk van deze capaciteit of externe harddisk (staat op verlanglijstje ;) ). Met knoppix heb ik wel al kunnen zien dat de D gewoon nog helemaal intakt is.

Ik heb ook al her en der gezocht en dit topic gevonden maar dat is nogal gericht op het terug halen van data (van de C). Wat dus niet van toepassing is.

Nu de systemspecs:
-CPU: AMD 1800+
-Memory: 512 MB (Corsair)
-Motherboard: Asus A7N8X-E Deluxe
-Videocard: Asus GeForce 2 V7700 Ti Deluxe 64 MB
-Harddisk: 2 x Maxtor MaxLine III, 300GB (7200rpm, SATA, 16MB, NCQ) in een RAID array level 1 (dmv de onboard controller van de mobo).
(meer specs)

Partities op de harddisk:
-C:\ (system) 15 GB (NTFS)
-D:\ (data) 235 GB (NTFS)
Iemand een oplossing want ik zit echt met mijn handen in m'n haar. :|

[ Voor 4% gewijzigd door Graham op 25-10-2005 08:12 . Reden: meer specs... ]

Verwijderd

De bsod die je te zien krijg zegt vermoedelijk dat er iets mis is met de bestandsindeling. Ik heb hetzelfde probleem gehad op een ander systeem zonder RAID opstelling en het daar opgelost door windows op een FAT32-indeling te installeren. (dus C: formatteren als FAT32 en dan installeren) Omdat windows NTFS kan lezen kun je nog steeds bij de D-schijf. Eventueel kun je later proberen alsnog op NTFS te installeren.

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 21:30
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:52:
De bsod die je te zien krijg zegt vermoedelijk dat er iets mis is met de bestandsindeling. Ik heb hetzelfde probleem gehad op een ander systeem zonder RAID opstelling en het daar opgelost door windows op een FAT32-indeling te installeren. (dus C: formatteren als FAT32 en dan installeren) Omdat windows NTFS kan lezen kun je nog steeds bij de D-schijf. Eventueel kun je later proberen alsnog op NTFS te installeren.
Geprobeerd maar had geen effect. Na pre-install van Win XP nog steeds dat menu.

Heb wel een chkdsk gedaan en daar kwam dit uit, daarna dus chkdsk /r gedaan wat ook geen effect had.

Waar staat dat verdomde menu toch? in de MBR? op de C:\ die ik meerdere malen heb geformateerd? :?

edit:
Ik heb even de pc 5 x gerestart om te lezen wat er nou gezegd wordt in de BSOD. Dat is dus unmountable_boot_volume en hier staat daar meer over. Helaas heb ik die oplossing al geprobeerd.

edit:
27/10/2005, probleem opgelost door gebruik te maken van mijn RAID array. 1 HDD eruit gehaalt en dan array gedelete. Hele partitie weggegooit op andere HDD en nieuwe partities aangemaakt plus windows geinstalleerd. Dan andere HDD terug aangesloten, geboot en data gekopieerd naar HDD met windows erop. Dan geboot om nieuwe RAID 1 array te maken

[ Voor 29% gewijzigd door Graham op 27-10-2005 17:02 . Reden: edit, update ]