Toon posts:

Overclocken Leadtech A340 Ultra (fx5200 ultra)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste topic.
Ik ben eigenlijk toe aan een nieuwe grafische kaart, ik wil niet te veel uitgeven zo'n 200 euro, 250 euro MAX. Ik heb een Gigabyte GA-8SGXL moederbord.
Enige kaarten die jullie mij zouden kunnen aanraden? Alvast bedankt.
Nu heb ik er een Leadtech A340 Ultra inzitten, ik was me aan het afvragen of het mogelijk is deze te kunnen overclocken en hoe dit het beste kan gebeuren. Ik ben helemaal nieuw in dit gebied dus het liefst een beetje simpele uitleg. _/-\o_

Alvast bedankt,
groetjes,... :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 06:34 ]

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
ik heb misschien wel wat, alleen moet je me een mail(staat in profiel) sturen of via msn. aangezien je geen mail hebt op gegeven.

voor het overclocken van de ander kaart moet je de faq maar even door spitten.

[ Voor 55% gewijzigd door ikman op 24-10-2005 23:55 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Overclocken van een FX5200? ... het kan.. dat zeker maar verwacht geen wonderen. Het geheugen op de kaartjes is vaak van het goedkope ( dus niet goed overclockbaar ) soort en de GPU koeling is ook gelimiteerd.

Maar.. ja kan overclocken, met Rivatuner enzo... in kleine stapjes en dan testen..testen..testen.. noet zolang tot je weet hoe ver je kan gaan en meer belangrijk hoe ver je WILT gaan.

Maar dan nog, een FX5200 is geen super kaart..

There is no place like ::1

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

mijn xfx 5200 256mb versie PCI

kon redenlijk ver.... zal morgen ff opzoeken hoe fer nogmaar :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hey ittercity,

welkom op ons forum. Ik zie dat je je eerste topic ook gelijk maar in hoofdletters hebt geopend. Dat is niet nodig, omdat we het gewoon ook wel kunnen lezen, zoals je aan de posts onder je kunt zien. Het komt een beetje schreeuwerig over. Dus haal de [b] [/b] nog even weg :)

Zo zijn er nog een paar regeltjes op het forum. Bekijk de Algemene gedragsregels (Netiquette) even goed, daar staat alles wel in. We verwachten onder andere dat je zelf onderzoek doet. Wat heb je al geprobeerd, gezocht en gevonden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het halve internet al afgezocht maar alles wat ik vind over het overklokken is of in een taal die ik niet begrijp of dat gaat over toch net weer andere kaarten. Maar ik denk dus dat overklocken niet echt heel veel zin heeft. Het was het proberen waard.

Wat betreft mijn nieuwe videokaart heb ik een paar exemplaren op alternate zien staan die me zeker wel wat lijken:
PowerColor X800Pro
XFX 6600GT
Asus Extreme AX700PRO/TVD
Connect3D Radeon X800XT
En is AGP de enige mogelijkheid die ik heb?

Bedankt!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 06:59 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De X700 en 6600GT zou ik links laten liggen. De X800Pro en X800XT zijn veel sneller dan die twee kaarten.

Het zou natuurlijk ook handig zijn als je zou aangeven wat je overige hardware is. Een X800XT in een AMD Athlon 1.2GHz bak duwen heeft geen zin want dan is je CPU de bottleneck.

En ja, met een AGP moederbord hang je vast aan AGP of PCI (niet PCI-E!!). PCI is allang niet meer voldoende voor een snelle videokaart en je vindt nog maar weinig videokaarten met een traditionele PCI aansluiting. En als je ze wel vindt zullen ze niet sneller zijn dan die 5200 Ultra.

Verwijderd

Topicstarter
Is zeker zo handig jah. Heb het volgende:

P4 3Ghz HT , 800Mhz front side bus
MOBO: Gigabyte GA-8SGXL

512 (wordt 1024) MB PC2700 DDR SDRAM geheugen
2x 160Gb harde schijf van Western Digital.

Denk dat dat wel voldoende is om alles draaiende te houden.

Over het overklokken gesproken, ik heb op mijn FX5200 Ultra een ventilator geplaatst.
De GPU liep 300 Mhz en dat is nu 364 Mhz bij 40 graden.
Geheugen liep 405 Mhz en dat is nu 500 Mhz.
Alles is redelijk stabiel.

Heb hier wat 3d mark 2003 resultaten voor het overklokken:

Main Test Results

3DMark Score 1429 3DMarks
CPU Score 475 CPUMarks

Detailed Test Results

Game Tests
GT1 - Wings of Fury 71.5 fps
GT2 - Battle of Proxycon 7.6 fps
GT3 - Troll's Lair 6.5 fps
GT4 - Mother Nature 8.3 fps

CPU Tests
CPU Test 1 54.5 fps
CPU Test 2 8.2 fps

Feature Tests
Fill Rate (Single-Texturing) 552.9 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 336.7 MTexels/s
Vertex Shader 7.6 fps
Pixel Shader 2.0 7.4 fps
Ragtroll 4.1 fps

Sound Tests
No sounds 40.7 fps
24 sounds 31.3 fps
60 sounds 28.5 fps

En de resultaten na het overklokken:

Main Test Results

3DMark Score 1743 3DMarks
CPU Score 501 CPUMarks

Detailed Test Results

Game Tests
GT1 - Wings of Fury 85.7 fps
GT2 - Battle of Proxycon 9.3 fps
GT3 - Troll's Lair 8.1 fps
GT4 - Mother Nature 10.2 fps

CPU Tests
CPU Test 1 56.0 fps
CPU Test 2 8.9 fps

Feature Tests
Fill Rate (Single-Texturing) 690.3 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 411.2 MTexels/s
Vertex Shader 8.5 fps
Pixel Shader 2.0 9.0 fps
Ragtroll 5.2 fps

Sound Tests
No sounds 41.1 fps
24 sounds 31.4 fps
60 sounds 28.8 fps

|:( lekker baggere scores allemaal, maar vandaar de nieuwe kaart. ;)

Bedankt voor de tips.

[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 14:12 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sja de 5200 serie is echt een budgetserie. De toevoeging Ultra verandert daar weinig aan ;)

Je PC lijkt me wel snel genoeg voor een snellere videokaart alleen snap ik niet goed waarom je PC2700 geheugen hebt. De FSB van jouw P4 kan 6400MB/s verstouwen terwijl je geheugen maar 2700MB/s kan leveren (5400MB/s in geval van Dual Channel). Je geheugen beperkt dus je processor.

Optimaal voor een Pentium 4 met een 200MHz FSB (Quad Pumped: "800MHz") is 2 (of 4) reepjes PC3200 in Dual Channel configuratie. Dan kan je geheugen ook 6400MB/s versluisen en loopt de geheugenfrequentie netjes synchroon met de FSB zodat je geen synchronisatievertraging krijgt. (PC3200 is 200MHz, je FSB is ook 200MHz).

Natuurlijk weet ik niet wat de mogelijkheden van je moederbord zijn. Oudere moederborden ondersteunen geen Dual Channel en misschien ook geen PC3200 geheugen.
Pagina: 1