[geheugen] probleem upgrading geheugen

Pagina: 1
Acties:

• powerguy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:21
ik heb een tijdje geleden mijn geheugen geupgraded:

eerst was het 2x samsung 256mb pc2700.
nu is het 2x twinmos 512mb pc3200.

mijn moederbord is een md5000 of msi ms 6701.
er staat in de specificaties dat de rambus max. 333mhz aankan.
maar als je er pc3200 in doet kan dat toch geen kwaad?
want het geheugen zou dan toch terug moeten clocken.
maar blijkbaar hier wel want ik heb het al 1x terug gestuurd (na testen met memtest86 met
ontzettend vel fouten)en het zelfde soort geheugen terug gekregen toen meteen gecheckt had ie 3 fouten dus ik dacht laat ik maar proberen.
na een paar systeemcrashes en rare windows fouten besloot ik maar weer te gaan checken.
nu detecteerd memtest na de eerste pass al 1200 fouten dus dat is niet helemaal goed.
maar dus nu wil ik graag pc2700 bestellen en dit terug sturen maar ben ik nu verantwoordelijk voor de fouten? want ik had gelezen op internet iemand in de zelfde situatie zelfde moederbord ook naar pc3200 geheugen was het wel gewoon goed gegaan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PC3200 mem kun je gewoon terugklokken, daar zal je probleem niet zitten.
Maar heb je wel in de compatibilitylijst gekeken of je mem uberhaupt wel werkt op het bord. Als die dimmen niet compatible zijn dan gaat het in ieder geval niet werken.

• powerguy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:21
ja ik heb nou met memtest 86 per module getest en 1 was helemaal fout dus het licht wel aan het geheugen, want de andere was helemaal goed dus. ik denk dat hij zichzelf heeft kapot gemaakt door dat hij hoger moest draaien alleen het volt percentage bleef hetzelfde en daarom gebruikte die te veel ampere ofzo.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

powerguy schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:24:
ja ik heb nou met memtest 86 per module getest en 1 was helemaal fout dus het licht wel aan het geheugen, want de andere was helemaal goed dus. ik denk dat hij zichzelf heeft kapot gemaakt door dat hij hoger moest draaien alleen het volt percentage bleef hetzelfde en daarom gebruikte die te veel ampere ofzo.
In dit geval zou ik dus aan je moederbord gaan twijfelen, mogelijk dat deze gewoon je dimmetjes aan het slopen is.