Toon posts:

Netwerk leggen op een netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,
ik zit met het volgende probleem.
Ik heb 2 pc's die in verbinding staan met een router. De ene met kabel (beneden) de andere draadloos (boven).

Nu heb ik regelmatig een derde pc voor herstelling en updates hier staan, maar deze heeft geen draadloze aansluiting. Dus ik wou die aan mijn pc linken met een netwerkkabel(crossed). en deze toe voegen op het netwerk. Maar dit pakt hij niet aan. De link tussen de twee pc's werkt wel. De link tussen mijn pc en degene die beneden staat ook. Maar ik kan op die herstelpc niet internetten. Weet iemand hoe ik dit moet instellen. (op alle 3 draait XP sp2)

alvast bedankt (als je aan men moeilijke uitleg aanuit kan)

Tom

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

Op jou pc:
Configuratie scherm: Netwerkverbindingen
Selecteer beide verbindingen (allebei de kaarten), rechts klikken --> brigde connections, klaar,
Maareh, waarom doe je zo onnodig moeilijk, hang gewoon die 'herstelpc' (wat dat dan ook is :?) met een normale kabel aan je router (of koop een goedkope 11 mbit usb wireless ontvanger).

Beetje onduidelijke topic start btw ;)

[ Voor 29% gewijzigd door WubboZ op 24-10-2005 23:03 ]

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Verwijderd

Wat is de ip-configuratie van de herstel-pc? Krijgt hij een ip toegewezen via dhcp of heb je er zelf 1 ingesteld. En wat staat er bij de default gateway. Maak anders een schermafdruk van ipconfig /all onder de command line (start --> uitvoeren --> cmd --> ipconfig /all)

Verwijderd

Zet een switch en sluit die derde of vierde of vijfde pc gewoon mee aan op je bestaande netwerk.

Waarom alles zo moeilijk maken ?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Of "deel internet" op je pc (zie faq, hoe deel ik internet)

of kijk eens in de faq hoe je het netwerk signaal voor 2 pc's door 1 kaben kunt sturen. (moet je wel zelf connectors knijpen.)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.