Toon posts:

DVD brander udma problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai al een tijd feilloos windowx xp op mijn p5ad2-premium met 2 maxtor DiamondMax 10 schijven en een nec3500ag brander. Alles apart dus op een eigen controller op het moederbord. Sinds kort werkt de brander alleen nog maar op udma2. Resultaat het systeem brandt dvd's niet sneller dan 4 speed. Terwijl ik op dit systeem ook al eens dvd's op bijv. 16 en 12 speed heb gehaald. De schijven werken wel op udma5. Heb al in google gezocht en hier op GOT (o.a. faqs) maar kan maar niet tot een oplossing komen. De dingen die ik heb gedaan:

- verwijderen controlers in device managers en rebooten
- upgraden firmware dvdbrander
- instellingen veranderd in de bios (o.a. s-ata, p-ata enz.)
- ik heb een dual boot systeem met 2 aparte wxp versies. Op beiden geen maximum snelheid.

Volgens mij zie ik niks over het hoofd. Heeft iemand een oplossing??

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
UDMA-2 is de maximum interfacesnelheid van de meeste optische drives. De reden hiervoor is dat de snelheden niet hoog genoeg zijn om 33MB/s vol te trekken.

Als je persé een hogere interfacesnelheid wilt (en de drive ondersteunt het) dan moet je eens nakijken of je wel een 80-aderige kabel gebruikt. De 40-aderige kabels doen namelijk maar maximaal 33MB/s (UDMA-2 dus)

Verwijderd

Topicstarter
oke ben ik met je eens, maar hij is sneller geweest! :?

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:40:
oke ben ik met je eens, maar hij is sneller geweest! :?
Misschien wordt de gebruikte media maar ondersteund tot 4x. Dit hangt van brander tot brander af en van de media. Of had je ervoor een gehackte firmware er opstaan die hogere snelheden toeliet op niet ondersteunde media?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Ik heb weinig branders gezien die hoger dan UDMA 2 draaien hoor :? , mijn brander zit samen met een DVD lezer op de secondary IDE van mijn moederbord en ze draaien allebei op UDMA 2. De brander brandt ook perfect op 8 speed.

Weet je zeker dat ze hoger hebben gedraaid. De NEC branders 3520 en 3540 zie ik ook op UDMA 2 goed draaien. Ik denk dus niet dat je het probleem daar moet zoeken.

If I can't fix it, it ain't broken.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Lees ook even dit door: http://www.cdrinfo.com/fo...82955&mpage=1&key=&#83134

Hier wordt geopperd dat het inderdaad aan de gebruikte media zou liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Weet het zeker, en heb zowel platinum +r 8x als -r 8x gebruikt. En verschillende "partijen" om het zo maar te noemen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 22:48 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:45:
nee, en heb zowel platinum +r 8x als -r 8x gebruikt. En verschillende "partijen" om het zo maar te noemen.
Heb je al eens andere brandsoftware gebruikt?
Misschien dat Nero een probleempje heeft met het correct detecteren van de maximum snelheid (ik neem aan dat je Nero gebruikt).

Verwijderd

Topicstarter
dvddecrypter, alcohol120% en nero. allemaal niet sneller meer dan 4 speed. Zal morgen nog eens een ander merk halen om te testen voor de zekerheid.
Pagina: 1